handdator

Visa fullständig version : Förbannade snö



mulder
2008-01-03, 15:16
Förbannade snö, nu står min JET-maskin redo och snön bara vräker ner, jag vill flyga nu och det nu. Tyvärr ligger det ca 3-4cm snö på banan och jag är inte sugen på att skotta. Det gör ont i hela kroppen och maskinen står och småvarvar och vill iväg, ahhhhhhhhh, tänk på en solig sommar morgon kl 06,00 då fåglarna kvittrar och man lastar bilen med 50liter JET-A1 och rest tillbehör och glider ut till fältet, 600x600meter asfaltsbana som väntar på att andvändas, man flyger ett par timmar och sedan äter man en god frukost och fortsätter fram till lunchen då honan och grabben (3år) kommer med varm Lunch och en LÄTTÖL. Efter det pussar o kramar man familjen hejdå och fortsätter till tidig kväll då grillen kommer fram, ohhh ljuvliga fartvind, ohhh ljuvliga doft, ohhh ljuvliga ljud från turbinen, oj det snöar fortfarande och jag vaknade upp från min dröm, nej nej det är ingen dröm så här funkar det i JET-världen ahhh vill flyga NU.
Mvh Mikael.D

Snickarjävel´n
2008-01-03, 16:32
Kunde du inte varit tyst nån månad till ;) nu vill ja med ut o flyga :cry:

McRegor
2008-01-03, 16:41
Hej,
Det är väl bara att flyga - det gjorde jag tidigare idag trots 10 cm nysnö. Inte Jet visserligen men flög gjorde jag..:)
Bara "skidor på" - sen kan ni flyga..:)
Hälsningar
Roger

Nexus
2008-01-03, 16:51
enkelt att skaffa en två par Skidor för Snö med din Jet hehe !!

MVH Steve

:D :D

mulder
2008-01-03, 17:07
har ännu inte sett en JET med skidor man skulle kanske vara förste man ut o prova, NEJ tror inte dä.
/Mikael.D

Nexus
2008-01-03, 17:43
har ännu inte sett en JET med skidor man skulle kanske vara förste man ut o prova, NEJ tror inte dä.
/Mikael.D

hehe Nää Jag bara skoja med dig om skidor !!

MVH Steve

:o :o

mulder
2008-01-03, 18:23
he he med denna mängd snö så blir det snart dax o bygga skidor.
:cry:
Mvh Mikael.D

Dragon
2008-01-03, 20:31
he he med denna mängd snö så blir det snart dax o bygga skidor.
:cry:
Mvh Mikael.D
Hav förtröstan min vän det kommer en vår! :D
Vi ses på fältet!
Kalle

kenneth67
2008-01-03, 20:57
hmmmm seså va inte sån fegis ! förste man med skidor på en jet det är nått å bli stolt för det ;) är väl lite dyra kärror att "leka" med kanske ...... hmmm så skotta får du då !

Jakob
2008-01-03, 23:30
har ännu inte sett en JET med skidor man skulle kanske vara förste man ut o prova, NEJ tror inte dä.
/Mikael.D

Se här: Det ska finnas en video också någonstans men kan inte hitta den.

http://image2-6.rcuniverse.com/e1/forum/upfiles/24917/Fa85186.jpg

MasterMag
2008-01-04, 01:25
Hehe, stiligt. Annars kan du väl be nån handkasta? :D

kenneth67
2008-01-04, 09:42
heja jacob! ;) fega flygare får inga aha upplevelser :badgrin: :badgrin:

Daniel L
2008-01-04, 09:44
se där, det var visst redan någon som hade testat skidor på en jet.
då är det ju bara ut och flyga och om ni skulle frysa så är det ju bara att starta motorn så får ni ju varmluft (jaja jag vet att man alldrig ska ha händerna bakom ett utblås men ändå) ;)

mulder
2008-01-09, 02:34
Yes, nu har snön smält och snart är banan redo igen.
Väntar på att den skall torka, Pilotkalle är du sugen??
Mvh Mikael.D

Dragon
2008-01-12, 18:07
Tjena Mulder!
Patrick och jag och ev. någon till ska ut och bränna lite fotogen i morgon söndag på Rinkaby om vädret tillåter! 8) 8) 8)
Så det är bara att ladda i natt och komma så du får det gjort! :D :D :D
Glöm inte sändaren som du skulle sälja.

mulder
2008-01-13, 16:44
Tjena Mulder!
Patrick och jag och ev. någon till ska ut och bränna lite fotogen i morgon söndag på Rinkaby om vädret tillåter! 8) 8) 8)
Så det är bara att ladda i natt och komma så du får det gjort! :D :D :D
Glöm inte sändaren som du skulle sälja.

Det var en trevlig söndag, kanske något kallt, jag min fegis hade ingen JET med mig utan en sådan där skitmodell som går på el som gick i backen så det for träflisor över halva banan. Det säger inte lite om hur smällen var då det är 600meter asfalt.
Mvh Mikael.D

hakank
2008-01-13, 18:09
Uh! Vad hände?
/Håkan

mulder
2008-01-13, 19:35
Uh! Vad hände?
/Håkan

Ganska stark vid för modellen fick skeva ganska mycket för att hålla rak kurs, skulla vända tillbaka mot vinden med ganska låg ingångsfart och gav fullgas vilket konstigt nog gjorde att reglaget lade av, modellen föll som en sten från (gissar) ca 20m höjd, inga roder svarade och reglaget är det inget liv i nu :( /Mikael