handdator

Visa fullständig version : Packad och klar! Vad hände sedan?



hakank
2007-11-10, 14:52
Nu bär det snart av till Thailand!

Har packat ihop min Zoom 4u specialabyggd för ändamålet. Lagom
isärtagbar och föhoppningsvis ihopsättningsbar igen söder över.

http://www.rcflyg.se/album_pic.php?pic_id=1395

Hade planer på att stoppa i en 72 MHz sändare och mottagare på planet,
kom så långt att kristallpar samt mottgare köpes, 72MHz sändare hade jag sedan innan.
Problmet var att den var helt ren. Inga funktioner alls förutom de vanliga fyra.
Tar med 35MHz Futaban i stället. Verkar ändå vara en viss anarki då
det kommer an på frekvenser man flyger med. "Allt" var senaste svaret.

4u är passande för en resväska:

http://www.rcflyg.se/album_pic.php?pic_id=1396

Undrar om jag glömt nått....

http://www.rcflyg.se/album_pic.php?pic_id=1397

A) Sändare
B) Sändaraccar
C) laddare sändaraccar
D) 3 Lipo
E) Laddare Lipo
F) Karlossons klister (Träffa frugan på Karlssons och limmar fortfarande på henne)
G) Skruvmejsel. Kombinerad stjärn-flat
H) Planet *skall* vara komplett. Höll mig ovanför lådan när jag plockade isär det.
Kan jag glömt nått?


/Håkan

Plange13
2007-11-10, 16:17
Rese adapter för laddaren om de behövs ?? Annars så duger väll Whiskyn men ta inte för möe av den innan take off :D

gimbo
2007-11-10, 16:31
Komplett resväska du har! Glöm inte tandborsten :)

wesse
2007-11-10, 17:41
hmm är inte flyplan o dyl välldans billigt där nere..hade nog köpt ett tiotals rtf plan första dagen sen farit o flyge resten av semestern...filma mycket o gör som jag drömt om....landa av misstag i ett nudistbad varefter du får gå o hämta planet vid den vackra kvinna du landat på o vips har du fått en ny modellflygar kontakt :lol:

POD
2007-11-10, 18:04
Är nog lite avudsjuk på dig, som ska till värmen!! PDT_Armataz_02_43

hakank
2007-11-10, 18:32
Hoppas frugan får med sig adaptern. Appropå frugan.. Wesse. Jo Nog vore det charmant att hamna i ett nudistbad, plocka upp prylarna och beskåda en underbar kvinna och diskutera modellflyg, men då drömmer man väl mer än på ett plan:-)

Hade också köpt om det nu hade varit billigt där. Tyvärr så betraktas modellflyg som lyxkonsumtion, mer eller mindre, i dom trakterna fortfarande. Tänkte visa att så inte är fallet när jag kommer dragandes med Zoomen.

Hade dock varit kul med en sväng förbi Hongkong men det drar två-tre dar extra på dyra semesterdagar. Nöjjer mig med att beställa härifrån.

/Håkan

EPG
2007-11-10, 21:30
Räcker det inte med whiskeyn för att bli packad och klar?

Zipz
2007-11-10, 21:39
Erik med sina skämt :lol:

hakank
2007-11-12, 19:34
Kom på att jag behövde reservproppar. Lade in beställning med förskottsbetalning i fredags. I lördags kom faktura så att jag kunde betala. Gjorde insättning på lördag, dvs pengar på leverantörens konto tidigast måndag (idag) samt skickade ett meddelande till leverantören om min prekära situation, dvs att jag behöver propparna senast torsdag. Får svar samma dag, lördag att det inte skall vara ngt problem (om posten sköter sig) Fick mail under dagen idag (måndag) att propparna var skickade. Ni kanske ha hört det förr. Men en del leverantörer har verkligen service i högsta klass och till dessa hör definitivt aiR/C Pro !

Det enda som kan gå fel med propparna nu är att dom hamnar i Ånge:-)

/Håkan

manson_swe
2007-11-16, 14:57
trodde bara att det var jag som stött på leveranser via ånge...beställde prylar från tyskland tog 2 dar till ånge...men från ånge till övik tog det 4 dar

hakank
2007-12-18, 14:45
Hemkommen sedan ett par veckor så kan jag ju förtälja fortsättningen på hur det gick med plan och radioapparater. Allt kom dit och hem helt! Flygningarna på ett "fält" bestående av mest ler-grus var aningen annorlu
nda än hemma. Om man här inte klarar att flyga en längre stund pga kyla så är det tvärtom där, iaf om man står mitt i solen.

35Mhz ställde inte till ngt problem. tror 72Mhz är "default" men anarki verkar råda.

Har lagt ut en videosnutt. Eftersom alla har blivit så familjära på detta forum (kul!) så knåpade jag in en hälsning i början av filmen för att få in den rätta stämmningen.

Viddler.com - Khao Lak - Uploaded by hakank@@AMEPARAM@@http://www.viddler.com/player/5c68cbd9/@@AMEPARAM@@5c68cbd9/

Hälsningar,

/Håkan

flygaren_93
2007-12-18, 19:00
Det såg skönt ut, jag ska tänka på filmen när jag flyger och inte har något känsel kvar i fingrana pågrund av kylan.

Det var nog mer än bara flygning för dig i thailand...

Alex

colsson
2007-12-18, 20:14
Extra O-ringar till proppen?? :)