handdator

Visa fullständig version : Varför är siten långsam för mig?



ListKid
2007-11-15, 16:37
Hej
Såsom professionell data-nörd skäms jag lite för att fråga men...

På en av mina bärbara datorer, den snabbaste av dem, går den här sidan evinnerligt trögt.

Jag har intel 1.8 ghz dual core, 2 gig ram, upplösning 1680x1050
Det känns som om det är den randiga bakgrunden som långsamt scrollas ner innan sidorna laddas.
Bandbreddsmässigt ligger jag stadigt på 12,5 mbit med TPTest


Mina två andra bärbara, något klenare, men hyfsade med 1 GB minne funkar fint
Detta gör att jag inte orkar besöka forumet så ofta, så slött blir det.

HJÄÄÄLP!

QatHome
2007-11-15, 17:10
Vad har du för OS i datorerna och vad använder du för webbläsare?

gimbo
2007-11-15, 17:18
Är det bara webläsaren som är slö? eller är det även slött när du flyttar andra fönster? I så fall installera om grafikkortsdrivrutinen.

ListKid
2007-11-15, 17:42
Är det bara webläsaren som är slö? eller är det även slött när du flyttar andra fönster? I så fall installera om grafikkortsdrivrutinen.

Bara webläsaren
Men BARA på den här siten!

Sigun
2007-11-15, 18:33
Om du har en taskig uppkoppling och kör med Firefox så kan du blocka alla reklambilder så borde hastigheten öka endel. Men detta forum är betydligt snabbare än SMF:s tex eller om man går in på aftonbladet.se då börjar vi snacka tunga sajter med mycket skit på. Ett sådant här forum borde inte ta så många kb i storlek om man plockar bort bilderna.

/Martin

Poteta
2007-11-15, 18:39
Prova att rensa cachen i webläsaren, det kan lösa många knepiga problem.

wesse
2007-11-15, 20:04
Prova att rensa cachen i webläsaren, det kan lösa många knepiga problem.
Rensa kassen?

pgrts
2007-11-15, 20:15
å så flasha bios så klart

Poteta
2007-11-15, 20:25
Men åååhhhh... ;)
Fattar ni nada eller? :o
Gå in på "Verktyg", sedan "Internetalternativ".
Välj "Ta bort". Där rensar man som en wesse tills det inte finns något kvar att rensa. Enkelt vá!? 8)

Wavis
2007-11-15, 22:39
Tror nog att listkid både kan rensa kassen o promenera i verktygsmenyn,,Men har samma problem med en bärbar på jobbet inte samma adress som gäller men är så g.,.,,lä irreterad när alla andra datorer funkar o sen en som är slö på just en sida ,,Skulle gärna veta orsaken jag me

ListKid
2007-11-16, 06:05
Jäpp, som jag sa.
Jag har bra prestanda på nätet, bra prestanda i datorn.

Alla andra websidor går som tåget.
Jag lastar hem 2 gb filer på en timme

Krille
2007-11-16, 07:13
Vad kör du för webläsare? Har du provat olika?

ListKid
2007-11-16, 07:15
IE 6 och 7

Skall räcka, funkar på andra datorer

Sigun
2007-11-16, 07:29
Kan ju bero på din ISP (internetleverantör) har taskig förbindelse med RCFF:s webhotell, hos mig går sidan snabbt och laddar inom en sekund. Kör med Telia 24Mbit

/Martin

ListKid
2007-11-16, 07:33
Äh skärpning nu killar!


Jag kan ha sidan laddad, men minimerad

När jag växlar till den igen scrollas först den randiga bakgrunden långsamt uppifrån och ner.. när den scrollat färdigt blixtrar innehållet upp.

Jag har toksnabb förbindelse till internet
Sidan går tokbra på datorerna bredvid

Det är nåt med denna datorn.. och denna sidan
Alla andra sidor går bra

Glawe
2007-11-16, 08:23
Det låter jäkligt märkligt. Har aldrig haft några problem med renderingen. Ibland har vära länkade bilder tagit en extra sekund att ladda, men mer än så har det aldrig varit.

Vad kör du för browser och os ?

Sigun
2007-11-16, 08:52
Glawe läs inlägget ovan så ser du att han kör med IE6 och IE7. Om sidan segar när han har den minimerad och sedan klickar upp sidan igen så beror de på hårdvaran i datorn inte orkar med, förmodligen den streckade bakgrunden som segar ner grafikkortet eller nått.

Om jag på min dator minimerar och klickar upp RCFF sidan så hinner jag knappt blinka förrän sidan är uppe igen. Så jag tror nog att de är hårdvaran i just den datorn som inte hänger med riktigt. Kan vara grafikkort, eller drivutiner med ?

/Martin

Glawe
2007-11-16, 09:03
Ålrajt. Då har jag verkligen ingen aning...

Jag kör själv i Opera och Safari, men när jag testat på jobb i ie7 så har jag inte haft några problem heller ...

ListKid
2007-11-16, 09:56
Jag håller med om att det känns som drivrutiner kanske.. eller nån sorts inkompatibilitet.

Att den inte skulle "orka" tror jag inte, har typ 60 fps även i de tyngre spelen


Återkommer när jag uppdaterat drivisarna

Daniel L
2007-11-16, 14:16
lånar min styvpappas bärbara dator och där är det samma problem
MEN BARA MED DENNA SIDAN. går jag där imot ner till det stationära datan med samma internet så funkar denna sidan kalas bra.
samma ska händer mig när jag ska skrolla ner och då är det som hela sidan måste laddas om.

och jag kan försäkra er om att det inte är någon slö hårdvara i den bärbara för det har bra mycket mer prestanda.

kenneth67
2007-11-16, 16:54
hmmm hårdvara tror jag inte på då jag sitter med ett antikt Gforce 2 å 32meg minne på det ! å jag har inga bekymmer med att sidan laddar lånsamt ! så att grafiken skulle vara tung ... nepp tror inte på det ..
dock liknande hadde ex sambon på sin bärbara dator .... (ny) seg seg seg ! men efterso´m jag är windows allergiker ,,, så allt som har med windows å göra är segt ostabil å funkar när det vill! formatera skiten å lägg in en fräsch linux dist ! så har du löst problemet ... linux är dessutom GRATIS!!!! och uppdateras 24/7

ListKid
2007-11-16, 17:30
hmmm hårdvara tror jag inte på då jag sitter med ett antikt Gforce 2 å 32meg minne på det ! å jag har inga bekymmer med att sidan laddar lånsamt ! så att grafiken skulle vara tung ... nepp tror inte på det ..
dock liknande hadde ex sambon på sin bärbara dator .... (ny) seg seg seg ! men efterso´m jag är windows allergiker ,,, så allt som har med windows å göra är segt ostabil å funkar när det vill! formatera skiten å lägg in en fräsch linux dist ! så har du löst problemet ... linux är dessutom GRATIS!!!! och uppdateras 24/7

Nåja.. eftersom 99% av windowsmaskinerna verkar funka så är det inte felet..

Gratis är inte gratis.. vi hade flera Linux-servers på jobbet men de är all nu utfasade.. det blev för dyrt eftersom ingen alltför få hade kompetens att hålla funktionen upp tillräckligt bra :)

kenneth67
2007-11-16, 19:01
hmm ja en rätt uppsatt unix/linux server kräver minimalt med underhåll....... hur som så har jag iaf svårt att tro du har hårdvaru problem eller för den delen drivrutins bekymmer inte med den fps du har i spel...... då skulle problemet visat sig i andra apps med hoppas du isolerar problemet iaf :=

Flipper
2007-11-20, 21:17
Hejsan jag har exakt detta problemet med jag fattar inte vad det beror på och det är enbart denna sajt det händer på och det är nått med den randiga bakrunden.
Den öppna så JÄ__A sakta så man blir bara trött på det särskillt när det är med min nya DELL M4300 dator 2,2 dual core ,2Gb RAM med ett NVIDIA® Quadro ® FX 360M Grafikkort som kostar typ 4000kr

Men det funkar kanon på alla mina andra tre bärbara datorer ?????

Något är skumt med denna sida Jag har bytt till firefox i 2.0 stället för IE 7 då funkar det bra det är nått med IE 7 helt klart. Det är nått med IE som inte klarar att hantera den randiga bakrunden.

Jag har 50Mb fiber rätt in i huset så det är inte trögt på linan kan jag lova.

Jag tycker dom ska byta bort det randiga till något annat så inte mer folk får detta problem för då kommer dom tappa besökare här....

Mvh. Flipper också en data nörd ;-) men som gillar RC -flyg med :-)

Glawe
2007-11-20, 21:18
Det kommer en ny site.... tids nog :)

lodde
2007-11-20, 21:34
:) Släng in dellen i skrubben då och kör på dom andra datorerna då, sidan funkr bra på mina båda datorer. En vanlig tröska och en bärbar på trådlöst närverk.............

Mvh Lodde 8) 8)

Flipper
2007-11-23, 19:36
Jag har nog hittat felet fipplade lite med DPI inställningen och nu fungerar det bra

Ps. Gå in på www.dell.se och köp dig en go dator vettja så du få se hur det är i verkligheten

Hade gottit allers !
Mvh. Flipper som snart ska lätta min Yak 54:a

ListKid
2007-11-23, 22:57
Lysande Flipper!

Hade DPI-inställning på 120 DPI, ställde ner till standard, 96 DPI och nu är det fart även på laddningen av denna siten

Egenskaper för grafikkort -> avancerat.. nånstans där finns det

//Linus