handdator

Visa fullständig version : Depron flyg



CAD:ar'n
2007-08-27, 09:57
Hej!

tack för tipsen Kenneth!

Jag funderade på att bygga en vinge, men nu har jag börjat med en "egen" design...
jag har test kastat den och den glidflyger utan problem, återkommer när jag monterat motorn och servona :D
Propellern monterar jag bakom kroppen och vingen, så den sitter så säkert som möjligt.

Har en MX12 som jag tycker verkar vara riktigt bra! :D

---

testade att göra en vinge med halvsymetrisk profil, någon mer som testat det?
jag tog och gjorde "profilerna" i "lila cellplast"...de är 2cm breda och jag har tre på varje vinghalva (total spännvid ca 120 cm).
(profilen tog jag från Allt om Hobbys artikel om en combatmodell, ritningen med profilen hämtade jag hem från deras hemsida...)
kommer troligtvis att göra planet i CAD...

Jag kan komma med mer info när jag testat den, som sagt
;)

Mr J
2007-08-27, 10:14
Nu blev man ju nyfiken...
Var är bilderna? ;)

Glawe
2007-08-27, 10:18
Tänkte precis skriva samma sak som Mr J.

kenneth67
2007-08-27, 15:44
jaaa nu blir jag nyfiken med !! var är bilderna caddarn!?

CAD:ar'n
2007-08-29, 09:17
Hej!

Jag har två bilder jag tänkte lägga upp idag, men jag lyckas inte, är albumet fullt eller är det något annat jag missat.
:roll:

tänkte test flyga den men den har blivit för tung! jag ska vänta med testflygning tills jag kan sätta in en lätt Lipo-ack...

Tills jag fått upp bilderna kan jag bara säga att designen påminer om SAAB 21, fast lite kantigare...

*** Meningen var faktiskt att detta skulle ligga under Kenneths ämne: "depron eller liknande" *** :oops:

kenneth67
2007-08-29, 20:06
Hej!

Jag har två bilder jag tänkte lägga upp idag, men jag lyckas inte, är albumet fullt eller är det något annat jag missat.
:roll:

tänkte test flyga den men den har blivit för tung! jag ska vänta med testflygning tills jag kan sätta in en lätt Lipo-ack...

Tills jag fått upp bilderna kan jag bara säga att designen påminer om SAAB 21, fast lite kantigare...

*** Meningen var faktiskt att detta skulle ligga under Kenneths ämne: "depron eller liknande" *** :oops: nehe då det är ju bara en tips tråd om materialet i sig detta är ju din tråd om din kärra !

CAD:ar'n
2007-09-04, 16:08
här är äntligen mitt flygplan 8)

http://www.rcflyg.se/album_pic.php?pic_id=1109

lite fakta:

korda: 24 cm
spännvid: 120 cm

vikt utan radioutrustning, motor och ack
strax över 200g

beräknad vikt flygfärdig:
runt 550-600g

- - - - -

Kan detta plan flyga!?! (motorn ska klara aerobatic med upp till 800g)
någon som har en aning?!

kenneth67
2007-09-04, 17:03
det finns bara ett sätt å ta reda på ! å de är å prova -- håll koll på tp bara så löser det sig säkert ... jag har testat en massa olika "prototyper" å dom flesta flyger mer eller mindre bra ... en kompis satte motor på ett flak depron med skevor ibak dvs delta vinge konf å den flög......