handdator

Visa fullständig version : litet bygge bus



kenneth67
2007-09-19, 22:15
jag säger som wesse idag regner de å blås å vad gör man då ?? det bidde en sån här !http://www.rcflyg.se/album_pic.php?pic_id=1151
en liten rackare väger 24 gram utan setup 40cm spännvidd å 50 cm lång! har ingen aning om vad man kan peta i den me motor å dyl plats för propp 47x47 finns men de känns overkill på den lilla alla förslag mottages tacksamt

kenneth67
2007-09-25, 16:57
så man skall hålla det lätt säger en viss person här ;) så jag sket i å sätta motor på den lilla ! löste det på mitt sätt dvs skalade upp denna skapelse lade på 30 cm åt alla håll å vips fick vi en flygbar skapelse med mina grejjer ! fepplade ihop detta med 6 mm depron i botten å den sk kroppen i 3 mm... .. testflög detta imorse innan vinden å regneet vaknade !
å se den flög dock så ville gärna kraften från motorn vrida runt om man slog av å sedan gav gas så försiktigt med gasen var medusinen för det !
ett underligt fenomen är att den gärna vill lägga sig på rygg! om man inte håller emot litegrann precis som att den trivs bättre så ! rollade som en torktummlare dvs runt runt runt i vild fart massa expo blev det här ! totala vikten landade på 280 gram med 1100mah 2 s acc så med ovannämda persons råd om lättthet så är d et nog en kul kärra inomhus med "rätt" grejjer för ngt fart vidunder va den inte ...