handdator

Visa fullständig version : billig skit ! suck.....



kenneth67
2007-09-26, 19:41
jaha det är väl så att snålheten bedrar visheten ibland!
idag formligen exploderade mitt fart reglage! andra flygningen med den med skickade proppen i paketet.. puttrade runt på lite drygt halv gas med formosan ,, så vart den bara sten död .. singlade ner lite fint å satte sig i ett träd ! så dit med skylift å plocka ner den !
hmm allt satt på plats men en underlig lukt om planet! ur med accen lite svedd i framkan .. men inte skadad .. så ur med fart reglaget .. eller ja det som var kvar av det ! en svart klump formosan sönder bränd i framkant... fattar inte vad som hänt mätte ju med tång å max var knappa 20 amp fart reglaget ett simplex 30 å motorn simplex 1200 max 28 amp ... här blir det reklamation så det skriketr om det men antar att planet inte ersätt av dom ! motor fästet å "brandväggen är som en deg klump... av smält friggo! f*n vad trött man blir !

Glawe
2007-09-26, 20:01
Ush då va tråkigt :(

Försök lappa planet så gott det går och på't igen :=)

2007-09-27, 19:57
Vilket märke var det?

Oj då! Såg inte. Simplex har jag aldrig hört om.

kenneth67
2007-09-27, 22:21
inte jag heller men så är jag ny på el sidan iaf så är det rc system som ligger bakom dom å dom har riktigt bra lipos till billig peng !
så iaf satte mig å åkte till butiken idag 11,5 mil totalt ! å visade upp elländet .. å fick ett nytt paket utan bekymmer samt att jag fick köpa en ny formosa till kraftigt lägre pris ! 275 kr !!! så känner mig ganska nöjd ! men nu är man ju orolig att samma sak skall hända igen ! hoppas att det förra var ett måndags ex !!

wesse
2007-09-29, 16:07
simplex=simpel

kenneth67
2007-09-29, 20:31
nej har inte heller fått fram det ! sitter en kabel med en bygling på där man kan välja 8,9 volt eller 9-13 volt ! så har ingem amimg ! men skall kolla detta med butiken .... dock så har jag kört tills man märker att draget avtar ... å hadde marginal kvar på accen i min 1500 fick jag 1100 drygt ..