handdator

Visa fullständig version : fartreglaget bran upp...



chulie
2007-12-08, 13:28
Hej!
Jag köpte dessa grejer

http://aircpro.com/airc/homepage.nsf/CatalogByCategory/275BD83CA0773200C125726C004BF317?OpenDocument&CartID=10323

http://aircpro.com/airc/homepage.nsf/CatalogByCategory/87D2A71EABDB97C3C12573070025DE40?OpenDocument&CartID=10323

http://aircpro.com/airc/homepage.nsf/CatalogByCategory/59474D46833AAE7CC12573A4005D4E0F?OpenDocument&CartID=10323

http://aircpro.com/airc/homepage.nsf/CatalogByCategory/44C73F7596598A64C12572DA003F351A?OpenDocument&CartID=10323

Men när jag hade kopplat ihop allt så blev fartreglaget jätte varmt och smällte plasten runt om det, batteriet blev oxå jättevarmt:(
Vad har jag gjort för fel!? är fartreglaget och batteriet bara att kasta nu? :?
Jag lödade först fast uttag på fartreglget och sedan en på batteriet, Jag använde tejp så att det inte skulle bli kortslutning. sedan kopplade jag ihop de tre sladdarna med fartreglaget och tejpa runt, jag hade den gula kopplad med mitten sladden som någon här på forumet sa, sedan den svarta och den röda på de andra två sladdarna. Där använde jag oxå tejp som isolater.

kenneth67
2007-12-08, 17:39
hmmm det är möjligtvis inte så att du har förväxlat + å - på kontakterna från accen till reglaget !?? ta å kolla det har du en jäkla tur så kan accen klarat sig .... med tanke på att allt blev jätte varmt så låter det som kortis !
det finns bara ett sätt å det är kolla dina anslutningar igen om allt är rätt så skulle jag inte testa om det funkar ! utan då reklamera grejjerna hos håkan ! är det fel så gör rätt å ptova men inte troligt att reglaget överlevt ! sedan en sak jag reagerade över TEJP!! glöm det för all framtid krympslang å bara krympslang när du isolerar kablar ! tejpen kan lossna å fixa en "trevlig" kortis om du har otur !

kenneth67
2007-12-08, 17:43
lägg gärna upp en bild på din koppling ! :)

chulie
2007-12-08, 18:49
hmmm det är möjligtvis inte så att du har förväxlat + å - på kontakterna från accen till reglaget !?? ta å kolla det har du en jäkla tur så kan accen klarat sig .... med tanke på att allt blev jätte varmt så låter det som kortis !
det finns bara ett sätt å det är kolla dina anslutningar igen om allt är rätt så skulle jag inte testa om det funkar ! utan då reklamera grejjerna hos håkan ! är det fel så gör rätt å ptova men inte troligt att reglaget överlevt ! sedan en sak jag reagerade över TEJP!! glöm det för all framtid krympslang å bara krympslang när du isolerar kablar ! tejpen kan lossna å fixa en "trevlig" kortis om du har otur !
nej nej, förväxlat + och - har jag inte gjort. okeej ska köpa krympslang nästa gång jag ska int till hobby affären. :D

Anders J
2007-12-09, 10:51
Charlie!

Har du sett Arnes acke på klubbens hemsida? Var riktigt försiktig med ackar som varit övervarma. Tyvärr är nog risken stor att både acke och fartreglage har lämnat in. Been there, done that :oops:
Du kan väl kontakta Arne eller mig nästa gång du skall koppla, vi hjälper gärna till.

Picko Stik gubben :lol:

chulie
2007-12-09, 17:14
Charlie!

Har du sett Arnes acke på klubbens hemsida? Var riktigt försiktig med ackar som varit övervarma. Tyvärr är nog risken stor att både acke och fartreglage har lämnat in. Been there, done that :oops:
Du kan väl kontakta Arne eller mig nästa gång du skall koppla, vi hjälper gärna till.

Picko Stik gubben :lol:

nee asså både fartreglget och batteriet höll :o men det är ett problem, motorn stannar när jag drar upp trotteln till lite mer än halvgas. Det var någon här på forumet som sa att det berodde på att jag hade fel ack.
Arne Ask sa att jag skulle ringa honom så skulle han hjälpa mig :) . ja, jag kontaktar nog er nästa gång ;)

McRegor
2007-12-09, 17:58
nee asså både fartreglget och batteriet höll :o men det är ett problem, motorn stannar när jag drar upp trotteln till lite mer än halvgas. Det var någon här på forumet som sa att det berodde på att jag hade fel ack.
Arne Ask sa att jag skulle ringa honom så skulle han hjälpa mig :) . ja, jag kontaktar nog er nästa gång ;)

Om du läser båda dina trådar som du startat upp om detta ämne så har du svaret där - om du verkligen läser svaren !
/Roger