handdator

Visa fullständig version : Sigun flyger Jumper 25



Sigun
2007-12-17, 15:36
Hej
Här är en film från idag när jag var på fältet själv och skulle försöka få ordning på min Fuji .25 motor på Jumper 25 trainern.

Wesse är faktiskt med på filmen han med :)
19 minuter metanol kladd

http://www.viddler.com/Sigun/videos/2

/Martin

mds
2007-12-17, 17:18
Hej Sigun i den takten med film du lägger ut så är du snart i fatt WESSE :badgrin:
Men jag ser nått stort fel med antennen :lol: :lol: den är för kort :lol:

mvh mathias

Sigun
2007-12-17, 18:06
Haha.. men jag har hört att de är modernt med kort antenn så då klippte jag helt enkelt av den..

Slamsugaren
2007-12-17, 18:24
Välkommen Sigun, Äntligen har du blivit man
Ett väl genomfört arbete . Både filma,flyga och prata i telefon,
med Wesse också!Någon landning såg riktigt bra ut faktiskt.
Jag smet faktiskt ut jag med och tog en tur med super air:en
Skönt med lite utomhusflyg,det var länge sedan.
Bra jobbat Martin!! :up:
MVH Stefan Slammis Nilsson

mds
2007-12-17, 18:53
Det är tur att man har en lång antenn och en kortantenn så det
är bara att skruva dit den på sin MC-24 som man vill ha för stunden .kommer man till et ställe där det är poppis med spektrum/2,4 så skruvar man dit kortantennen så
slipper folk tror att man inte hänger med i utvecklingen :lol: :badgrin: :lol: :badgrin: :lol: :badgrin:

wesse
2007-12-17, 19:39
kul att film dyker upp synd att jag får vänta tills ja är hemma innan jag kan se den..hoppas alla modellflygare önskar sig en filmkamera i julklapp oj vad mycket sällsamma filmer vi skulle se då :lol:

p.s tänk sigun nu kan vi snart flyga från både nyrothen o tobben :lol:

Sigun
2007-12-17, 19:50
Ja du Wesse till våren lär vi flyga som kungar :) då ska jag hitta på en massa nya manövrar som ingen någonsin lyckats med innan eller ens vet namnet på hihi. Hoppas du har de bra i Norrland, men inte för bra... du får väl snart komma hem igen

/Martin

mulder
2007-12-17, 20:16
Ett tips, sätt på större hjul på maskinen så lyfter den snabbare då den rullar mycket lättare med större hjul.
/Mvh Mikael.D

Hans
2007-12-17, 21:29
Och när det gäller "kladdet" köp en avgasförlängare 45 grader så slipper du nästan allt kladd ;)
Motorn låter liiite orolig, har du 100% tät tank? Har du fullt avgastryck i tanken? Har du 100% rent i munstycket? Har du 100% tätt runt förgasarhalsen/infästningen?

Sigun
2007-12-17, 21:40
Och när det gäller "kladdet" köp en avgasförlängare 45 grader så slipper du nästan allt kladd ;)
Motorn låter liiite orolig, har du 100% tät tank? Har du fullt avgastryck i tanken? Har du 100% rent i munstycket? Har du 100% tätt runt förgasarhalsen/infästningen?

Hej
Får nog fundera på en förlängare för de var hemskt vad de kladdar, tanken är tät, avgastrycket hur kollar man det ?, munstycket är 100% rent, ska kolla upp slang infästningen vid förgasaren så den är tät med

/Martin

Hans
2007-12-17, 21:50
Kolla så slangen är hel från ljuddämparen och kolla även att nippeln på dämparen är helt öppen och att ljuddämparen sitter fast ordentligt, och att den är tät i skarven. Förgasarhalsen måste vara helt tät där den går in i motorn. Munstycket kan du rengöra en extra gång, det behövs så lite så lite så stör det gången på motorn.

mds
2007-12-18, 02:03
Ett tips, sätt på större hjul på maskinen så lyfter den snabbare då den rullar mycket lättare med större hjul.
/Mvh Mikael.D

Det tycker jag med att du ska göra!!
men Martin du har ju satt på störe hjul på din Art-Tech Cessna 182
det måste ha gjort susen på cessnan för det gjorde det på min
Edge 540 från Art-tech

mvh mathias

Sigun
2007-12-18, 07:43
Ja större hjul gjorde stor skillnad på Cessnan och de gissar jag att de även skulle göra på Jumpern. Ska kolla över alla slangar och grejor så att de tätar som de ska framöver.

Tack för alla tipsen :)
/Martin