handdator

Visa fullständig version : Rcflight.se och Unitedhobbies.com



Henrik flygare
2007-12-05, 18:40
http://www.rcflyg.se/viewtopic.php?t=5017

Välkomna till RCFlight.se!


Vi har mycket smått o gott... Wink
Dessutom levererar vi snabbt o billigt!
Enhetsfrakt 49 kr och leverans inom 1-2 dagar, direkt till din brevlåda.

Upptäck våra låga priser - du med!

Varför betala för mycket?

http://www.rcflight.se

Är det sant att ni beställer era produkter från unitedhobbies? Läste att nån av er som driver "butiken" tidigare i höst hade beställt saker från UH för $600 eller mer.

Sigun
2007-12-05, 18:43
De är väl en av deras leventörer. Jag tycker de är ett bra alternativ till de som inte själva vill beställa utomlands utan hellre köper av en svensk handlare.

/Martin

kenneth67
2007-12-05, 19:10
hittade inte tråden du pratar om ... men mins den å visst är det säkert så att det är en av alla leverantörer .. iaf så ahr dom ju en del samma produkter ,,,,jag tycker dom har riktigt "fina" priser i synnerhet med tanke på att dom är en svensk handlare ! hoppas bara att dom har snurr å tjänar tillräckligt för att fortsätta !

Henrik flygare
2007-12-05, 21:06
Ok, då vet jag. Dock betydligt billigare att beställa direkt från UH :-)

pgrts
2007-12-05, 21:13
Ok, då vet jag. Dock betydligt billigare att beställa direkt från UH :-)

Inte kan då jag beställa från UH med 1 till 2 dagars leveranstid till de priserna som RCflight har.

En i klubben lade en beställning på hemsidan - efter 5 minuter fick han ett samtal för att han missat skriva in gatunamnet.
Leverans kom dagen efter.
Gissa om han var nöjd ;-)

Henrik flygare
2007-12-05, 21:31
Nä, det är sant. Men deras lagersaldo är inte speceillt stort ändå, ofta 0-5 st enheter. Beställer nog hellre från UH ändå, en veckas väntetid är ju inte hela världen. Men visst, måste man ha nån pryl snabbt så kan dom vara ett alternativ.

kenneth67
2007-12-05, 21:52
mm betänk att frakt samt moms på hela beloppet tillkommer på priset uh har på sidan ..som någon svarade mig i ett annat inlägg om priser det är ju en snål hobby vi har ;)
gynnar hellre en svens handlare som inte bara tänker pengar utan verkligen gör allt för att vi ska kunna handla billigt i sverige !

Glawe
2007-12-05, 22:39
Jag tycker det är super att vi har en handlare här i sverige som har samma prylar som UH för dom som inte vill beställa därifrån. Man slipper leveranstiden, momsproblem, och skulle det dyka upp en garantifråga är det nog inte sko att ha sin butik i Hong Kong (gissa vad frakten dit blir om mna skall returnera)

1984:an
2007-12-05, 22:46
Jag håller med Glawe!! Kul att det har dykt upp ännu ett företag som inte bara är billiga, utan snabba oxå! Visst är väl kina billigast, men nu har jag väntat över 3 månader på mitt paket från UH (men nu är det bara en motor kvar som är restnoterad, så ca 20 dgr till; Håller ut ;) )

flygaren_93
2007-12-05, 23:57
om man köper det av en svenskt levrantör och det är fabriksfel så ska man kunna reklamera medans uh är det inte säkert att man kan få någon ersättning.

Alex

Ålänning
2007-12-06, 00:29
Ni köper väl inte era bilar från Svenska / nordiska eller tyska
bilfirmor??? Finns ju betydligt billigare på andra platser.

kenneth67
2007-12-06, 15:37
Ni köper väl inte era bilar från Svenska / nordiska eller tyska
bilfirmor??? Finns ju betydligt billigare på andra platser.
tycker mig skönja ett litet mått ironi här ! ?
jag köpte min bil i kina ;)på united dealers :badgrin: :badgrin:

pgrts
2007-12-06, 15:54
Ni köper väl inte era bilar från Svenska / nordiska eller tyska
bilfirmor??? Finns ju betydligt billigare på andra platser.
tycker mig skönja ett litet mått ironi här ! ?
jag köpte min bil i kina ;)på united dealers :badgrin: :badgrin:
Åland är väl skattebefriat ... Det är kanske där man ska handla ;-)

Mr Z
2007-12-08, 12:02
Ni köper väl inte era bilar från Svenska / nordiska eller tyska
bilfirmor??? Finns ju betydligt billigare på andra platser.
tycker mig skönja ett litet mått ironi här ! ?
jag köpte min bil i kina ;)på united dealers :badgrin: :badgrin:

Fasen vad smart. De packade och skickade den direkt va? Sedan var det bara att hämta ut den på posten några dagar senare?...

MVH Peter Z

kenneth67
2007-12-08, 18:09
jajjemen! å inte fastnade den i tullen heller så jag slapp momsen;)

Sigun
2007-12-10, 09:48
De är snabba bud på UH, beställde onsdagskväll sent svensk lokaltid ordern packades och skickades i fredags, idag på måndags morgonen fick jag paketet i min hand :o :o

Jag är impad !

/Martin

Per P
2007-12-10, 12:38
Jag köpte från RcFlight.se för ett tag sen. Grejerna var hos mig 2 dagar senare, och jag tycker att det var riktigt bra priser, så jag hoppas det går bra för dem. Sen var de köper sina grejer från det skiter jag i så länge jag tycker att grejerna är prisvärda. Jag kommer beställa fler gånger därifrån!
MVH//Per

Northern Sky
2007-12-20, 17:29
På UH får man två batterier till samma pris som ett hos RCflight.se. Iofs får man vänta en vecka längre. Men ändå ett lätt val för mig...