handdator

Visa fullständig version : Transport



Jakob
2007-10-10, 23:06
Är det någon som har något liknande? Verkar praktiskt att ha allt samlat.
Visa gärna bilder!

http://image2-2.rcuniverse.com/e1/forum/upfiles/7021/28225_762.jpg

Nexus
2007-10-10, 23:20
Jösses bra att ha den Transport med alla modellplan i hylla typen intressant !!
det var snyggen att byggen i den transport det är bra Idé !!

MVH Steve

:D :D :D

wesse
2007-10-10, 23:28
onödig grej för mig jag lägger alltid mina plan i en svart plaspåse när jag ska hem efter flygningarna :lol:

OlleP
2007-10-11, 13:02
Jag kan inte se någon bänk att skära depron på :evil:

gimbo
2007-10-17, 18:32
Skulle gärna vilja ha ovanstående bil för tansport :)
Men... Så här ser det ut när jag är ute. Transporten jag har, har vissa små begränsningar. Men jag "kanske" kan få in en 1700-1800mm flygplanskropp om jag har tur. :D

Tog ett par bilder innan jag åkte hem ikväll från fältet


http://images.tti.nu/image/2986.jpeg

http://images.tti.nu/image/2987.jpeg

Snickarjävel´n
2007-10-17, 19:00
Harru porsche så får du skylla dig själv att du inte får med flygen ;) :lol: 8) :D

Köp en redig bil istället ;)

Marcus72
2007-10-17, 19:14
I min svarta kärra får jag in calmato sporten med vingen på!!
Ska vi byta? PDT_Armataz_02_23

Kan gå med på att byta rakt av trots att din bil är mindre än min...bara för att jag är så snäll

gimbo
2007-10-17, 19:21
I min svarta kärra får jag in calmato sporten med vingen på!!
Ska vi byta? PDT_Armataz_02_23

Kan gå med på att byta rakt av trots att din bil är mindre än min...bara för att jag är så snäll

Efter en lång tids tänkande så tackar jag nej till ett generöst erbjudande. Kom just på att jag kan ju få in skitstora plan i min bil. Har ju inget tak så det är bara att ställa kropp och vingar rakt upp :P :D :P

kenneth67
2007-10-17, 20:41
I min svarta kärra får jag in calmato sporten med vingen på!!
Ska vi byta? PDT_Armataz_02_23

Kan gå med på att byta rakt av trots att din bil är mindre än min...bara för att jag är så snäll

Efter en lång tids tänkande så tackar jag nej till ett generöst erbjudande. Kom just på att jag kan ju få in skitstora plan i min bil. Har ju inget tak så det är bara att ställa kropp och vingar rakt upp :P :D :P
å det skulle nog få samma effekt som om du skulle rulla ut gute väven du har till tak i 100 knyck;) dvs inte så bra va ???;)

gimbo
2007-10-17, 20:56
I min svarta kärra får jag in calmato sporten med vingen på!!
Ska vi byta? PDT_Armataz_02_23

Kan gå med på att byta rakt av trots att din bil är mindre än min...bara för att jag är så snäll

Efter en lång tids tänkande så tackar jag nej till ett generöst erbjudande. Kom just på att jag kan ju få in skitstora plan i min bil. Har ju inget tak så det är bara att ställa kropp och vingar rakt upp :P :D :P
å det skulle nog få samma effekt som om du skulle rulla ut gute väven du har till tak i 100 knyck;) dvs inte så bra va ???;)

"Det finns inga problem. Bara möjligheter" :)

Heda
2007-10-17, 21:15
Jag kan se va sne brudarna ska bli när du de inte får åka med när ett balsaplan tar upp the chix-spot ;);)

Åhh, vilket I-landsproblem 8)

gimbo
2007-10-17, 22:37
Jag kan se va sne brudarna ska bli när du de inte får åka med när ett balsaplan tar upp the chix-spot ;);)

Åhh, vilket I-landsproblem 8)

Eftersom jag redan har en sambo så kan jag tuta runt med ett modellplan
i passagerarsätet utan och skämmas *Hahahaha* :D

wesse
2007-10-17, 23:42
http://www.wesse.se/film/transport.mpg

Sigun
2007-10-19, 15:36
Gimbo vs Wesse

http://www.grapheine.com/bombaytv/v2/play.php?id=100530

:D :D :D

/Martin

js_
2007-10-19, 16:09
:lol: :lol: :lol:

kenneth67
2007-10-19, 17:39
hahaha det var årets bästa !!!!

gimbo
2007-10-19, 19:07
*JAG GRÅTER* :D
Helt underbart. Klockrent jobbat! *hahahahaha* :P

flygaren_93
2007-10-19, 23:42
Hej alla som läser i forumet reglebundet

Det är över skattat med släpvagnar, stora bilar...
Själv tar man SL bussarna till flygklubben då man inte kan få skjuts.
Det kan vara lite problematiskt då man ha en stor ryggsäck, vinge med en spänvid på 170cm och en flygkropp som är 175cm lång som man ska få in genom bussdörren innan chaffören blir sur att det tar tid.
Väl i bussen ska man se upp för att skada planet eller någon som sitter i bussen=mycket jobbigt och svårt.

längtar till våren då jag kan få moppe och då ska jag eventuelt bygga en släpvagn så man lättare kan klara av tränsportena.


jag har åkt med det flästa flygplans sorter på bussen som går: små elflyg, medelstora elflyg, flygandevinge, Delta plan, segelflyg, små metanolflyg, stort metanolflyg (15cc storlek).
Det är väl de flygsorter som jag har haft med på bussen sen har jag fått med start tillbehör/väska med batterier/laddare...

jag har tyvär inga blider. Eventuelt kan jag ta bilder i morgon.

Alexander

wesse
2007-10-19, 23:56
Hej alla som läser i forumet reglebundet

Det är över skattat med släpvagnar, stora bilar...
Själv tar man SL bussarna till flygklubben då man inte kan få skjuts.
Det kan vara lite problematiskt då man ha en stor ryggsäck, vinge med en spänvid på 170cm och en flygkropp som är 175cm lång som man ska få in genom bussdörren innan chaffören blir sur att det tar tid.
Väl i bussen ska man se upp för att skada planet eller någon som sitter i bussen=mycket jobbigt och svårt.

längtar till våren då jag kan få moppe och då ska jag eventuelt bygga en släpvagn så man lättare kan klara av tränsportena.


jag har åkt med det flästa flygplans sorter på bussen som går: små elflyg, medelstora elflyg, flygandevinge, Delta plan, segelflyg, små metanolflyg, stort metanolflyg (15cc storlek).
Det är väl de flygsorter som jag har haft med på bussen sen har jag fått med start tillbehör/väska med batterier/laddare...

jag har tyvär inga blider. Eventuelt kan jag ta bilder i morgon.

Alexander

ja ta kort på bussturen..anser att du har fått till den bästa lösningen hitills... :lol:

gimbo
2007-10-20, 00:15
Hej alla som läser i forumet reglebundet

Det är över skattat med släpvagnar, stora bilar...
Själv tar man SL bussarna till flygklubben då man inte kan få skjuts.
Det kan vara lite problematiskt då man ha en stor ryggsäck, vinge med en spänvid på 170cm och en flygkropp som är 175cm lång som man ska få in genom bussdörren innan chaffören blir sur att det tar tid.
Väl i bussen ska man se upp för att skada planet eller någon som sitter i bussen=mycket jobbigt och svårt.

längtar till våren då jag kan få moppe och då ska jag eventuelt bygga en släpvagn så man lättare kan klara av tränsportena.


jag har åkt med det flästa flygplans sorter på bussen som går: små elflyg, medelstora elflyg, flygandevinge, Delta plan, segelflyg, små metanolflyg, stort metanolflyg (15cc storlek).
Det är väl de flygsorter som jag har haft med på bussen sen har jag fått med start tillbehör/väska med batterier/laddare...

jag har tyvär inga blider. Eventuelt kan jag ta bilder i morgon.

Alexander

Jag ger mig! :)
Det där är en riktig Rock'n Roll lösning :D *manligt!*
ja ta kort på bussturen..anser att du har fått till den bästa lösningen hitills... :lol:

Zekee
2007-10-25, 13:45
Eller så köper man flygplan efter bilen, min brio får plats precis i bagaget utan att montera isär och Banditen får plats i baksätet! :p

http://www.garaget.org/archive/19113/59303/large_59303-599398.jpg

Glawe
2007-10-25, 13:55
Zekke,

I den bilen blir det väl knappt plats för en pico z ? ;)

McRegor
2007-10-25, 14:02
Eller så köper man flygplan efter bilen, min brio får plats precis i bagaget utan att montera isär och Banditen får plats i baksätet! :p


Pyttsan - du får ju ha vingen utanpå bagaget..:)
//Roger

wesse
2007-10-25, 14:50
Kom o tänka på min Gamla duett jag hade i min ungdom när jag började med modellflyg ...suck den hade varit guld värd i dag :cry:

gimbo
2007-10-25, 15:13
Eller så köper man flygplan efter bilen, min brio får plats precis i bagaget utan att montera isär och Banditen får plats i baksätet! :p

Alltid kul och se att fler lägger ner många tankar på bästa
transportmöjlighet av plan :D

Ekis
2007-10-25, 18:25
Jag brukar spänna fast mitt två motoriga plan på lastbågen. Vingen går inte att dela och det är för jobbigt att ta isär resten.

Zekee
2007-10-26, 01:21
Evon är rena familjebilen! Sen har ju den ställbar vinge oxå! :P Har funderat på ett par 12kg servon sen justering innefrån kupén.. Nä, seriöst det har jag inte! Man tar ju sig fort till å från fältet, oavsett underlag! 340hk+ och fyrhjulsdrift kan vara skoj!