handdator

Visa fullständig version : Varför exploderar planet?



plutoorjan
2007-10-24, 23:22
Satt och tittade lite på youtube efter lite filmer etc. och
hittade nedan film där en klåpare försöker få upp planet första gången.

YouTube - RC Airplane Explosion

Det slutar som vanligt, dvs med en krasch direkt efter start, men sedan exploderar hela planet i en skaplig smäll, med följd att allt brinner upp.

Varför exloderar det och vad är det som smäller?

Jo, jag kan lista ut att det är bränslet, tanken eller accen, men jag har krachat ett antal plan under alla år, men aldrig varit med om att det har börjat att brinna, eller ännu mer otroligt, exploderar...
Skumt...

\Ö.

Mr J
2007-10-24, 23:34
Jag tror att det Amerikaner med mer pengar än vett som helt enkelt spränger planet.

Youtube har stängt av kommentarsmöjligheten för den filmen, men jag har för mig att det var några helipiloter som ville visa vad dom tyckte om flygplan... :roll:

Glawe
2007-10-25, 07:46
Sånt händer bara i hollywood! :)

wesse
2007-10-25, 14:47
hurra det såg ut som en tingsryds-sessna hurra en mindre men de va synd på motorn :lol:

hakank
2007-10-25, 19:21
Håller med tidigare talare.Det ser helt enkelt uppgjort ut. Men om vi antar att det inte var...Kan metanol, om nu tanken spricker i kraschen, kunna antändas av en varm motor/ljuddämpare och sptänga tanken? Tror inte de lyckades med det på Mythbuster's ens, med bensin dessutom..Å tanken brukar väl vara i plast?
/Håkan

Dj runar
2007-10-25, 22:13
Den här filmen såg jag för ett tagsen, nötterna har fyllt upp en extra tank med bränsle ombord, just för att få den önskade explosionen, allt är uppgjort på förhand!
Kommer inte ihåg om det var ett par helipiloter eller ej, men jänkare är ju smått galna ibland så....

EDIT: Finns filmer där skjutgalna jänkare har monterat ett halvautomatiskt gevär på en modellheli och tar upp denna i luften och sjuter som galningar!!!!

hakank
2007-10-26, 07:11
EDIT: Finns filmer där skjutgalna jänkare har monterat ett halvautomatiskt gevär på en modellheli och tar upp denna i luften och sjuter som galningar!!!!

Jo. Såg bilder och video på ett militärprojekt där man använde modellheli som vapenplatform. Å vi som bara ville ha kul..
/Håkan

plutoorjan
2007-10-26, 10:03
Den här filmen såg jag för ett tagsen, nötterna har fyllt upp en extra tank med bränsle ombord, just för att få den önskade explosionen, allt är uppgjort på förhand!
Kommer inte ihåg om det var ett par helipiloter eller ej, men jänkare är ju smått galna ibland så....

EDIT: Finns filmer där skjutgalna jänkare har monterat ett halvautomatiskt gevär på en modellheli och tar upp denna i luften och sjuter som galningar!!!!

Köper att det kanske är uppgjort och att dom monterat en "bomb" eller liknande, dock förstår jag inte hur en extratank skulle kunna skapa smällen. Möjligtvis en brand men.... njaeee. ingen smäll/explosion.

Mvh Ö.

Dj runar
2007-10-26, 20:17
Hejsan, när jag såg videon sa dom att dom hade monterat en extra tank, docj vet jag inte hur de hade kopplat eller hur de fick den till att explodera!
Det som exploderar denna kväll är spriten i ens kropp