handdator

Visa fullständig version : Ingen konst att landa.....För oss proffs i mönsterås



wesse
2007-09-26, 22:29
Onsdags flygning i vanlig ordning vi fikade flög o umgicks till mörkret föll på. .Landade ordentlig som vi alltid gör men hitills inte har visat på grund av den svenska avundsjukan. Nu kunde vi inte hålla oss längre utan landar utan studs...hädanefter är det slut med sympatilandningar...lär er flyga som oss i mönsterås så blir livet mycket enklare...

Se o lär..............

YouTube - flyga är lätt


mvh Flyproffsen

Sigun
2007-09-26, 23:10
hmm tycker jag så spår av handbollsklister i bakgrunden.. gissar att ni lagt ut klister över hela banan för att få till så studsfria landningar :)

Vi var ute och flög Cessnorna idag och jag prövade att landa i den djupaste vattenpölen på fältet :) synd att jag inte har pontoner på planet...

DontHitMe
2007-09-26, 23:10
Hmmm. de gånger du startade utan att man såg landingen då?? Var dom verkligen studsfria?? ;)

Jag och Martin var och flög ikväll.. Och landade utan studs! varenda gång vi oxå! :):):)

Fast det var ju med frigolitskitplan som är eldrivna..

Ha det!!!

EPG
2007-09-27, 00:37
Det kanske var tur att jag inte fick tag i nån bil idag, det verkar ju vara ett jäkla drag i den där kall-mat-on (själv föredrar jag varm mat). Jag får nog se till att få snurr på Magnumen eller nåt annat lite vassare tror jag om jag ska ha nån chans. :badgrin:

Du kan få lära mig hur man landar en modell med ett 7-helsikes glidtal, göra det med motorn igång, max 20 meter bort och dessutom utan studs. Jag har bara lyckats 2 - 3 gånger. :oops:

kenneth67
2007-09-27, 07:35
Du kan få lära mig hur man landar en modell med ett 7-helsikes glidtal, göra det med motorn igång, max 20 meter bort och dessutom utan studs. Jag har bara lyckats 2 - 3 gånger. :oops:
då kommer jag med ! min ex lajban med depron vinge har ett sånt glid så det finns inte !!! den får man tvinga ner i backen .. å studs fritt är i det närmaste omöjligt ! ser ut som man e nubörjare varje gång ;) men den e kul å flyga 2 klick över tomgång med en asp 28 så smeker man den över fältet på 0,5 meter utan några överraskningar !

Glawe
2007-09-27, 09:07
Tre golfapplåder till wesse för sina fina studsri landningar.. men vart i helsike är rollarna någonstans ? Du hänger din Calmato i nosen gång på gång, men jag ser inga rollar, näää. Klarar kanske inte Calmaton att rolla ?

wesse
2007-09-27, 10:36
Tre golfapplåder till wesse för sina fina studsri landningar.. men vart i helsike är rollarna någonstans ? Du hänger din Calmato i nosen gång på gång, men jag ser inga rollar, näää. Klarar kanske inte Calmaton att rolla ?

ska rolla så du blir vriden hela du nästa gång tänker även flyga upponer så fena tar i marken... sen kan bara lägga din i ner o gråta :lol: :lol:

Glawe
2007-09-27, 10:38
Det ser jag verkligen fram emot!!!

Marcus72
2007-09-27, 12:03
ska rolla så du blir vriden hela du nästa gång tänker även flyga upponer så fena tar i marken... sen kan bara lägga din i ner o gråta

Haha...blir grymt, väntar med spänning på denna video :D

I övrigt så tror jag att wesses studs fria är fusk!! de har lagt grön kardborre på fältet & remsor på hjulen! De är va jag tror! PDT_Armataz_02_03

gor
2007-09-27, 14:57
Hej Wesse
Du som har gnällt så på mej för mina starter rätt upp i det blå. Men nu helt plötsligt när du fått tag i nått man kan börja kalla motor då är det rätt.
Din Hycklare


Goran

Rossi for ever

wesse
2007-09-27, 15:04
Hej Wesse
Du som har gnällt så på mej för mina starter rätt upp i det blå. Men nu helt plötsligt när du fått tag i nått man kan börja kalla motor då är det rätt.
Din Hycklare


Goran

Rossi for ever

de e skillnad när jag gör så o när du gör så...

du är ingenjör jag dum som ett spån alltså förstår inte jag bättre som då i ditt fall borde du verkligen veta bättre än att köra rakt upp.............

Glawe
2007-09-27, 15:11
Grabbar, vad har vi sagt om att skapa dålig stämmning på forumet ? Sluta nu att bråka, och wesse, ut och rolla med dig, jag väntar fortfarande på en film, eller du har glömt det !?! :badgrin: :badgrin: :badgrin:

wesse
2007-09-27, 15:15
kanske dumt av goran o mig att tramsa så här vi är mycket goda vänner o tokar på detta vis med mycket skratt inblandat..detta är ju inte lätt att veta för andra forummedlemar..... så nu vet ni :lol: :lol:

ingen film i dag för det blåser ju.......

wesse
2007-09-27, 15:16
glömde berätta att om någon säger till mig..jag är ju dum som ett spån...då tar jag detta som en komplimang :lol: :lol:

Glawe
2007-09-27, 15:39
Tack för det hehe :)

Poteta
2007-09-27, 17:02
Härliga studsfria landningar!
Jag är på din sida wesse, det ska du veta. Med såna landningar måste du få många brudar, jösses! :lol: Nu väntar jag bara på den första flygande dolmen, kanske med el iof men det får duga. :D

wesse
2007-09-27, 19:09
Härliga studsfria landningar!
Jag är på din sida wesse, det ska du veta. Med såna landningar måste du få många brudar, jösses! :lol: Nu väntar jag bara på den första flygande dolmen, kanske med el iof men det får duga. :D

har ju redan film med flygande dolme....

Poteta
2007-09-27, 19:24
Äh, det var ju bara några plastbitar...
Kom igen när du har urholkat trädolmen och stoppat i en rejäl fläkt. :lol: