handdator

Visa fullständig version : manual för DX-7



jocken90
2007-08-26, 22:07
Hej på er alla.

jag har en dx-7 och skulle nu vilja lära mig lite mer om den.
har haft hjälp med att ställa in den tidigare.

finns det någon som har en länk på en manual på svenska för just DX-7an?

lycka till i luften !!!

jaka
2007-08-26, 22:39
Hej!
Tror inte det finns någon.
Men menyerna är väldigt lätta att lätta att lära sig ,det är JR rakt igenom.
Vad är det du undrar om?

T5
2007-08-26, 22:42
Jag köpte precis en DX7'a och trodde det skulle bli tjorvigt då jag alltid kört Futaba.
Jag har satt upp både min 50 nitroheli och mitt oldtimer flygplan och det var rikitigt enkelt och logiskt.
Efter två turer till fältet med radion är jag hemma i alla menyer och "kan" radion.

Ställ en konkret fråga så kanske vi som har DX7 kan hjälpa dig igång.

jocken90
2007-08-26, 23:16
det är ingen specifikt jag tänker på.

men en så banalsak som att ändra modelminne och så.

ändra trottelholden behöver jag också göra för att motorn dör så fort jag slår på den och de känns som att de itne riktigt är meningen med det hela.

T5
2007-08-26, 23:22
Finns två olika menyer: Den första menyn, som innehåller modellminne och basicinställningar typ acro/heli kommer man åt genom att starta radion med 'select' & 'scroll down' intryckta.

Den andra menyn, som du accessar efter du valt modell, modelltyp etc kommer du åt genom att trycka på samma knappar, fast med radion påslagen.

-Stega igenom menyn tills du hittar Thro Hold och öka 'hold position' till ett positivt nummer. Jag har -5% och använder den som kill switch.

DanneG
2007-08-27, 11:55
Svenska finns nog ej, men är du helt utan manual finns en digital här: http://www.modellhobby.com/manualer/SPM2710_DX7_Manual.pdf

jaka
2007-08-27, 18:31
Hej!
All JR (Spektrum) och Hitech fungerar likadant !Det finns två menyer (rader).
Man kommer in i meny 1 genom att slå på radion och därefter... samtidigt trycka ner "Select och Scroll" knapparna som sitter till vänster på radion.

Meny 2 öppnas genom att du trycker ner "Select och Scroll" knapparna Och ...samtidigt slår på radions strömbrytare.
När du öppnat Meny 2 kan du sedan trycka på "Adjust" knappen till höger på radion så kan du bläddra fram de 20 olika modellerna...och du kan också namnge dessa.