handdator

Visa fullständig version : Glödstift gängning ?



Sigun
2007-12-09, 10:17
Hej
Ni som vet och håller på mycket med glödmotorer. Är de samma gängning på alla glödstift ? eller har alla tillverkare olika gängning och längder på sina glödstift ?

Anledningen är att jag har en gamla Fuji .25S motor men endast ETT fungerande glödstift kvar, kan jag köpa något annat stift som passar i denna motor ?

/Martin

pgrts
2007-12-09, 10:29
Hej Martin.
Vi har en massa olika motorer på klubben och det verkar som att samma stift passar i alla motorer stora som små - när det gäller gängan vill säga.

Det är kanske inte riktigt samma värmenummer som till 4-takt men fråg efter ett "normalstift" för tvåtakt så får du säkert ett som passar.
/Patrik

AM
2007-12-09, 10:32
Det kan finnas motorer med millimetergänga, men det ar ovanligt.
Ett varmt stift är att rekommendera till den motorn.

Mvh
Ove

Nyroth
2007-12-09, 10:40
Hej!

Enya #3 så kan det inte funka bättre.

Mvh,
Niklas

Sigun
2007-12-09, 10:41
Tackar för svaren !! då vet jag att hoppet inte är ute för motorn iallafall :)
/Martin

Nexus
2007-12-09, 11:06
Enya #3 trivas perfekt med Helikopters motor mest som brukar ha Enya #3 japp men för flyg motor inte jag vet om detta bra för enya #3 ??? det är fråga om ???

MVH Steve

:D :D :D

Nyroth
2007-12-09, 13:57
Enya #3 trivas perfekt med Helikopters motor mest som brukar ha Enya #3 japp men för flyg motor inte jag vet om detta bra för enya #3 ??? det är fråga om ???

MVH Steve

:D :D :D

Men det vet jag!

Mvh,
Niklas

Sigun
2007-12-09, 18:49
Skulle ett OS A3 funka med då ?..

/Martin

kenneth67
2007-12-09, 20:10
tejnare sigun det där med stift är lite av en djungel har jag märkt lite som el me proppar ! :)
nu börjar ju den kalla perioden så då kanske man ska ha ett varmare stift än vad man kör med normalt .... os a3 har jag kört mina motorer på hela sommaren utan större bekymmer .. det enda har varit till deltan som gått håååååårt där jag fått prova mig fram .. för den åt stift ibörjan dom brann helt enkelt av !
ta å beställ från aircpro han har riktigt bra priser på stiften samt e snabb å leverera ! här har vi ju lite annat med tunnare luft än er .. då vi befinner oss dryga 300 meter över havet .. så det som funkar här kanske inte går att applicera hos er på ost kusten :)
flyg hårt å lågt men säkert ;)

Sigun
2007-12-09, 21:29
OS A3 är de varmaste de har verkar de som ?? men jag kan kanske koppla 3v på de så blir de varmt som fan i några sekunder iallafall :D :D :D

Nexus
2007-12-09, 21:43
Skulle ett OS A3 funka med då ?..

/Martin

Ja jag har inte testade med OS A3 jag vet inte hur ser ut är den bra eller inte ??

bara jag har sett och populär är Enya #3 idag än vad OS A3 hmm ???

dom flesta motor OS motor eller annan motor märket funkar bra med Enya #3 hur som helst !! utan problem

MVH Steve

:D :D