handdator

Visa fullständig version : köpt det fulaste som finns !



kenneth67
2007-11-29, 21:48
halå ellerrrrrrrrrrrrr! :) idag va jag så ledsen att jag var tungen att trösta mig lite ... men bara lite ! köpte mig ytterligare en modell ååååå yes! en arf såklart ! det blev en v stick! från vmar en 60 modell dvs 177cm spännvidd! men fy f*n vad ful den är !!! det hemskaste jag sett på länge tror jag .... men dock verkar det vara en avkopplande sak att flyga !????? hur som massa med mootr blir det i den en os90 fs så ys 63 får flytta tillbaka i min extra igen :)

Zekee
2007-11-29, 21:50
Hehe, har varit i samma tankar! Den är inget speciellt, sticker inte ut, men kanske flyger som en gud. Upp med bilder nu! :lol:

kenneth67
2007-11-29, 21:52
som sagt ... kameran kameran ingen sådan tyvärr men det togs bilder på klubben idag så inom kort kommer dom på åmfks hemsida :)

McRegor
2007-11-29, 22:23
Fulaste ?
Nä, är det nåt som alltid är rätt så är det en Stick...
:wave:
...hälsar Stick-entusiasten Roger..:)

mulder
2007-11-30, 04:15
ful o ful upp med lite bilder, huvudsaken att den flyger bra, kull att ha en ful modell också, retar alltid någon.
/Mvh Mikael

wesse
2007-11-30, 05:42
Persoligen tycker jag sticken är det bästa som finns o när jag flyger den då kan jag slappna av... plus att det går experimentera mycket med dom..typ sätta ställ på ovansidan oxå då kan du ju landa upponer..detta har jag gjort fast det va Torgny som fick landa då :lol:

kenneth67
2007-11-30, 21:44
så lite bilder va de ja ! den gick inte att äta iaf smaka lika illa som den ser ut ! http://www.rcflyg.se/album_pic.php?pic_id=1474

samt lite tittande på delarna ,,,,http://www.rcflyg.se/album_pic.php?pic_id=1475
hadde jag bara haft motor å servon i klubblokalen så skulle den blitt klar samma kväll!
ska väl medge att jag e bra sugen på att flyga den !

Ompa
2007-12-01, 04:27
Påminner till viss del om mina gammla ryggskott som man hadde när man tävlade i Q-500 förr.
Även dom fula och rätt så intet sägande, men dom flyger fantastiskt.

kenneth67
2007-12-01, 08:24
får väl säga att jag är ganska imponerad av "kvaliten"det enda som inte var ok var klädselv på skevrodren som va lite slapp men en vända med strykjärnet löste det , i övrigt så alla "extra" delar låg i små påsar uppmärkta med vad det var till även en liten påse med reservdelar ving skruvar roder horn mmallt verkar var ordentligt ihopsatt å limmat överlag ett "gediget" intryck det enda som jag är lite nervös inför är motor bocken som som vanligt på dessa är i gjuten alu!! med en plåt bit som skall hålla motor på plats .. då jag haft otur med dessa bockar tidigare dvs att dom helt enkelt gått av där ena skruven till plåtbiten sitter är jag mycket tveksam till att använda mig av denna !


hmm det kanske vore på sin plats att detta skulle varit i byggdagboken !?? så ansvarig får väl ta å flytta :) ehh ja inte själv då men tråden :lol: :lol:

jaka
2007-12-01, 14:04
Hej!
En Sweet-stick eller Middle-stick! Liknar Ryggskott..!? Nä!
En klassiker!

Ompa
2007-12-02, 10:53
Hej!
En Sweet-stick eller Middle-stick! Liknar Ryggskott..!? Nä!
En klassiker!

Vill bara uppmärksamma om att det är vissa likheter så som enkelheten, inte så snyggt men dom flyger utav h-vete.
Kanske inte direkt det vissuella.

McRegor
2007-12-02, 12:39
Hej,
Ja, är man ute efter en kul Funflyer så är en Stick aldrig fel !
Finns i massor av varianter - den jag flyger för tilfället är denna - http://www.mcregor.se/MiniUltraStick.htm

http://www.mcregor.se/res/MiniUltraStick/pict2460.jpg

http://www.mcregor.se/res/MiniUltraStick/pict2464.jpg

Ja, den lilla som "dockat" är en Micro Stick...var det nån som antydde att jag gillade Stickarna..:)
Mycket rekommendabel som mindre, allround nöjesflygare !
Hälsningar
Roger

kenneth67
2007-12-02, 17:09
var förbi klubblokalen idag å satte ihop det sista .. bara radio install å motor kvar nu sedan skall det flygas ! står i valet å kvalet med motor .. har en lös gammal irvine 61 som ev får parkera o den ... alternativt att extran (som jag ej flugit än ) får donera os90 fs...
så råd mottages :):)

McRegor
2007-12-02, 18:07
Hej,
Direkta råd om motorval i din kärra har jag inte men det är ingen 3D-kärra - mera åt det fartiga hållet om än ingen raket. Och den brukar också vara synnerligen förlåtande i låg fart. Så dimensionera inte efter propphängande. Skulle tro att .61:an räcker men en 4T är ju aldrig fel å andra sidan...
Hälsningar
Roger

kenneth67
2007-12-05, 21:03
det knatar på servon å motor åkte i idag så på lördag ska den flygas om inte vår herre har bestämt sig för att svettas ymnigt !

Baronen L-A
2007-12-07, 10:44
Tjena har V-Stick 60 själv har kört den med en OS 70fs Skulle nog villa ha lite mer kräm i nosen om det gick!Lycka till!!MVH.Baronen

kenneth67
2007-12-07, 16:33
hmm nu får ni förklara er ! vad fasiken menas med ryggskott ???
för övrigt så blev det en ervine 61 med 12x6 prop så får vi se hur detta artar sig ! dock verkar som om vädret skall ställa till med massa vind i helgen ... 13-15 meter ,, så vi får se hur det går !

Ompa
2007-12-08, 20:12
hmm nu får ni förklara er ! vad fasiken menas med ryggskott ???
för övrigt så blev det en ervine 61 med 12x6 prop så får vi se hur detta artar sig ! dock verkar som om vädret skall ställa till med massa vind i helgen ... 13-15 meter ,, så vi får se hur det går !

Ryggskott eller Sonic 500 som den också kan heta när den säljs i butik som byggsats. Vet ej tillverkaren, men det kan var Modeltech eller så.
Det är en tävlings kärra för Pylon flygning och klassen Q-500. Pylon flygningens egen folkrace så att säga. Även ett ett ruggit roligt flygplan att bara busa runt med också. Vet flera som gått på dessa som första lågvingade modellen. Finns även en syster modell i samma klass som heter China Clipper samt en modell med V-Stabbe som kallas Viper.

kenneth67
2007-12-08, 20:15
man tackar för ryggskotts förklaringarna ! blev ingen flygm´ning idag "fulingen" fick stå över för ny inhandlade cuben .. men imorgon är en annan dag .. så ett sista pill blire det nog ikväll/natt om jag orkar med

kenneth67
2007-12-10, 17:57
så idag blev det lite pillande me det sista ... justering av servon mm smt givetvis lite provgasning på gården !
dock låter den gammla irvine 61an som en påse maraccas! men går fin som snus gör den .... nu vill jag ha helg så man får prov flyga eländet !
kanske nån som vet var man kan få tag på nya lager till den ??? om de ens e lönt å byta ... me tanke på vad en kinesare kostar !