handdator

Visa fullständig version : Vilket gyro ska man ha?



flygaren_93
2008-01-01, 14:55
Hej

Jag har köpt en T-rex 450 och nu ska jag utrusta den med ett gyro.
Men det finns många gyron och i alla pris klasser. Det jag hört av alla är att man ska köpa ett så dyrt gyro man har råd med. Nästan alla tycker att "Futaba 401" är bäst för T-rex, men jag tycker det är lite dyrt så jag funderar att köpa ett biligare gyro.
Jag är nybörjare och ska bara hovra till en början, men tycker ni att jag sak spara så jag har råd med ett bättre gyro?

Vilka billigare gyron finns det att köpa? kan ni ge förslag?

Helicraft.com säljer gyron, funderar på att köpa där.

Priset på helicraft är

Futaba 401 kostar 900kr

Futaba G190 Micro Piezo Gyro 300kr

futaba GY240 gyro 650kr

Hur bra är de två billigare gyrona? Har ni något gyro hemma som ni skulle vilja sälja så kan ni skicka mig ett pm.

Servon funderar jag på de här: https://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6314

Alexander

Ompa
2008-01-01, 15:37
Satsa på ett rejält gyro från början. Annars riskerar du att köpa ett till gyro om du vill börja flyga mer avancerat. Har själv en T-Rex 450 SE V2 med just Futaba GY 401 och ett S9650 servo på tailen. Kanon kombination tycker jag.
Alla dom gyrona du skrev funknkar bra, men med ett 401 så har du "No limits" om du ska flyga 3D i framtiden.
Köpte mitt gyro från Helikraft.com
Men kolla också köpes & säljes på www.rcheli.se
Där kan det då och då finnas bra begagnade gyron. Brukar ligga någon 401 titt som tätt till försäljning.

Hägle
2008-01-01, 16:56
Hej,Jag har både F Gy401 och F Gy240.
Båda fungerar klanderfritt för mej.
F 190 kan jag inget om.

F Gy240 blir du säkert nöjd med. Helikraft har alltid fungerat bra med sina leveranser för mej. 4-6 dagars leveranstid. Räkna med moms via posten i ditt pris.

Lycka till med ditt val.

MVH Tomas

Nexus
2008-01-01, 17:30
Det räcker med 401 du ska ha den till din T-Rex japp !!

MVH Steve

:D :D

McRegor