handdator

Visa fullständig version : Beställning från HAB



Shade
2007-12-07, 22:45
jag har mailat Hab.se i måndags fick svar i tisdags men sen efter det har jag mailat igen men inte hört ett knyst ? är detta en seriös firma eller har någon annan bra erfarenheter av dem ? är ändå en beställning på över 5000kr så jag tycker dom borde värna om deras kunder..
tacksam för respons angående hab!

Sigun
2007-12-07, 23:21
Konstigt, de gånger jag handlat av dem så har de alltid skickat prylarna till mig inom en vecka, men de är i längsta laget iofs enligt mitt tycke.

Finns sakerna på lager och man beställer fram till kanske kl14 på eftermiddagen så borde man kunna få sina grejor redan till dagen efter i teorin. Det finns iallafall en sådan firma i landet och de är MFT (http://www.mft.by)

/Martin

Daniel L
2007-12-07, 23:42
maila en gång till de kanske inte har sett mailet.
heller en gång för mycket än en gång för lite ;)

pgrts
2007-12-08, 07:18
Jag har fått den uppfattningen att en del av våra etablerade firmor periodvis har väldigt hög arbetsbelastning. Med en stor trogen kundkrets kanske man prioriterar de som beställer mest. Om man alltid har möjlighet att direkt springa till posten med paket så har man förmodligen inte fullt att göra gissar jag.
UH/HC är ett exempel där man i början fick sin beställning efter ett par dagar. Senaste året har jag nog fått vänta i snitt 14 dagar på varje paket som skickats med ekonomipost. Vad jag förstått så är en del väldigt nöjda med leveranstiderna men jag gissar då att de beställt lite dyrare frakt och i så fall blir prioriterade även i packning och posthantering i Kina.
/Patrik

stefan p
2007-12-08, 13:43
Jag har beställt av HAB flera gånger och är mycket seriösa,dom har väl mycket att göra vid jultider.

Glawe
2007-12-08, 15:59
Jag skulle gissa på att det är julruset som spökar. HAB har funnits med länge och "kan sin sak" :)

mulder
2007-12-08, 17:35
Har aldrig haft problem med HAB, snabba leveranser och bra service.
Mvh Mikael.D

Ålänning
2007-12-08, 19:24
13 augusti fick jag veta att det skulle ta en vecka tills mina grejer skulle
dyka upp hos dem. Jag mailade igen 8 oktober och undrade hur det gick,
inget svar. Mailade igen 23 oktober, inget svar... än idag. Jag är väl svart-
listad i nåt spam-filter. :D

kenneth67
2007-12-08, 19:43
13 augusti fick jag veta att det skulle ta en vecka tills mina grejer skulle
dyka upp hos dem. Jag mailade igen 8 oktober och undrade hur det gick,
inget svar. Mailade igen 23 oktober, inget svar... än idag. Jag är väl svart-
listad i nåt spam-filter. :D å nu är du så nöjd med hab att du beställer allt där ! ?

Ompa
2007-12-08, 20:03
Antar att det kan vara julruschen som nämnts tidigare. Har aldrig upplevt några problem med HAB. Dom få gånger jag råkat ut för att varan varit slut eller dyl har jag alltid blivit kontaktad och erbjuden en ersättnings vara.

lassebetong
2007-12-08, 20:30
Har alltid fått mina beställningar levererade efter max 3-4 dagar från HAB.
Å andra sidan så ringer jag alltid och beställer, då vet jag att det finns på lager.
Har åtminstånne handlat av dem ett 10-tal ggr de senaste åren.
/Lasse

kenneth67
2007-12-08, 20:35
hmm ja ibland händer det ... som aircpro .. alla talade om hur snabba dom va åsså ne inte när jag beställde ... men det löste sig !
andra beställningen så gick det så fort som alla sa ! ...
otur kan alla ha !

Ålänning
2007-12-08, 20:54
13 augusti fick jag veta att det skulle ta en vecka tills mina grejer skulle
dyka upp hos dem. Jag mailade igen 8 oktober och undrade hur det gick,
inget svar. Mailade igen 23 oktober, inget svar... än idag. Jag är väl svart-
listad i nåt spam-filter. :D å nu är du så nöjd med hab att du beställer allt där ! ?
What? Jag har ju inte beställt ett jota av dem sen augusti då mail-svaren
dog bort. Vad menar du? Jag brukar inte vara så girig att jag vill ha hem
grejerna inom några dagar, men efter några månader kan man ju börja
undra lite :D

kenneth67
2007-12-08, 20:57
ironi mannen ironi ;)
på dom igen låter som din beställning kommit bort i hanteringen!

Strömquist
2007-12-08, 21:02
De verkar ju ha bra grejjer, men man blir ju lite tveksam till beställning när man läser att det kan ta enormt lång tid.

Kanske bäst att ringa till dem isådanafall.

Ålänning
2007-12-08, 21:07
ironi mannen ironi ;)
på dom igen låter som din beställning kommit bort i hanteringen!
Jäh, tänkte ju inte jag på. =) Limmat för mycket flyg ikväll. Med dagens
epost-system så är man förvånad när man över huvudtaget får annat
mail än spam :D Men konstigt ändå att mailen bara försvinner. Har ju
mailat flera ggr... är väl greylistad annars. Har handlat en hel del från
HAB (komplett Raptor 50 Titan med massa grejer + skalakropp och lite
annat smått o gott) utan problem tidigare.

kenneth67
2007-12-08, 21:16
De verkar ju ha bra grejjer, men man blir ju lite tveksam till beställning när man läser att det kan ta enormt lång tid.

Kanske bäst att ringa till dem isådanafall.ett direkt samtal är oftast den bästa vägen att lösa ett bekymmer på jhu ! tyvärr är det ibland lika svårt att få ett svar i telefonen som via mail dvs vissa firmor svarar helt enkelt inte i telefon för dom har för mycket att göra ! 1 gång är ingen gång 2 gånger kan man förklara (kanske) 3 gånger då e de fasiken kört !

Eraiser
2007-12-09, 11:21
har beställt av dem ett antal ggr och jag har alltid fått mina grejer max 2 dagar efter beställning. och då har paketen en bit att åka också...(vilhelmina) :roll:

när jag beställer något som jag vill vara säker på att jag får snabbt så ringer jag alltid firman och kollar lagersaldo och frågar hur länge det kan ta.
det brukar jag göra med alla leverantörer.

men som sagt så kan det säkerligen vara julruschen.

Plange13
2007-12-09, 13:40
:?: måste vi ha så jädrans brått hela tiden :?:

loop
2007-12-09, 13:53
Jag bestälde proppar av HAB Lev tid sa de var ca 2-3 veckor tog 4 månader så jag är inte så impad av HAB,men om man har tid att vänta och inte behöver det man beställt på ett bra tag kan man ju alltid beställa där.

Ompa
2007-12-09, 14:57
Jag bestälde proppar av HAB Lev tid sa de var ca 2-3 veckor tog 4 månader så jag är inte så impad av HAB,men om man har tid att vänta och inte behöver det man beställt på ett bra tag kan man ju alltid beställa där.

Förstår att det blir grinigt när man får vänta 4mån på prylarna om dom lovar ca 3veckor. I bland kan ju även deras leveratörer missa, men det sissta man kan begära som slutkund är åtminstone få ett meddelande (Mail eller telefonsamtal) om att det kommer dröja.
Som jag nämt tidigare har jag blivit uppringd två ggr när dom prylarna jag beställt varit slut och då blivit erbjuden liknande varor. Jag kan bara lovorda HAB.

Eraiser
2007-12-09, 18:25
samma här.
när det jag beställt inte funnits hemma(dom få gånger som jag bara lagt en webborder utan att ringa och checka lagersaldo)så har dom ringt upp mig
och erbjudit ersättningsvaror.

å andra sidan så tycker jag inte att det är så svårt nu om man beställt något och inte får svar av dem på mailen.
plocka upp telefonen och ring dem.
klart den enklaste lösningen istället för att gå å fundera varför man inte får varorna man beställt el inget svar på mailen.

Mvh// Daniel

srlund
2007-12-09, 19:08
Har handlat 2 gånger av dom och fått vänta 3-4 veckor bägge gångerna så jag har slutat att handla där, det finns andra hobbyhandlare som sköter sig på ett utmärkt sätt, så jag ser ingen anledning till att sponsra HAB.

Det som jag tycker är märkligt är att de flesta handlare hör av sig om paketet inte kommer iväg i tid tex pga julrusch, men HAB är inte den typen av hobbyhandlare. Man kan misstänka att det är en resursfråga men de jag köper av är oftast handlare med 1-3 personer, så jag tror att det har med en generell inställning till kunder.

Ålänning
2007-12-09, 19:59
Jag mailar helst för det blir oftast på småtimmarna det blir av att sätta
sig ned o beställa något. Visserligen har man ju inte jättebrått med
grejerna alla ggr. Nu har jag börjat säga att de skickar det som de har
hemma och struntar i resten, vi är ett gäng som beställer grejer rätt
ofta så man hakar på nån annans beställning bara i så fall. Men helt
klart skulle ett mailsvar vara bra att få, typ om varorna finns på lager,
hur länge till det kan ta, osv. Man vill ha ett "jo" eller "nä" helt enkelt.
Julrush = ta in fler pers.

kenneth67
2007-12-09, 20:01
ja det är lite lustigt ....jag beställde för första gången av jps hobby i söndags .. å där så talas det om att det tar ju 1-1,5 vecka innan man har grejjerna ... men mejlade igår lördag för ja var nyfiken ... å vips svaret kom nästan direkt att grejjerna kommer måndag å skickas direkt till mig så tis eller onsdag har jag dom ... det är alltid lite "nervöst" första gången man beställer .. å blir det skit då så drar man sig nog för å beställa igen !

Kamikaze
2007-12-09, 20:06
Köpte ett flyg där och lite andra prylar! Blandannat en stor dyr propellerballanserare och en proppbrotch! Dom grejjerna var slut! Hab lovade skicka dem så fort dom fick hem dem, Eftersom jag betalat för dem! Nu 10 månader senare har jag inte sett röken av dessa prylar......... :( Inte kul att behöva ge dålig reklam för en firma :roll: Hab är nog en bra firma! Men lite mer ordning och och att man svarar på mejl efterlyses ;)

kenneth67
2007-12-09, 20:16
kapar tråden å rekomenderar http://www.aircpro.com/
som även svarar i telefon samt HAR på sidan om det finns i lager eller inte ! å dessutom riktigt bra priser !

kenneth67
2007-12-09, 21:31
å hör vår faders ord dom skalla rc prylar åt alla ;)
ja jisses .. beställde av aircpro för 2,5 tim sedan .. bang kom order bekräftelsen .... ändrade då ordern via mail ... pang kom svaret jag har ändrat din order ! å nu för fem minuter sedan din order är packad och kommer levereras till dig inom kort ! ...!!
å hörni!! idag är det SÖNDAG min nya hus leverantör är härmed aircpro ! tack håkan ! :)

Daniel L
2007-12-10, 00:05
måste bara lägga in ett gott ord för ÖMH.
mailade dem idag ca kl 15:00 och fick svar en timme senare.
kan ska nämna att detta också var på en söndag
:D :D :D PDT_Armataz_02_44 :D :D :D

HAB Tomas
2007-12-10, 06:03
Hej på ER.
Vi har haft strul med våra datorer i förra veckan så rätt så mycket tid har gått till att lösa dot problemet.
Vi försöker svara på mail så fort det går, det kommer in ca 50-60 mail om dagen och det händer att man kollar på mail , sen kommer något i mellan och så är det glömt. :(
Får du inte svar inom 24H så maila en gång till för att påmina oss.
MVH
Tomas

HAB Tomas
2007-12-10, 06:03
Hej på ER.
Vi har haft strul med våra datorer i förra veckan så rätt så mycket tid har gått till att lösa dot problemet.
Vi försöker svara på mail så fort det går, det kommer in ca 50-60 mail om dagen och det händer att man kollar på mail , sen kommer något i mellan och så är det glömt. :(
Får du inte svar inom 24H så maila en gång till för att påmina oss.
MVH
Tomas

Fot
2007-12-10, 13:09
Det låter som ni borde skaffa er någon form av ärendehanteringssystem så att ärenden inte glöms bort bara för att något annat kommer i mellan.

Det finns både gratis och kommersiella system som är bra på att hantera den typen av problem.

/M