handdator

Visa fullständig version : motor+ fartreglage kopling



chulie
2007-12-05, 19:20
Hej! på er
Jag håller precis på att fixa klart mitt pico stick<3, men när ja nu ska lödda ihop fartreglaget med motorn så upptäcker jag att det sitter 3st svartva sladdar från motorn och en röd, svart, och en gul sladd från reglaget. Hur ska jag nu ta mig till?? vilka sladdar ska jag löda ihop med vilka? tycker det verkar skumt att alla 3 från motorn är svarta och inte röd, svart, och gul som på fartreglaget :?
Snälla hjälp mig!
tack på förhand
MVH charlie.

Sigun
2007-12-05, 19:22
Hej..
Du ska göra enligt följande röd + svart skall lödas till de två yttersta trådarna på fartreglaget och den gula till den mittersta tråden. De enda du behöver kolla är så att motorn går på rätt håll om den inte gör detta skifta plats på den röda och svarta kabeln från motorn.

Sedan är de bara att tuta och köra. :o

/Martin

kenneth67
2007-12-05, 19:23
är ingen expert på el flyget men försöker iaf !
hur du kopplar sladdarn har ingen betydelse egenteligen ! du kan sätta hur som det enda är att motorn kan gå åt fel håll å då skiftar man bara plats på två av sladdarna likgiltigt vilka du skiftar ... så prova innan du löder ! å pssst glöm inte krymp slang ;)

kenneth67
2007-12-05, 19:24
Hej..
Du ska gör enligt följande röd + svart skall lödas till en två yttersta trådarna på fartreglaget och den gula till den mittersta tråden. De enda du behöver kolla är så att motorn går på rätt håll om en inte gör detta skifta plats på den röda och svarta kabeln från motorn.

Sedan är de bara att tuta och köra. :o

/Martinarrrgggg sigun vi skrev nog samtidigt där tror jag ! hehe :)

Sigun
2007-12-05, 19:25
Ja.. men jag vann med 30 sekunder :)

chulie
2007-12-05, 19:25
Okeej, tack tack!=D

kenneth67
2007-12-05, 19:27
ahhh shit missade att det var en tävling .... ska p´å tränings läger hos wesse snart ;)

tala om för oss om det funkar ! å hur du löste problemet ;!

Sigun
2007-12-05, 19:28
Allt är en tävling här inom RCFF bara man inte har tävlingslicens så löser det sig .. annars åker man på 10 000kr i böter , betalas direkt till Wesses konto.

kenneth67
2007-12-05, 19:32
kading där satt den! :) wesse blir förmögen man!

chulie
2007-12-05, 19:45
Allt är en tävling här inom RCFF bara man inte har tävlingslicens så löser det sig .. annars åker man på 10 000kr i böter , betalas direkt till Wesses konto.
aa visst:D, jag ska fixa det imorn!