handdator

Visa fullständig version : Lågflygning på hög nivå!



DontHitMe
2007-10-10, 23:13
Efter ett telefonsamtal från Wesse precis innan vi skulle flyga, blev dagens tema klart!
Det är lågflygning som gäller. Och lågt blev det!
Vi fick med en del "ofrivilliga" landningar oxå :lol:
Dessvärre blev det 2 st "långfilmer" men det var svårt att klippa bort av det roliga.

Del 1
YouTube - Martin och Fabian flyger lågt. Del 1

Del 2
YouTube - Martin och Fabian flyger lågt. Del 2

Ha det gött och flyg inte för lågt!
;)

wesse
2007-10-10, 23:55
oj vad lågt inte ens bokis kan bräcka det o en sjöflygslandning på land det kan ingen annan än ni fixa..
rackarns vad ni lärt er flyga väl har ni varit på kurs hos glawe

sm3xrq
2007-10-11, 20:59
ni snackar lågflygningar ?
jag har en gws spitfire som har fått utstått det mästa. den kan man flyga riktigt lågt med...
jag och en kompis tävlade om vem som kom lågst och när jag började kapa gräset med proppen tyckte han att jag vann

har dock bara en film på den och det är med kamera på planet och det är bara en snabb lågsnigg i mitten, lägg gärna märke till at jag flyger den utan landnings ställ för de är bara i vägen ändå

YouTube - GWS Spitfire onboard cam

ursäkta ljudnivån

DontHitMe
2007-10-11, 21:40
Ljudnivån är ju inte lätt att göra nånting åt när man har en kamera med mic på planet. Men en klick superlim i hålet fixar problemet, men det blir ju tyvärr permanent.

Att vi inte kom lägre berodde på att vi flög MED landningsställen på. Planet ska väl vara i originalskick när man flyger? ;)

Sedan flög vi en ganska mycket längre sträcka lågt. Finns det inte på film kan det inte gillas! ;)

Vi får väl ta en duell någon gång när vi har fått bättre setup på våra frigolitbitar till cessnor, och lite bättre sändare med expo.

Ha det gött!!
OBS! Detta är skrivet med glimten i ögat!!

sm3xrq
2007-10-11, 22:00
självklar ska vi väl göra det... jag ska bara limma dit framdelen på spitten igen, använde den som donator plan till en speedster 400, eller så kanske jag köper en ny "lättare" spit :P
sedan kan vi åka :D

DontHitMe
2007-10-11, 22:27
Glöm inte att kolla på den andra delen oxå. Den är bättre än den första!
:lol:

flygaren_93
2007-11-05, 18:23
Det som gör det roligt/svårt med lågsniffar är om man gör fel så ska det inte bar var att flyga igen. Så mycket som ni misshandlar era cesnor ska man inte kunna göra.

En fullstort plan i ballsa (minst 6cc kan var el men likvärdig prestandad)

jag tänkte göra en ännu mer avancerad grej med med inveterad flygning på låg höjd. Eventuellt med Delta.
Då kan man säga avancerat.

Det var ändå en bra film.

Alexander

kenneth67
2007-11-05, 19:03
hmmmmm inverterat på låg höjd med delta ..... ska se om jag får tag i förgasare till min motor som sitter i diamond dusten jag har ... inverterat i 200 knyck... hmm måste få nån som filmar .... å nån som samlar ihop resterna efter kraschen!;)

Slamsugaren
2007-11-05, 19:18
OJOJOJ!!det var det värsta jag sett,ni är inte dåliga!
Härligt o se,kan inte jag få prova en gång till?

MVH Stefan :badgrin:

DontHitMe
2007-11-05, 20:40
[quote="Slamsugaren"]OJOJOJ!!det var det värsta jag sett,ni är inte dåliga!
Härligt o se,kan inte jag få prova en gång till?

Näheddu Stefan. Jag har hört vad du gjort med elplan sista tiden. Du får inte låna våra fina plan :lol: :lol: