handdator

Visa fullständig version : H9 Mustang 150 klar



Propellerpetter
2007-12-29, 22:41
Hej på er,

Ville bara visa några bilder på min Musse som just blev klar. Kan inte vänta på att få starta den och lyssna på Keleo-avgassystemet :D

Ha det gott!
/Petter

http://www.rcflyg.se/album_pic.php?pic_id=1636
http://www.rcflyg.se/album_pic.php?pic_id=1635
http://www.rcflyg.se/album_pic.php?pic_id=1634
http://www.rcflyg.se/album_pic.php?pic_id=1633

Sigun
2007-12-29, 22:45
Den såg riktigt fin ut, hoppas de blir lite fint flygväder framöver så du kan ut och flyga med den. Kanske kan de till och med bli en filmsnutt ??

/Martin

Wåfflan
2007-12-30, 00:19
Jättefin, grattis!
När jag ska prova en kärra första gången tycker jag ofta att det "blåser lite mycket" kanske skulle vänta...alltid feg på premiären.

wesse
2007-12-30, 07:45
oj vilken läcker pilot-gubbe liknade ju mig tycker jag...

p.s låt mig premiärflyga den då blir det mer sällsamt :lol:

POD
2007-12-30, 09:07
Mycket fint plan, very nice. lycka till på premiärenturen.
Hoppas det blir en liten filmsnutt oxå, mussen tillhör mina favoriter.

bokis
2007-12-30, 10:19
Mycket tjusigt! Instämmer i hyllningskören! Har du flygit något liknande tidigare?

Ålänning
2007-12-30, 10:31
Stiligt! :D Infällbara landställ? Gubben ser riktigt bra ut. Skall ju vara
en pilot i flygen, ser lite tomt ut med en klar tom canopy. =) Vad är
det för maskin du har i fågeln? Har själv en Mustang fast jag inte
riktigt kände nåt sug av dem, råkade komma över den. Men man får
nytändningar varje gång man ser andra få sina Mussar flygklara...

DrHanke
2007-12-30, 13:54
vad har du för motor i den? keleoo blåset ser riktigt mumsigt ut!

Daniel L
2007-12-30, 15:30
du har en byggdagbok på rcsb va??
var ifrån fick du det skala avgassystemet ifrån funderar på att använda något sådant till min spitfire mk VIII.

bokis
2007-12-30, 18:12
Beställes från keleo-creations.com o finns till en del olika motorer..
Trevliga! :D

Ompa
2007-12-30, 20:31
Najs, Musse är fina maskiner det PDT_Armataz_02_43

Propellerpetter
2007-12-30, 23:11
Hallå igen,

Så här ser den ut under huven, med Keleo systemet alltså. Jag flyttar till USA om några veckor (Boston) och Mussen här skall följa med (banne mig!). Det blir nog så att Maiden blir där borta framåt våren, men möjligtvis hinner jag starta upp den och spela in lite ljud å bild innan dess.

http://www.rcflyg.se/album_pic.php?pic_id=1638

Man jag komer att vara kvar på forumet, så många trevliga personer här som jag skulle sakna annars.

Ha det gott!
/Petter

Sigun
2007-12-31, 00:01
Wow riktigt snyggt avgassystem :) ska bli kul och höra hur den låter

/Martin

Ompa
2007-12-31, 09:13
Keleo systemet ser verkligen läckert ut.
Öven om du flyttar "ower there" förhidrar det väll inte en liten filmsnutt på premiären???
(Ska han säga som ännu inte fått ut nån egen film på nätet :oops: )

Propellerpetter
2007-12-31, 13:55
Självklart! Och på Bokis fråga, nä jag har inte flugit med en sådan här warbird innan. Jag letade på forum efter en dylik som skulle vara stor och förhållandevis snäll att flyga och denna lät bra. Men jag kommer nog vara himskans darrig när det väl är dags!

Ciao!
/Petter

taygher
2008-01-08, 09:35
Hej Petter,

Tjusig modell och häftigt avgassystem! Installationen ser mycket bra ut. Jag har ett custom Keleo-system på min KMP Spitfire (spv. 1840mm) och det funkar jättebra. Det blir en hel del olja på modellen efter varje flygtur dock, men jag har blivit riktigt bra på att torka av den efter förra årets säsong.. 8)

Jag är väldigt sugen på att själv köpa H9:s snygga Mustang och undrar lite om Ditt bygge.

Jag ser att Du har Robart ställben på modellen som ser 100% bättre ut än de som följer med. Använder Du original landställsmekanism och var det smidigt att få på Robart-benen i så fall? Artikelnr. på ställbenen?

På bilderna man kan se på nätet ser hjulen lite små ut.. Har Du använt originalhjulen? Vilken size är det? 3,5"? Jag har 4" Robart hjul på Spitten och de funkar kanon på de gräsbanor jag flyger på. Kanske är det samma size på Mustangen, ögat kanske luras lite eftersom modellen är mycket större.

Slutligen, pilotdockan är ju helt grym, förhöjer verkligen utseendet på modellen. Var köpte Du den? Prislapp?

Lycka till med premiären, var och när det nu blir!

Propellerpetter
2008-01-08, 17:15
Hej Lars,

Jag använder Robarts. men jag fick modda dem lite för att de skulle passa i den medföljande servomekanismen. Och så använder jag H9's 3,5" hjul, men du har rätt i att 4" skulle vara snyggare. Det skulle nog bannemig passa i hjulhuset med en hårsmån om man bara kortade stället lite mer.

Jag fick också borra upp navet en aning och stoppa in Robarts medföljande hjulaxlar så att de skulle passa fint i stället.

Den skeppas nu till USA, så jag ber att få vänta lite med foton från fältet - vilket jag f.ö. redan sett ut! :)

http://www.rcflyg.se/album_pic.php?pic_id=1687
http://www.rcflyg.se/album_pic.php?pic_id=1688

Bästa häls,

/Petter

Propellerpetter
2008-01-08, 17:19
Ah - glömde,

Piloten heter "Donald Moore" och är en Elite Force produkt. Jag minns faktiskt inte varifrån jag köpte den men Googla lite på den så hittar du den bergis!

Just nu står det ett par ben med shorts bredvid skärmen - det som blev kvar efter operationen! Ser lite bisarrt ut, men, stor humor i litet format :D

Ha det gott,
/Petter

kenneth67
2008-01-08, 20:47
stiligt stiligt ..... nu får du må väl over there å lära jänkarna hur en riktig viking flyger ;)

Hans
2008-01-09, 02:00
"Propellerpetter" du har pm som du tydligen har missat ;)

taygher
2008-01-09, 07:48
Tack för informationen, Petter!
Jag lyckades hitta en tråd på RC-Universe igår kväll om denna Mustang och någonstans bland alla 500+ inlägg fanns ett inlägg från Dig som visade modifikationen av landställsbenen.

Har tyvärr inte bredband hemma så jag blev sittande en stund framför datorn.. 8) Jag hann i alla fall läsa tillräckligt många superlativer om flygplanets egenskaper, speciellt med en ilsken Saito 220 i nosen så nu hamnade den överst på projektlistan. Planerad byggstart till hösten.

Lycka till i Staterna, glöm inte att berätta för oss om premiären när den är avklarad.

wesse
2008-01-09, 08:52
Tänk vilken lycka för dig du ska te Amerika där alla flyger flygplan...
Lycka till och sprid budskapet om sällsamhet...


p.s Kolla gärna om deras semlor är lika goda som våra...





LYCKLIG RESA

bokis
2008-01-09, 09:56
Tack för informationen, Petter!
Jag lyckades hitta en tråd på RC-Universe igår kväll om denna Mustang och någonstans bland alla 500+ inlägg fanns ett inlägg från Dig som visade modifikationen av landställsbenen.

Har tyvärr inte bredband hemma så jag blev sittande en stund framför datorn.. 8) Jag hann i alla fall läsa tillräckligt många superlativer om flygplanets egenskaper, speciellt med en ilsken Saito 220 i nosen så nu hamnade den överst på projektlistan. Planerad byggstart till hösten.

Lycka till i Staterna, glöm inte att berätta för oss om premiären när den är avklarad.


..Av en händelse så har jag en kartong med en sån där i här hemma... :D

Propellerpetter
2008-01-09, 19:21
Tänk vilken lycka för dig du ska te Amerika där alla flyger flygplan...
Lycka till och sprid budskapet om sällsamhet...


p.s Kolla gärna om deras semlor är lika goda som våra...

LYCKLIG RESA

Ha ha - tack!

Jag tror inte de har Semlor där men de skall snart få lära sig, och sedan buga inför vår visdom om livsnjutande. Vi måste bara hitta på ett riktigt sällsamt namn för Semlor på Engelska! Sem'Lohr? Sam Lorrs? Saddam Lovers?

:D

PeterPilot
2008-01-11, 15:23
Mycket snyggt Petter, bygger själv samma med Keleo utblås (som du tipsade mig om f.ö, tack för det).
Dessutom har jag en 4-bladig Soloprop som ska monteras på Saito 180'an, ska fungera bra enligt gossarna på RCUniverse.com.

Lycka till i staterna!