handdator

Visa fullständig version : Detta kunde gått illa!



Jakob
2007-11-13, 07:22
Att han inte avbryter starten är en gåta!

YouTube - RC Jet takeoff and a faceplant

DontHitMe
2007-11-13, 07:30
Ja jisses! Att ingen tar skada är ett under.

wesse
2007-11-13, 07:53
Hade satt ner modellen omelebums o gått o bett alla inblandade om ursäkt sen åkt hem o skämmes..tur inte wesse flyger jet...många som är oroliga över att han flyger ys....

Slamsugaren
2007-11-13, 08:34
Man kunde nästan tro att de va Goran som va ute!! ;)
MVH Stefan N

Glawe
2007-11-13, 08:52
Jag undrar hur han fick för sig att starta mot publiken över huvudtaget !?!?!

Thomas
2007-11-13, 16:00
Nog för att man hört talas om "studs och gå..."

mulder
2007-11-13, 17:03
Ja frågan är varför han väljer att starta som han gör.
Verkar inte heller vara ett modellflygfält som vi är vana vid, tur att ingen skadades. Mvh Mikael.D

hakank
2007-11-13, 18:40
Oerhört snabbt reagerat av han som kastade sig. Å tur var väl det..

Krille
2007-11-13, 21:04
Fattar inte att han på ett så jävla stort flygfällt väljer att starta så nära inpå där dom står. Han kunde ju lätt starta 20m längre ut (framför sig)

kenneth67
2007-11-13, 21:13
eftersom han fullföljer sin flygning verkar han inte bry sig i hur det gick heller .... vilken idiot !!!

taygher
2007-11-14, 09:46
Helt ofattbart att man kan ha så dåligt omdöme! Både pilot och publik..
Sedan blir man lite lätt mörkrädd när man läser några kommentarer på Youtube att detta var komiskt. En sån här grej hade jag kunnat skratta åt om piloten (idioten) startat med en liten depronkärra på 200g.

Det känns inte lika lustigt när det som här är en jetkärra på 8-10kg eller vad nu ett sådant vrålåk kan väga.

Nexus
2007-11-14, 13:37
Javisst så klart syns på honom max 100 % han är idioter för att inte fattar han själv ???
varför han visste skulle flyg mot folk så han skulle dra av och stopp den och flytta lång dit avstånd från folk han har tydlingen bröts mot regler fy fan
om han såg det gick nåt snett så han skulle ha gjorde broms den !!

Jag såg den film det var livsfarlig han gjorde mot folk

MVH Steve

:? :? :?

T5
2007-11-14, 13:50
00:27sek "SORRY"

Sigun
2007-11-14, 15:50
Han är ju riktigt Crazy !.. kunde gått riktigt illa med killen som kastade sig ner i sista sekunden.

Krille
2007-11-14, 16:12
Helt ofattbart att man kan ha så dåligt omdöme! Både pilot och publik..


För det första så upplever jag att han bara tar upp kärran å gör ett landningsvar å landar. Men det vet jag inte eftersom det kan vara klippt.

Men en sak innan man kastar allt för mycket skit är att han kan vara i chock å av den så fortstätter han flyga normalt.
Finns folk som varit med i lättare trafikolyckor som varit helt lugna ända tills de kommit hem 2-3 timmar senare å de blir helt paralyserade över vad som hänt.

Men men hur som hälst tur att inget hände med några människor mer än att killen som fick slänga sig på backen troligen kanske sträckte nån muskel.

Ålänning
2007-11-14, 17:26
Om jag lyckats få till en sån där start och fått upp dyrgripen i luften
och bedömt den otroligt misslyckade starten som "åh, phust, där hade
jag tur" och hade blivit rejält skakig och flugit en liten sväng så man
blivit lugnare så man inte skrotat flyget utan istället landat med helt flyg.
Jag skulle dock ha avbrutit starten tvärt jag såg att den gick mot en
människa... OM Det gick att dra av gasen. Å andra sidan kanske man
inte brytt sig så mycket eftersom han defacto ändå startat med folk
så passa nära inpå...

POD
2007-11-14, 21:02
Det var med hjärtat i halsengropen, :shock: piloten som körde blev nog oxå ganska skraj, eftersom han inte flög så länge efter tillbudet.
Snyggt reagerat av killen som slängde sig, det var på det berömda håret.