handdator

Visa fullständig version : Hobbybutik i London?



jannec
2007-09-16, 09:17
Hej.
Skall åka en tur till london i slutet av veckan, är det någon som har tips på någon bra hobbyaffär i centrala London?
Janne

Mr J
2007-09-16, 10:30
Du får bara inte missa Hamleys på Regent street.
Det sägs att den är världens största leksaksaffär, och dom har en ganska stor hobbyavdelning.

http://www.hamleys.com/

wesse
2007-09-16, 11:31
Hamleys är paradiset på jorden o man får även prova en del prylar. Där kan du stanna hela din tid i London.....

sundqvistjohan
2009-07-29, 09:37
Jag åker till London nästa vecka, finns det någon bra RC-affär? Tänkte köpa en knippe Futaba R-617FS 2.4 Ghz-mottagare om jag hittar lämplig affär.

Är det kanske Al's hobbies där mottagarna kostar £72? (884 SEK)
864 High Road
Finchley
London
N12 9RH

Hittade en till i centrala London där mottagarna kostar £63 (776 SEK)
Det får bli ett besök i den affären.
http://www.hobbystores.co.uk/2005/FS_Main.asp?SelectedTab=050
39 Parkway,
London NW1 7PN

Vad är det annars för skillnad på Futaba R-617FS och R-607FS? Båda verkar vara 7 kanals 2,4GHz-mottagare.

LAN
2009-07-29, 11:47
Jag har varit i båda dessa butiker. Al's Hobbies var en stor besvikelse, det tar nästan en timme att åka + gå dit och de har ett väldigt begränsat sortiment trots ganska stor butik, och vid mitt besök var personalen inte speciellt hjälpsamma. Skulle rekommendera att du ringer innan för att kolla att de har det du vill ha.

Hobbystores är en ganska liten butik, men de är väldigt hjälpsamma och trevliga. Ligger bra till, tar max 5 minuter att gå från T-banan.

Akta dig för influensan :-)
Väldigt många som snörvlade och hostade under min vecka där, kom hem i lördags.

Edit: R-607FS är en äldre modell, och ersattes av R-617FS. Men Futaba talar ju aldrig om vad som har ändrats, så skillnaden är oklar, och det är kanske lika bra eftersom många butiker verkar ha den äldre modellen i lager fortfarande.

/Leif

QatHome
2009-07-29, 15:18
Som jag förstått det fungerade 607FS dåligt i helis varför de släppte 617FS där kanalerna skickas i annan sekvens anpassad för helis

As a heli pilot I can tell you that what matters most to us is:

Aileron, Elevator and pitch = as close as possible (or even parallel like on the G3 reciever)
Throttle and governor = as far away as possible
Gyro and tail = close together

So if one translate this to channel # being:

1 = Ail
2 = Ele
3 = Thr
4 = Rud
5 = Gyr
6 = Pit
7 = Gov

So comparing the 617 sequence = 1-6-2-3-4-5-7 would be:

Ail, Pit, Ele = Perfect
Thr,Rud,Gyro = Perfect
gov = Perfect