handdator

Visa fullständig version : SJM Helikoptrar



MasterMag
2007-12-20, 16:32
Är det någon här på forumet som har några erfarenheter av SJM`s helikoptrar? Vore intressant att höra ett utlåtande.

Sigun
2007-12-20, 18:46
Om du kollar detta topicet och ser på filmen i första inlägget så blir man ju lite orolig

http://www.rcflyg.se/viewtopic.php?t=5416

Men de kan ju vara ett måndags ex iofs.. någon annan kanske har bättre erfarenhet av dessa vispar..

MasterMag
2007-12-20, 19:52
Ja det såg inge vidare ut, dock så var det väl det där fel på radiosystemet? Tänkte på själva Helin jag, hur stabil och hur är kvaliten?
Lite sugen på en, har flygit heli förrut och funderar på att ta upp det men det ska vara el denna gång.

Edit: Såg nu att det var SJM`s egna radio som följer med, jag har tänkt att köpa bara själva helin jag och köra med min egen radio som är av ett bra märke utan att säga för mycket ;)

Glawe
2007-12-20, 22:24
Vill påpeka att det är radion, inte modellen.

Jag är sjölv sugen på en sjm400 om jag får upp min zoom i luften först. De mesta är kolfiber på dom och dom är verkligen prisvärda

McRegor
2007-12-21, 06:41
Hej,
Ja, jag är lite förvånad att man inte ser dessa helisar i Sverige. En Tysk modellflygarvän har bl a en sån heli och jag tyckte - av vad jag såg - att den såg väldigt fin ut och flög helt OK för en liten heli. Men som sagt - jag har bara sett den vid några få tillfällen.
Hälsningar
Roger