handdator

Visa fullständig version : Hos Tobbe o Nik i Lappstockholm



wesse
2007-12-13, 10:49
Efter en lång resa kom jag fram till Tobbe! Vi hade aldrig träffats förut men jag måste då säga att det kändes som vi känt varandra hela livet.. Och jag som knappt duger till att flyg en Calmato :oops: En ny bekantskap som heter Nik dök upp o denna man anser jag är unik på alla sätt och är nog en av jordens vänligaste o sällsammaste människor :D Maten stod på bordet när jag kom lagad av Tobbes ljuvliga Hustru...lussebak provsmakades vid midnatt tusen tack du ljuvliga qvinna :oops: efter rundvandring mellan lustgastuber o helisar vill jag helt enkelt tacka Tobbe Nik o dom tre kvinnorna i huset för en otroligt sällsam underbar eftermiddag o kväll...tusen tack för ert varma motagande...

p.s ta er tid att hälsa på varandra Rc-flygare då blir livet mycket sällsamt

låång film blev det.....24min
http://www.viddler.com/explore/wesse/videos/3/

Jakob
2007-12-13, 11:23
Kul att se och roliga kommentarer! Tror inte riktigt på att ni flyger flera timmar i 40 graders kyla utan handskar. :lol:
Häftiga snöskotrar också må jag säga. Själv har vi flera plusgrader i Malmö och snö har man knappt sett på flera år. Man kanske skulle ge sig norrut någon gång.

Mr J
2007-12-13, 14:00
Bra jobbat Wesse!

Det är verkligen kul att följa din "roadmovie" :up:

mds
2007-12-13, 14:59
Äntligen en film !!!!jag har väntat i mer än 24 timmar nu!!
Hoppas att vi inte behöver vänta så länge till nästa film snutt!!
obs höll på att sspilla tomte gröten i den bärbara darton nu
är det 24 min film tajm.Har en bra fortsatt resa wesse du och
din f(r)utaba :badgrin:

mvh mathias

Glawe
2007-12-13, 15:05
Jisses, du har kommit en bra bit upp i sverige nu på ett par dagar bara! Glöm inte att svänga 180 grader innan du kör över kanten bara :>

bokis
2007-12-13, 15:24
Wesse..Ge sig på Nyröten så där..Aja däj!!
Sköt om sig nu o hitta inte på några dumheter..O flera dagboksepisoder blir det väl?

Fot
2007-12-13, 16:07
Jisses, du har kommit en bra bit upp i sverige nu på ett par dagar bara! Glöm inte att svänga 180 grader innan du kör över kanten bara :>

Går ju rätt fort att ta sig fram.. brukar ta en max två dagar att ta sig från Umeå ner till Lund där tjejen föräldrar bor. Är ju inte mer än 130 mil enkel väg så.

Blir lite jobbigare att köra på en dag efter nyår med ytterligare 30 mil. Men det ska nog gå bra det också.

/M

T5
2007-12-13, 18:59
"Då hä då ä 36-37 grader kallt å man stå då i 2-3 timmar blir man så jädra stumm i fingra"...

Go T, du representerar oss Norrlänningar

/Sorselebo



Det är så grymt kul att se "hemma hos" reportage hos forummedlemmarna. Wesse, det här var en sällsamt god ide' att åka runt och hälsa på.

Sigun
2007-12-13, 20:11
Om du tar och åker hem till alla på RCFF och besöker en om dagen så är du hemma igen och en 3-4 år, förutsatt att RCFF inte tar in fler medlemmar nu hihi.

Kul att se hur ni har de i Lycksele, väntar med spänning på skoterfilmen :D :D

harmon
2007-12-13, 21:26
Tjenare Wesse...

ja skoj att du e i våra/mina trakter... å filmar..

ja var in på RC hobby å sa att ja nu e ni på Youtube... jaa va det den killen från TVé det .. :) haha....

Då el. om du passerar bjurholm.. slå en pling eller så å kom på en kaffe...

mvh

kenneth67
2007-12-13, 22:08
jo tjena weese mannen från tv nu får han storhetsvansinne .... huka er hanke å bokis !

wesse
2007-12-13, 22:42
"Då hä då ä 36-37 grader kallt å man stå då i 2-3 timmar blir man så jädra stumm i fingra"...

Go T, du representerar oss Norrlänningar

/Sorselebo



Det är så grymt kul att se "hemma hos" reportage hos forummedlemmarna. Wesse, det här var en sällsamt god ide' att åka runt och hälsa på.
bor det en modellflygare i sorsele det va rackarns då får ja väl ta o far dit i morgon då....

T5
2007-12-13, 22:46
Du skulle vara 100% välkommen, men jag är utflyttad utomlands. Har bott i Finland sen år 2002 :(

Jag är Spectrum missionär och sprider budskapet om den helige kortantenn, spectrumteknikens uppenbarelse och evangeliet om AR7000 mottagaren. halleluja

wesse
2007-12-13, 22:59
Du skulle vara 100% välkommen, men jag är utflyttad utomlands. Har bott i Finland sen år 2002 :(

Jag är Spectrum missionär och sprider budskapet om den helige kortantenn, spectrumteknikens uppenbarelse och evangeliet om AR7000 mottagaren. halleluja
hmm finland blir det till sommaren håller på o sparar ihop till en eka så jag kan ro över...tar mig en tur te bjurholm o kollar in jano knives i stället..va de int en moldellflygare där ifrån oxå... :D

flygaren_93
2007-12-13, 23:22
Då kan du ta dig en paus på Åland det verkar vara en del rcff:are som bor där.

Alex

Per P
2007-12-14, 00:02
Men Wesse då.... är renen människans bästa vän?.... nu blir Bonso sur på dig ;)

Haha, kul film. Hoppas du fortsätter din härliga resa i samma glada stil!!

Kul o se hur ni har det, o så får man ett ansikte till forum.namnet :lol:

MVH//Per

DontHitMe
2007-12-14, 00:06
Hej till Tobbe och Nick, och tack Wesse för filmen.
Kul att se hur andra flygare har det!

Jag måste fixa dubbdäck till Cessnan ifall det kommer snö här nere i småland. :D

Och du Wesse, jag tycker det plingar mycket och ofta i bilen. Det måste du göra nått åt!

Lev väl och kör försiktigt!

wesse
2007-12-14, 08:22
Wesse..Ge sig på Nyröten så där..Aja däj!!
Sköt om sig nu o hitta inte på några dumheter..O flera dagboksepisoder blir det väl?

he he nyröten ringde mig från korea o döm min förvåning detta va ju en jättetrevlig man trots att han kan flyga...nu ska jag ut o åk hoppas o få filma renen i dag :lol:

Tobbe O
2007-12-14, 11:36
Jag tycker att modellflygare överlag verkar vara snälla och trevliga.

Ha det bra Wesse, jag hoppas att jag på något sätt hinner tjäffa dig innan du åker söderut igen.

monch
2007-12-14, 12:47
Kul med film hur om hur en sörläning (som bor söder om tegs bron över umeälven) upplever norrland, men måste hålla med tobbe O om en sak. EN DÖD REN ÄR EN BRA REN. Bäste sättet att hantera en ren är att ha den i väldigt små bitar i frysen, eller som torke tjött! skinnet värmer skönt om vintern.

Daniel L
2007-12-14, 14:15
men wesse nu när du har varit lite här och var där uppe i sverige tycker jag att du kan komma och hällas på oss här i västerås på hem vägen.

vi skulle kunna flyga lite för vi har en stor äng precis framför dörren.
du skulle kunna få en lite rundvandring i skola bland all drakar, pa 28:or, strem liner, sk 60, mu2, cessnor, safirer, bell uh 1 huey(vietnam helin) och ett antal tvåmotoriga kärror. tja sedan har vi ju museumet där man hittar en massa olika flygmaskiner :D men det är bara öppet på söndagar :(

åå inte att för glömma att gå ut i motor hangaren där vi hittar både rm 8:or, rm6:or, tunnan motor och en massa sk 60 motorer och några safir motorer.

ps lite mat och fika skulle vi nog också kunna skaka fram ;)

wesse
2007-12-14, 17:50
Jag tycker att modellflygare överlag verkar vara snälla och trevliga.

Ha det bra Wesse, jag hoppas att jag på något sätt hinner tjäffa dig innan du åker söderut igen.

jo ja fick så dåligt samvete att din fru inte fick lite träkonst av mig swå jag har varit o låna mig en svarv så nu ska jag snurra fram nåt te na :lol:
om ja int hinn åk te dig så skick jag me posten från ånge :lol:

Macke
2007-12-15, 22:43
Du har inte lagt upp det på något fler ställe? Jag lyckas kan bara inte se filmen från mina datorer här hemma av någon anledning. Jag får "Progressive error" när filmen ska starta.

:(

speedo_4
2007-12-15, 23:22
JAg är lite besviken att Wesse inte fick testa RX1 an.
Det kunde blivit bra film :D
För övrigt vilken härlig lekstuga det verkar finnas uppe i Lycksele.

Plange13
2007-12-16, 21:40
Rätt sort på flygradio hadde dom också :D

Tobbe O
2007-12-16, 22:15
Precis, som Nik utrykte sig "ja ha ju en riktig radio" :)

Plange13
2007-12-16, 22:34
http://www.rcflyg.se/album_pic.php?pic_id=1542

Attans de blev fel JR

Christer J
2008-01-15, 18:20
Ja Tobbe, nu tror jag på att Wesse finns och inte är ett datavirus, när ni är på samma film :) Nik, att det är så nära till en hobbyaffär när man är i Åskilje och flyger, det hade jag ingen aning om ;) Wesse, vilka trevliga filmer du har gjort, blir ju extra roligt när det är folk som man känner :D