handdator

Visa fullständig version : Och nu är jag här igen.!!!



Diesel
2007-11-02, 20:11
Varit ute på fältet för att rasta kärran...... (utan frugan denna gång) .
Gissa vad som hände ... JO! min ASP tvärdog i luften. fick ner kärran "studsfritt" :lol: för att konstatera att lyftaren till avgasventilen kärvar. Och då tänker ni.... " Han har för lite olja!!! " Men nopp.! alltid 15% aerosynth3 och alltid 10% nitro. Vet ni vad felet var på min 6 månader gamla ASP ?! En kugg på kammen har knäkts av och tuggat runt där lite så där fint... så nu är det skrot !! vevaxel kass! lyftare kass, och vevhus där lyftarna löper kass.
Men det är kanske så att det är handhavande som det beror på.!? Skulle kanske inte monterat motorn inverterat?
Annat märke blir det nästa gång.! Det är en sak som är säkert.

Men fortfarande.... Dessa motorer kan vara bra ! men dom jag har köpt har inte varit nåt annat än problem och slutligen skrot.
En 70-a och en 61-a. Den sistnämda går fortfarande, men den gör det endast när den känner för det.

kenneth67
2007-11-02, 20:22
har väldigt svårt att tro det skulle ha å göra med inverterad montering att göra .... visst får man kanske räkna med att en billigare motor kan ha lite sämre kvalite ... men även dom dyra havererar emellanåt .... för priset av en ys får du ju 2 asp/magnum/sc som ju är näst identiska motorer !
personligen äger jag ingen 4 pluttare av dessa märken utan det är os å ys ... dock nyligen inlköpta så kan inte uttala mig deras kvalite men beggade är dom å funkar gör dom !

Diesel
2007-11-02, 20:25
Att felet skulle vara pga att jag monterade motorn inverterat var rent ironiskt menat !

kenneth67
2007-11-03, 02:09
aha ironin låg lååååågt begrav i de ;) it suck ......har ev en asp på g en 61a får se om et går i lås ..... är inte ett dugg rädd för "billiga" grejjer !

AM
2007-11-03, 11:08
Otur, men visst händer det att även andra "bättre" motorer går sönder. Fråga min kompis Tomas vad han tyckler om Saito. Ingen är immun.

Kamdrev till ASP inklusive lager ligger på hyllan...

Mvh
Ove

Diesel
2007-11-03, 11:34
Tack Ove.

Skulle i så fall behöva nytt vevhus lytare och kam. Vevaxel delen där drivningen till kammen är ser med lite tuggad ut så jag undrar om det är lönt att göra vid motorn.

Vilka priser är det frågan om i så fall på delarna nämda här .

Mvh Diesel.

AM
2007-11-03, 11:38
Jag får återkomma efter jag konsulterat prislistan.
Mvh
Ove

Diesel
2007-11-05, 21:12
Tjena Ove.

Hittar du inte prislistan ???

AM
2007-11-06, 07:55
Lugn, måste hinna med också... :badgrin:
Mvh
Ove

Diesel
2007-11-08, 20:52
Tack Ove för tiden du har spenderat på att konsultera prislistan. Jag har en ny kam och lite andra delar här hemma som jag har beställt på annat håll och fått dem idag. Skall monteras ikväll och provstartas imorgon.
Du behöver inte ängna mer tid åt prislistan.

Mvh D.

AM
2007-11-08, 20:55
BRA! För jag kom hem för ett par timmar sedan efter att ha varit i Riga ett par dagar.

Lycka till med reparationen.

Mvh
Ove

wesse
2007-11-08, 21:39
BRA! För jag kom hem för ett par timmar sedan efter att ha varit i Riga ett par dagar.

Lycka till med reparationen.

Mvh
Ove

kan inte hålla mig längre..Vad i allsin dar gör du i Riga o så undrar jag om deras bakelser är goda...

AM
2007-11-08, 21:45
Vågar inte äta deras bakelser, utbildar B737-piloter.
Mvh
Ove