handdator

Visa fullständig version : Ripa MFK's julhälsning & inbjudan till RipaLäger 2008



ListKid
2007-12-24, 12:04
Vi, glada medlemmar i Ripa Modellflygklubb önskar landets alla
modellflygare en riktigt

God Jul och ett Gott Nytt År

Bildenna i länken nedan är tagna i dag Julafton 24/12 2007 kl. 10.00.
Sedan år 2000 är det tradition att klubbens nöjesflygare samlas för att flyga en julesväng, dricka glögg och äta skånska pibbarkagor
Bilder från julafton på Ripa (http://www.ripamfk.com/ripamfk/ripaweb.nsf/00a1709ada8ae88ac1256b5000277584/29f48fc633b72178c12573bb0037c834?OpenDocument)

Ripas tomtenissar skrönte Ho, Ho, Ho och de sju små dvärgarna fyllde i med sången -"Hej hå, Hej hå vi nu tlll Ripa gå", ja, om inte nu, så passar vi på att välkomna alla landets modellflygare till Ripa när helst ni har lust.


Nyheter inför det nya året
Trådlöst bredband på RipaNet
För att inte tappa kontakten med omvärlden, och våra aktiva forum, erbjuder vi alla våra campande gäster gratis bredbandsanslutning på Ripafältet.

RIPALÄGER sommaren 2008
Ripa blev under tidigt sjuttiotal känt för de årligen återkommande Ripalägren, många av klubbens återkommande meetinggäster har minnen från den tiden och har framfört önskemål om att vi skall återuppta traditionen med ett veckolångt meeting, och
NU GÖR VI DET IGEN, 37 år efter premiären hälsar vi alla modellflygare välkomna till RIPALÄGER vecka 29, 2008

Målsättningen är att alla modellflygare och dess familjer skall trivas på flygfältet, men allt kommer inte att handla om flyg.
Vecka 29 är traditionsenligt den skånska marknadsveckan, med marknader i Degeberga, Kivik, Tomelilla och Sjöbo.
Beachhandboll festival i Åhus hela veckan, kusten erbjuder kilometervis med vita sandstränder för sol och bad.

Klubbens målsättning är att planera några trevliga aktiviteter på
Ripa Modellflygfält varje dag under veckan, varav vi redan nu kan nämna
några:

* Flygdag på lördagen * Hobbyhandlare hela veckan * Allsångskväll på Ripa *
* En kväll med långbord och dans * Damernas afton (skojflygtävling) *
* Myggens afton, två klasser knott och mygg * Flyggolf * Brännboll *
* En snurrig kväll, med linflyg och nostalgi *
* Blue Phönix skoj-tävling * Tipspromenad *

Vi återkommer med mer information på klubbens hemsida varefter programmet blir klart
Besök gärna vår hemsida (http://www.ripamfk.com)

Tomten skalda RC-Flyg med många F
Flinka flygare, flyger förnuftigt fjärrstyrda flygplan fortare, frankt framåt, fritt från friktion fullbordas färgstarka fubbelfria flyguppvisningar, fräckt främjande för framtida förnyelse.
Fröjdefulla föreningar främjar, föga förvånande, föredömligt flygets framtid.

Än en gång GOD JUL!

Thomas
2007-12-24, 17:16
Kan verkligen rekommendera ett besök på Ripas flygdagar!
God Jul och fortsatt Gott Nytt 2008!

Thomas Berggren
Malmö Radioflygsällskap

Bosse G
2007-12-25, 19:42
Jag var på ett par Ripa-läger på 70-talet. Mycket trevligt!!!

Jag har också ett av mina mer makabra men intressanta flygminnen från en Ripakväll när v i grillade korv på resterna av en kraschad Curare F3A-modell. Kryddsmaken var lite speciell - det var mycket balsa och lim i modellen, som däremot inte hade frigolit i konstruktionen tack och lov... Det var rejäla träkärror på den tiden.

Gott Nytt år!

Bosse G

Sigun
2007-12-25, 22:06
Hej
Det här låter härligt !.. finns de stugor i närheten att hyra ?. Har ingen tillgång till husvagn nämligen :)

Man kan kanske bara komma ner över en dag med ? Hur som helst så låter det väldigt trevligt iallafall.

Ha de gott och gott nytt år på er.

/Martin

Ripa
2007-12-25, 22:32
Hej
Det här låter härligt !.. finns de stugor i närheten att hyra ?. Har ingen tillgång till husvagn nämligen :)

Man kan kanske bara komma ner över en dag med ? Hur som helst så låter det väldigt trevligt iallafall.

Ha de gott och gott nytt år på er.

/Martin

Hej Martin!

Visst finns det stugor, närmare bestämt inne i Ripa by 1 km från flygfältet, men det går fint att tälta också, det finns möjligheter till självhushåll i vår klubbstuga kyl,frys,ugn,m.m.

Det brukar komma ner ett glatt gäng med husvagnar från Tingsryd på våra meeting, och med den fart ni fått i klubben nu hoppas vi att ni kommer ännu fler 2008.

God fortsättning och ett Gott nytt År!

Mvh
Mats
www.ripamfk.com

ListKid
2007-12-26, 00:29
Tälta funkar toppen, det har jag själv gjort i alla år..

jobex
2007-12-26, 13:56
Nu ljuger du Linus, när du var i Ljungby på helimeeting, så bodde väl du på hotell......:-) Skojar bara, det var väl fel årstid för tält då.

Men Ripa är fint, har inte haft möjlighet nu i somras, men vi hoppas komma med husvagn sommaren 2008 igen.

/Johan Bengtson

ListKid
2007-12-26, 14:03
Jo :D
Men nu när man kan få internet på fältet behöver man ju inget hotell för att kunna jobba lite också;)

Sigun
2007-12-26, 19:35
Hur många husvangsplatser har ni ?.. om hela RCFF eliten kommer så blir de kanske lite trångt på fältet ? hihi.

Ska se om de går att få ledigt V29 om man kunde få med frugan så löser de sig säkert.

/Martin

Ripa
2007-12-26, 20:16
Hur många husvangsplatser har ni ?.. om hela RCFF eliten kommer så blir de kanske lite trångt på fältet ? hihi.

Ska se om de går att få ledigt V29 om man kunde få med frugan så löser de sig säkert.

/Martin

Hej Martin!

Du var ju nere på vårt augustimeeting och såg fältet då, så här ser det ut från luften

http://www.ripamfk.com/ripamfk/ripaweb.nsf/View001/img_2484/$FILE/img_2484.jpg

Normalt har vi 30 husvagnsplatser på fältets campinghörna, men vi kommer att utöka antalet campingplatser och inkommande el till sommarens meeting, vi lever efter mottot, finns det hjärterum finns det stjärterum.

Klubbens målsättning är dessutom att skapa rätt aktiviteter och förutsättningar för att våra fruar, sambo, och flickvänner skall tycka att modellflygmeeting är trevligt och se det som en naturlig sak att följa med, så självklart skall du ta med frun.

Mvh
Mats
www.ripamfk.com.

bokis
2007-12-26, 22:15
Mums! Är alla sorter välkomna? såna som jag?

ListKid
2007-12-26, 22:18
Mums! Är alla sorter välkomna? såna som jag?

Jag skulle precis säga att "ALLA sorter är välkomna, elit eller inte, och RCFF eller ej"...

Men Bokis.. det vettefan... ;)

Thomas
2007-12-26, 22:21
Kräftskivan på augustimeetinget går inte av för hackor, kan jag lova....

Sigun
2007-12-26, 22:22
Om Bokis och Wesse kommer så lär de väl vara ungefär som när Bruce Springsteen kommer till Sverige :)

Ripa
2007-12-26, 22:51
Mums! Är alla sorter välkomna? såna som jag?


Om Bokis och Wesse kommer så lär de väl vara ungefär som när Bruce Springsteen kommer till Sverige :)

Hej !

Bokis och Wesse är speciellt välkomna, detta skrivet utan att vara oartig mot någon annan.

Stora artister brukar få sina önskningar tillgodosedda i logen, Wesse har önskat Semlor, det fixar vi, har du Bokis några speciella önskemål

Självklart är alla glada modellflygvänner välkomna till Ripa, vi delar gemenskapen och finner nöje i vår hobby och ser stora möjligheter att utveckla denna tillsammans med våra likasinnade.

Delad glädje är dubbel glädje!

Mvh
Mats
www.ripamfk.com

DontHitMe
2007-12-26, 23:40
Vad trevligt!
Dax å börja förhandla med sambon om detta!

ListKid
2007-12-26, 23:58
Jäpp, det ska böjas i tid, det som krokigt ska bli..

Jag har redan börjad bearbeta frun om v29 :D

Per P
2007-12-30, 20:09
Anser mig knappast vara elit, men har tänkt titta ner till ert meeting i sommar hela veckan med husvagn.... jag önskar fint väder, kan ni ordna det :D ;)

Förresten, vad kostar det att tillbringa en vecka med husvagn hos er under meetinget (står kanske nånstans, men jag frågar ändå)

Mikey
2007-12-30, 21:40
Hej Per

Trevlig med fler som avser att komma ner till meetinget!

Elit finns det väl ingen som är!?
Att flyga är att leva! Och det finns väl ingen som är elit på att leva?

Flygstilar och flygplan av olika sorter berikar en träff och därför är alla och då menar vi ALLA välkomna till vårat meeting.

Och kommer favoriterna på detta forum
”Sällsamme” Wesse och
”Ää Vääg” Bokis och Company
så blir det kanske som om Sigun säger!

Sällsammare än vad det är på en Bruce Springsteen konsert.

Exakt kostnad för att bo på Ripa under meetinget är inte spikad ännu, men troligt är att vi landar på ca.80 kr dygnet under meetingveckan för husvagn.

Vi kommer att dansa lustiga danser hela vintern för att vi ska få ett hejdundrandes väder under meeting-veckan.

Hjärtligt välkommen Per
och alla andra som tycker att flyga är att leva!

Ripa
2008-01-23, 23:09
Anser mig knappast vara elit, men har tänkt titta ner till ert meeting i sommar hela veckan med husvagn.... jag önskar fint väder, kan ni ordna det :D ;)

Förresten, vad kostar det att tillbringa en vecka med husvagn hos er under meetinget (står kanske nånstans, men jag frågar ändå)

Hej Per och alla andra som frågat.

Nu är meetingavgiften för vecka 29 klubbad till 75 kr/dygn och husvagn.
Då ingår 220 volt till laddning/kylskåp m.m.
Tillgång till sanitetsbyggnad med tre wc samt två duschar och diskplats.

Vi kommer att uppdatera klubbens hemsida varefter programmet för veckan blir klart.

Välkomna till Ripa Modellflygfält (http://www.ripamfk.com/ripamfk/ripaweb.nsf/View001/img_2484/$FILE/img_2484.jpg)

Mvh
Mats Erlandsson
www.ripamfk.com

wesse
2008-01-23, 23:15
Hej Per

Trevlig med fler som avser att komma ner till meetinget!

Elit finns det väl ingen som är!?
Att flyga är att leva! Och det finns väl ingen som är elit på att leva?

Flygstilar och flygplan av olika sorter berikar en träff och därför är alla och då menar vi ALLA välkomna till vårat meeting.

Och kommer favoriterna på detta forum
”Sällsamme” Wesse och
”Ää Vääg” Bokis och Company
så blir det kanske som om Sigun säger!

Sällsammare än vad det är på en Bruce Springsteen konsert.

Exakt kostnad för att bo på Ripa under meetinget är inte spikad ännu, men troligt är att vi landar på ca.80 kr dygnet under meetingveckan för husvagn.

Vi kommer att dansa lustiga danser hela vintern för att vi ska få ett hejdundrandes väder under meeting-veckan.

Hjärtligt välkommen Per
och alla andra som tycker att flyga är att leva!

hmmm...jag är ju Elit :?

om någon av mina kärror är hela så kan du va säker på att jag dyker opp o äter opp all tillgänglig mat på området....

Mikey
2008-01-24, 00:05
Klart du är elit Wesse! (och alla andra här!)

Vi alla är ju elit på nått eller hur!? Och det är ju det som är så fiffigt med hela lägerveckan.
Alla med modellflyg i sinnet är välkomna!

Hela flygplan? Äsch det är väl inte så noga 8) bara man har kul och kan träffa annat kul folk som delar samma intresse.
Sällsamt ska det vara, som någon klok människa här brukar uttrycka sig. ;)

Matfrågan får vi titta lite närmre på!

Välkomna ALLA

ListKid
2008-01-25, 10:02
Nu har jag förhandlat klart för v29 :D

Frun och yngsta gossen åker på en veckas solsemester...
Frågan är bara var jag ska ta vägen :shock:

lassebetong
2008-01-25, 14:36
Måste man vara en hel vecka, går det kanske för sig om man bara kommer typ Fre, Lö och Sö.
Funkar nog inte hela veckan tyvärr.

/lasse

ListKid
2008-01-25, 15:48
Måste man vara en hel vecka, går det kanske för sig om man bara kommer typ Fre, Lö och Sö.
Funkar nog inte hela veckan tyvärr.

/lasse

Det går givetvis alldeles utmärkt.

Kom ihåg bara, att vi kör 2 st fre-lör-sön :)

//Linus

Sigun
2008-01-25, 16:16
De börjar med andra ord på fredagen i V28 ?

ListKid
2008-01-25, 16:59
Mja, asså, nu är jag inte i meetingkommitén så jag ska inte uttala mig med säkerhet.

Se RipaMFK's hemsida (http://www.ripamfk.com)
Planeringen är ännu i sin linda, och information ännu ganska knapphändig, men mera info kommer inom kort[/url]

Ripa
2008-01-25, 17:54
De börjar med andra ord på fredagen i V28 ?
Hej!

Vi ”kör” från fredag kväll, normalt har vi medlemmar och gästflygare boende på fältet hela sommaren.
Under lördagen den 12 juli har vår grannklubb Mfk III Aviatörer (http://www.sjobo.nu/3aviatorerna/) i Kivik (3,5 mil söder Ripa) flygdag mellan kl 13 – 16, finns det intresse kan en gemensam utflykt planeras dit.
Ripalägrets "stora" flygdag är planerad till lördagen den 19 juli.
På vägen passeras dessutom Ravlunda skjutfält med fina hangmöjligheter vid östliga vindar.

Mvh
Mats
www.ripamfk.com