handdator

Visa fullständig version : Pensionär



LIP
2007-11-16, 12:28
Jaha, då har man blivit pensionär då.

Har en förhoppning om att kunna lägga lite mer tid på modellflyget, men det vete tusan, det rycks lite i mig både här och där utav såna som vill ha hjälp av mig.
Måndag och tisdagskvällar är jag fortfarande kvar på KomTek och håller i kurserna i modellflyg, samt ett antal företag som är intresserad av mina tjänster, vi får se hur det blir framöver.

Har i allafall färdigställt min egenbyggda CNC-fräs så nu kan jag tillverka detaljer till de modeller som jag har lust att bygga.

Lasse

wesse
2007-11-16, 12:53
byggt en egen datastyrd fräs de va rackarns då borde det inte va något svårt att bygg en fin flygmaskin för dig...

med en fin fräs blir det verkligen en sällsam gåva att få vara med...

vet ej om man grattar när man blir pensionär men jag gör det i alla fall..

Grattis o flyg mycket o njut av alla dagar

mvh wesse

bokis
2007-11-16, 13:29
Pensionär...Inte då..Inte den Lasse jag har fått förmånen o träffa..
Man är inte en dag äldre än man känner sig eller?
Sen titlarna samhället ger en..pyttsan!
:best:
Ditt arbete med undomarna i Ö-vik är beundransvärt!

LIP
2007-11-16, 18:59
Tack Wesse, visst får du gratulera mig till att jag blivit pensionär.
Det är faktiskt skönt att själv få avgöra vad jag skall göra med min tid framöver, jag bestämmer ju själv över min tid.

Att jag sedan kan få intressanta uppdrag gör ju inte saken sämre.

Bokis, visst har jag blivit äldre men lusten att konstruera, bygga och "leka" med modellflygplan finns definitivt kvar. Jag kommer nog aldrig att lägga av med det.
När jag inte klarar att flyga med radio längre så får jag väl gå tillbaka till gummimotor och andra friflygande modeller, för det är en skön känsla att se en frifygande modell graciöst flyga omkring.

Det var ett tag sedan som vi träffades nu.
Frugan och jag kommer att åka till Åkersberga till 1:advent.
Det kommer att vara en julmarknad i Åkersberga centrum där frugan tänker deltaga och försöka kränga granrisbockar som hon har tillverkat.
Själv har jag konstruerat och tillverkat små gummimotormodeller som kommer att finnas på julmarknaden också.
Detaljerna har jag fräst ut i min CNC-fräs.

Kanske kan det bli lite tid över för ett besök.

Lasse

Ålänning
2007-11-17, 07:25
med en fin fräs blir det verkligen en sällsam gåva att få vara med...
Du är nog en sällsam gåva du...

wesse
2007-11-17, 08:30
med en fin fräs blir det verkligen en sällsam gåva att få vara med...
Du är nog en sällsam gåva du...

ja jag håller nog med dig på det ironiska planet att jag är en sällsam gåva :lol: :lol: den bästa gåvan jag fått är nog att våga göra bort sig :lol:

bokis
2007-11-17, 08:33
Lasse.lovar o försöka ta mig till marknaden,kan bli problem eftersom jag inte råder över min tid ännu! :(
Men försöka ska jag..