handdator

Visa fullständig version : Klippa ritning!



gretzky
2007-11-21, 19:36
Tänkte testa att klippa ut en modell i depron efter en ritning. Har dock ingen erfarenhet av detta och blev lite konfunderad när jag väl började klippa ut pappersmallarna.

Jag upptäckte att på en del papper går inte de ritade strecken ända ut till papperskanten där de ska skarvas emot nästa pappersmall, vad göra?

Ska man klippa av pappret där strecket slutar och tejpa ihop eller ska man lägga ihop pappersmallarna mot varandra och "rita klart" strecket?

Glawe
2007-11-21, 19:37
En bra mall har streck som markerar vart du skall lägga linjalen.

wesse
2007-11-21, 19:41
misstänker att du har skrivit ut likadant som jag o då ska varannat papper klippas o sen skarvas ihop..på papprena från min skrivare står det cut på dom ställen som ska klippas vet ej om detta kan hjälpa dig men lycka till....

gretzky
2007-11-21, 20:14
Tackar för hjälpen.

Ska nog lyckas få ihop delarna till en modell till slut :up:

Flowtu
2007-11-21, 20:42
Tja

Finns det någon standard på storlek? A3 A2 A1 eller något annat? Jag skulle skriva ut f 22 raptor från meijermodels och skrev först ut på A3 vilket blev mycket litet. Sen tog jag halva på ett A3 och den andra halvan på ett annat A3.

Blir lite sur när det inte står mått så att man kan kolla om man skrivit ut den i skala 1/1.

MVH/ Flowtu