handdator

Visa fullständig version : Se opp Norrlänningar+jultips



wesse
2007-12-07, 19:02
Nu jäklar drar jag norrut ett tag o hoppas att datorförbindelse dyker opp så jag får visa hur en gör när en är i Norrland...en film till från Mönsterås plus ett jultips...futaba is the king yehhh


http://www.youtube.com/watch?v=Jc5buC6jzFk

genland
2007-12-07, 20:49
Nu jäklar drar jag norrut ett tag o hoppas att datorförbindelse dyker opp så jag får visa hur en gör när en är i Norrland...en film till från Mönsterås plus ett jultips...futaba is the king yehhh
http://www.youtube.com/watch?v=Jc5buC6jzFk


http://www.rcflyg.se/album_pic.php?pic_id=1498


Välkommen till Norrland.
Men va ha du tänkt göra henne då?
Äre nå sällsamt eller äre ba nå vanligt tokigt.
Vo rolit å vet bärä hur du hadd tänkt.
:lol: :lol: :lol:
Mvh Kent

Sigun
2007-12-07, 20:54
Ta de lugnt med norrläningarna nu så de inte blir rädda och flyttar ner till oss :)

Ha de gött
/Martin

POD
2007-12-07, 20:54
God jul på dig med Wesse!!
Hoppas du har dubbdäck på Futaban

wesse
2007-12-07, 20:59
Välkommen till Norrland.
Men va ha du tänkt göra henne då?
Vo rolit å vet bärä hur du hadd tänkt.

Mvh Kent[/quote]

ja ha tänkt häls på en Genland o flyg musten ur han... bor eventuellt i byn Ramsele över jul.. ska även lär en tobbe hur en kok riktigt lappkaffe o kanske ja vis han hur en kör skoter ..ägnar sen julhelgerna åt att ställa till lite jävulskap för dom jag möter :lol:

att ta dagen som den kommer är guld värt tyck då ja :lol:

genland
2007-12-07, 21:01
Ta de lugnt med norrläningarna nu så de inte blir rädda och flyttar ner till oss :)

Ha de gött
/Martin

Eftersom jag är Norrlänning kan jag bla säga:
"Would be the last thing on my mind".
:lol: :lol: :lol:
Mvh Kent

Sigun
2007-12-07, 21:04
Vänta bara Genland du har inte träffat Wesse.. som de ser ovan så vet man aldrig vad han kan hitta på, rätt som de är sitter du en lägenhet i Malmö glad över att ha kommit från norrland i ett stycke :badgrin: :badgrin: :badgrin:

genland
2007-12-07, 21:09
Välkommen till Norrland.
Men va ha du tänkt göra henne då?
Vo rolit å vet bärä hur du hadd tänkt.

Mvh Kent

ja ha tänkt häls på en Genland o flyg musten ur han... bor eventuellt i byn Ramsele över jul.. ska även lär en tobbe hur en kok riktigt lappkaffe o kanske ja vis han hur en kör skoter ..ägnar sen julhelgerna åt att ställa till lite jävulskap för dom jag möter :lol:

att ta dagen som den kommer är guld värt tyck då ja :lol:[/quote]



Förstår nu att målsättningen är hög.....
Men hennä räck ä int bare mä
o trixa med nå vedklabba för å bli kändis...
:badgrin: :badgrin: :badgrin:
Mvh Kent

kenneth67
2007-12-07, 21:11
hälsa till ramsele wesse ! dar har ja vart på pök ;) lumpade i sollefteå.. kan bara säga en sak om norrland ! kallt mycke snö å underbara människor ! även om livet inte allti e en lek så e de bra mycket lättare å mer givande där uppe !

wesse
2007-12-07, 21:15
hälsa till ramsele wesse ! dar har ja vart på pök ;) lumpade i sollefteå.. kan bara säga en sak om norrland ! kallt mycke snö å underbara människor ! även om livet inte allti e en lek så e de bra mycket lättare å mer givande där uppe !

finns två Ramsele se du o du va nog i de andre Ramsele för inget hade hört om dig när ja fråg efter..o så är de inte mycket brudar där för alla brudar bor i Åsele :lol:

genland
2007-12-07, 21:21
hälsa till ramsele wesse ! dar har ja vart på pök ;) lumpade i sollefteå.. kan bara säga en sak om norrland ! kallt mycke snö å underbara människor ! även om livet inte allti e en lek så e de bra mycket lättare å mer givande där uppe !

finns två Ramsele se du o du va nog i de andre Ramsele för inget hade hört om dig när ja fråg efter..o så är de inte mycket brudar där för alla brudar bor i Åsele :lol:

Jamen...hur f-n visste du de där om
brudarna i Åsele.
Ja ja det är väl bara så att den där sällsamme wesse
har tyvärr pejl på det mesta.....

Mvh Kent

kenneth67
2007-12-07, 21:22
aha men se de gör inget .. hmm dom har glömt mig ... farbro gutta i junsele får kom å påminn dom då !seddu! har släkten där :)

flygaren_93
2007-12-07, 21:24
Wesse du har väl inte glömt dubbdäcken till mc nu när du åker till norrland?
Åker du förbi Stockholm och stannar en liten stund?

Alex

kenneth67
2007-12-07, 21:24
så jaja ramsele vindeln ??? hmm de e ju nästgårds ju ! hehe me lappmått mätt då ! men se de förstår sig int sörlänningen på !

wesse
2007-12-07, 21:32
så jaja ramsele vindeln ??? hmm de e ju nästgårds ju ! hehe me lappmått mätt då ! men se de förstår sig int sörlänningen på !

efter denna tur tänkte ja far till dig kenneth så får du visa mig hur en hangflyger...

Hans
2007-12-07, 21:33
Tjenare wesse det är jag som har Loyden uppe i Gällivare 8) ,,,,,
Som nån annan skrev här nyss
"Men hennä räck int bare mä
o trixa med nå vedklabba för å bli kändis..."
Du må ju ha en hoyt 8) , så styr Futaban hit upp till Gällivare så ska jag nog se till att få folk av dej också. Jag kör igång siboratorn till veckan så vi har lite "reservbränsle" :badgrin:
Go wesse, Go wesse, Go wesse

wesse
2007-12-07, 21:36
Tjenare wesse det är jag som har Loyden uppe i Gällivare 8) ,,,,,
Som nån annan skrev här nyss
"Men hennä räck int bare mä
o trixa med nå vedklabba för å bli kändis..."
Du må ju ha en hoyt 8) , så styr Futaban hit upp till Gällivare så ska jag nog se till att få folk av dej också. Jag kör igång siboratorn till veckan så vi har lite "reservbränsle" :badgrin:
Go wesse, Go wesse, Go wesse

skick mig din adress på pm så kanske jag kommer förbi..men hoyten tackar jag nej till då jag icke brukar hoytar...jag brukar livet i stället :lol:

McRegor
2007-12-07, 21:43
Tjena Wesse,
Lova nu att vara en snäll pojke då du hälsar på Farbror Bokis uppe i "Norrland"..:)
Å liiite nervös kan du gott vara - jag KAN dyka upp och käka upp alla goa bullar... PDT_Armataz_02_05
Hälsningar
Roger

flygaren_93
2007-12-07, 21:45
När börjar resan för dig wesse?


Alex

kenneth67
2007-12-07, 22:12
jomenvisst kom du wesse ... ta med dig västanvinden bara ! hehe .för de mesta står kaffe pottan på..

Zekee
2007-12-07, 22:25
Jag förväntar mig ett besök här i Ånge Wesse! Je koke kaffe få Anna bake lussebulla... :D

Glawe
2007-12-07, 22:28
Får du för dig resa söderut mot rivieran så är du välkommen på ett glas julmust här nere i Hjärup.

Tobbe O
2007-12-07, 22:37
Wesse ä på väg uppåt!!!

"Napp in onga, nu kom raggara"

:supz:

genland
2007-12-07, 22:54
Wesse ä på väg uppåt!!!

"Napp in onga, nu kom raggara"

:supz:

Skräcken sprider sig....

Mvh Kent

Tobbe O
2007-12-07, 23:09
Bäst att gömma Yaken PDT_Armataz_02_11

flygaren_93
2007-12-07, 23:56
Bäst att gömma Yaken PDT_Armataz_02_11

Annars så kommer Wesse flyga Yak och inte kommer det var hanns Yak som han kommer flyga med :lol:

"göm alla radiostyrningar ni har, om det är futaba kommer wesse ta beslag på de och är det något annat märke kommer den bli sönderslagen av W"""E som inte vill se något annat än Futaba.
Eller hur är det wesse?

Alex

Plange13
2007-12-08, 12:26
Bäst o ducka :D annars står det väll Futaba i baken när wesse är ute o far