handdator

Visa fullständig version : Standard servon



mds
2007-12-11, 23:56
Vilka eller vilket ärdet bästa standard servot??
dom skall sitta i min T.W.M Cap 232 46R Saito 82

mvhm

mulder
2007-12-12, 01:30
Anser att man inte skall andvända std-servon.
Dels har de för dålig dragkraft mot vikten, mm, mm.
Servon skall man aldrig hålla igen på vid inköp.
Skaffa servon med så hög dragkraft och respons(snabba) och helst kullagrade utan att behöva öka vikten på servot.
Vilka som är bäst vill jag i gå in på men mitt favo märke börjar på F.
/Mikael

Nyroth
2007-12-12, 05:05
Hejsan,

Till den maskin som mds beskriver så fungerar standard servon alldeles utmärkt. Dock rekommenderar jag starkt att man köper en kullagrad variant.

Jag har upplevt prisvärda prestanda ifrån,
Futaba 3001
JR 537
Graupner 5077

Av de ovanstående så är JR 537 min favorit, vet inte vem som säljer det här i Sverige men priset i England är under 140 SEK per styck.

Dessa funkar även utmärkt på 6 volt för mer fart och styrka. Centreringen är mycket bra på dessa för att vara ett budget servo.

Mvh,
Niklas

mds
2007-12-12, 05:20
Hej jag tackar för infon

jag ser att du har fått rätt ort namn NU

mvh mathias

Nyroth
2007-12-12, 06:11
Hej jag tackar för infon

jag ser att du har fått rätt ort namn NU

mvh mathias

Nejmen ser man på, det hade jag inte ens märkt själv :)

He he, rolig liten figur som ändrat det då HMS Gotland är landets stolthet som nu leasas ut till USA. En Attack ubåt, den tystaste i världen.

Mvh,
Niklas

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/58/HMS_Gotland.jpg

Sigun
2007-12-12, 07:31
Jaha den roliga, som ni skrämer skiten ur amerikanarna med :) , de försökte väl hitta er men lyckades aldrig hehe

Baronen L-A
2007-12-12, 07:53
Den ubåten har jag varit med och byggt!



Högkvalite :p

bokis
2007-12-12, 07:54
..Det var maij sa Dansken :oops: ..
Nyroth,jag har inte sovit bra sen jag fick veta att du ville byta adress..Hoppas dem nya är till belåtenhet..

Nyroth
2007-12-12, 08:50
..Det var maij sa Dansken :oops: ..
Nyroth,jag har inte sovit bra sen jag fick veta att du ville byta adress..Hoppas dem nya är till belåtenhet..

Jag är så Glad & Nöjd, så jag bugar djupt inför datorn.

Bokis, det är en herre med koll det!

Tack tack!!

Nyroth

bokis
2007-12-12, 09:01
Jag :heart: dig oxå Niklas!
Appropå ursprungsfrågan: Standardsevorekomendationen(långt ord!)
tycker jag ska innefatta Futaba 148 oxå,enligt en viss Kaj som sysslar med Futaba så är det ett av de bättre servona mekaniskt o elektroniskt men utan BB..
Jag har inga hovrande,kniveggande ambitioner(ligger bortom min kunskapshorisont) o då har det visat sig för mig att dessa ovan nämnda servon i stort sett funkar till det mesta,brukar ta i lite dock till sida o höjd på de lite större maskinerna men till något i 40 storlek så är de lysande!
Servon är i min värld något som det idag gärna blir "överdrivet" med ,missförstå mig rätt nu,men jag ser ofta bautaservon i kärror som skulle ha funkat lysande med något till 1/6 del av priset..
Inget fel iofs. men det blir hiskeligt dyrt om men har fler kärror..

T5
2007-12-12, 10:04
Jag har en hel påse med Futaba S3001. Började köra med em till standardplan i 40-60 storlek och har bara bra erfarenheter från dem.
Prisvärt och pålitligt.

plutoorjan
2007-12-12, 14:39
Jag har fått en ny favorit när det gäller standardservon av bra kvalite, till ett bra pris, nämligen JR:s DS821.

http://www.jrradios.com/Products/TechnicalSpecs.aspx?ProdID=JRPS821

Det är ju kullagrade digitalservon och jag tycker faktiskt att de andas kvalité. Det finns naturligtvis bättre servon, men de är grymt prisvärda!

Köpte fyra stycken splitter nya, inkl. all hardware, för 350:- på ebay.
100:- i frakt och leverans en vecka senare.

\Ö.