handdator

Visa fullständig version : blondiner ÄR VERKLIGEN DUMMA



kenneth67
2008-01-06, 15:56
http://www.youtube.com/watch?v=juOQhTuzDQ0&feature=related dahhhh

AM
2008-01-06, 16:04
...och ändå säger man att bakom varje framgångsrik man står en förvånad kvinna...

Mvh
Ove

MrJet
2008-01-06, 16:06
Det där hadde inte med "blondiner" att göra, det hadde med
"Amerikaner" att göra :D :badgrin:

kenneth67
2008-01-06, 17:38
njaeee det där var nog mer det kan inte bli värre va amerikan OCH blondin!!;)

pilotkalle
2008-01-06, 17:58
....Thats cald being a woman......hahahahahahahahaaaaaaaa.....Jag dör....

Patrick Johnsson
2008-01-06, 18:15
Det otroliga är att hon har vunnit American Idol. :?
Finns många länkar med henne (Kellie Pickler) på youtube.
YouTube - Kellie Pickler - I Wonder

mulder
2008-01-06, 22:32
Suck, overkligt.
MVh Mikael.D

Sigun
2008-01-07, 00:15
tja.. varför blir man inte förvånad.

wesse
2008-01-07, 08:43
hmm vad vad det som va konstigt med detta då? jag själv bor ju i landet Europa o jag är ju en Europé helt självklart för mig....

kenneth67
2008-01-07, 08:49
jadu wesse dessutom så söker du ju en blondin eller hur var det ???

wesse
2008-01-07, 09:03
jadu wesse dessutom så söker du ju en blondin eller hur var det ???

jag söker en kvinna som vill ha mig :lol:

kenneth67
2008-01-07, 09:41
haha finns hon tror du ??? jag lider av samma åkomma dom e svåra å hitta ;)

POD
2008-01-07, 09:57
Jaha man slutar aldrig att förvånas, :cry:

Michael
2008-01-07, 18:37
Kunskap är bättre än okunskap, men jag tycker inte man ska håna
någon för att vara okunnig.
Vänd på steken: Hur stor andel av Sveriges befolkning kan på
stående fot säga i vilket amerikanskt land San José är huvudstad?

/Michael

Jakob
2008-01-07, 18:47
Kunskap är bättre än okunskap, men jag tycker inte man ska håna
någon för att vara okunnig.
Vänd på steken: Hur stor andel av Sveriges befolkning kan på
stående fot säga i vilket amerikanskt land San José är huvudstad?

/Michael

Kalifornien ;)

DontHitMe
2008-01-07, 19:56
Hmmmm... Hur var det nu.... Är inte hela Amerika samma land? ;)
och isåfall är det väl Chickago som är huvudstad, för där bor alla blonda chicks! :lol: :lol:

1984:an
2008-01-07, 20:38
"Bättre att vara tyst och låta folk tro att man är dum,
än att öppna munnen och låta dem få det bekräftat"

-användbart litet ordspråk som stämmer för det mesta ;)

wesse
2008-01-07, 21:01
"Bättre att vara tyst och låta folk tro att man är dum,
än att öppna munnen och låta dem få det bekräftat"

-användbart litet ordspråk som stämmer för det mesta ;)

oj då! jag som har mun öppen för jämnan......

DrHanke
2008-01-07, 21:09
ja å bara 25% av amerikanare som vet vart USA finns på världskartan beskriver väl en del också?

DrHanke
2008-01-07, 21:13
Här är beviset... Nyroth jag förstår att du ville hem till svedala igen...

http://www.youtube.com/watch?v=ZaN6Rx8X6_I&feature=related

1984:an
2008-01-07, 22:18
"Bättre att vara tyst och låta folk tro att man är dum,
än att öppna munnen och låta dem få det bekräftat"

-användbart litet ordspråk som stämmer för det mesta ;)

oj då! jag som har mun öppen för jämnan......

HAHA, det gäller inte dej wesse! få människor kan komma på så många sällsamma klurigheter varje dag som du!


de flesta amerikaner lär väl vara ur-usla vad gäller geografi, det ska finnas ett youtube-klipp där man hade bytt runt ländernas namn, så ingenting stämde.
Därefter gick man ut på gatan och frågade vanligt folk vilket land de tyckte att usa skulle invadera härnäst.
De allra flesta pekade på en stor ö så långt borta man kunde komma. Och så stod det Nordkorea på den.
Kan bara säga att det är kört för australiens del :badgrin: :badgrin:

Michael
2008-01-08, 11:07
Kalifornien ;)

Kalifornien är en delstat i USA inte ett land :).
San José är huvudstad i Costa Rica.

/Michael

Nyroth
2008-01-08, 14:07
Kom bara ihåg nu grabbar att av alla situationer så finns det två sidor.

Jag vet inte vem som egentligen är dummast (Blondast),

Kellie Pickler som är med i ett UNDERHÅLLNINGS program som går ut på att barn SKALL förefalla smartare än vuxna....

Eller gråa grav-alvarliga Svenskar som tror att Youtube är dagens nyheter levererandes sanningen i video form....

???

Hur som, jag VET att.
- Kellie Pickler har genom sin charm, och kunnande gjort sig mer pengar än alla Sveriges Geografi lärare tillsammans tjänar under 10 år.....

- Kellie inte direkt är en typisk Amerikan då hon sedan 2 års ålder bodde med morföräldrarna, pappan är en alkoholist och knark missbrukare som så sent som för ett par månader sedan satt i fängelse.

- För att klara de studier hon gjorde har fått arbeta all vaken tid som inte spenderats med studier vid ett gatukök.

Listan kan göras längre men jag stoppar här då jag inte vill att ni skall få intrycket att jag är hätsk :)

Jag tror mig veta bättre än genomsnittet hur ''dumma'' Amerikanare är, och tro mig det finns en hel del sådana. MEN jag vet också alldeles för väl hur mycket ''dumma'' Svenskar det finns här i landet. Så detta med att sitta och skratta i en spegel hur dum någon annan är det finner jag ju lite lustigt i sig självt :)

Helt klart är dock att jag på vilken öde ö som helst skulle hellre tillbringa tid med Kellie än vilken Geografi kunning, svensk, youtube surfande, småstads bo, utan några större visioner som helst. Hahh!

Ps, personligen finner jag Gotlänningar så mycket smartare än fastlänningar, skall se om jag inte kan hitta ett Youtube klipp som backar upp det..... ;)

// Nyroth

wesse
2008-01-08, 14:26
ditt svar Nyroth va klokt o fick mig o tänka efter en del...kommer fram till att jag inte är den smartaste här på vårat lilla klot men fan vet om jag inte är den gladaste skiten i hela världen.....

p.s du kan ju flytta till Mönsterås där är det lite annorlunda vill jag lova :lol:

1984:an
2008-01-09, 00:00
Skrev aldrig att de skulle vara dummare än andra, bara sämre på geografi.
t.ex. i den amerikanska filmen "Team america" driver de med sig själva vad gäller detta.

Vi svenskar däremot är kloka för att vi:

Har ett frivilligt enparti-system.

Sopsorterar flitigt o åker sedan utomlands i en bränsleslukande jumbojet.

Har hög skatt på snåla dieselbilar.

etc...Listan kan nog fyllas på till det oändliga.

"Klok är den som vet vad han inte vet"

hakank
2008-01-09, 07:21
Nä man kan absolut inte säga att amerikanare är dumma, definitivt inte. Om man tar en tur till månen och promenerar runt lite, ibland tar man bilen med sig, och sedan åker hem till moder jord och det REDAN 1969 så kan man knappast beskyllas för att vara ett ointilligent folk. (visserligen med hjälp från von Braun) Därimot har dom ju lite i övrigt att önska när det gäller geografi men det är dom även medvetna om och kan vara självironiska över det. Har det stora nöjjet att åtnjuta förmånen att jobba på ett amerikanskt företag och har fått många trevliga kontakter och intelligenta kollegor därifrån.

/Håkan

Jakob
2008-01-09, 07:52
Kalifornien ;)

Kalifornien är en delstat i USA inte ett land :).
San José är huvudstad i Costa Rica.

/Michael

Vet mycket väl att Kalifornien inte är ett land utan en stat i USA.

Du frågade i vilket amerikanskt land som San José är huvudstad. Jag trodde du menade i vilken stat San Jose är belägen i USA.

Se info från Wikipedia:

San Jose, storstad i den amerikanska delstaten Kalifornien och huvudort i Santa Clara County.

San Jose ligger i den södra änden av San Francisco-bukten i San Francisco Bay Area. San Jose är också den största staden i Silicon Valley. I staden bor 925.000 människor (2003) vilket gör den till den mest befolkade i norra Kalifornien och den tredje i delstaten, efter Los Angeles och San Diego. San Jose är den tionde största staden i USA och täcker en yta av 461,5 km².

San Jose anses vara huvudstad i Silicon Valley och som sådan är man mycket beroende av utvecklingen inom databranschen. Bland de företag som har sina huvudkontor där kan nämnas; Adobe Systems, Cisco Systems och ebay. Även en stor tillverkningsindustri finns där, bl.a har Flextronics, Hewlett-Packard, IBM och Lockheed Martin fabriker i området.

San Jose har en internationell flygplats: Norman Y. Mineta San José International Airport.

San Jose grundades 1777.

Frippe
2008-01-09, 19:38
Varför har en hel del tjejer blåmärken i naveln?


Jo, för att dom blonda killarna är inte så smarta dom heller....

kenneth67
2008-01-09, 19:49
Kalifornien ;)

Kalifornien är en delstat i USA inte ett land :).
San José är huvudstad i Costa Rica.

/Michael

Vet mycket väl att Kalifornien inte är ett land utan en stat i USA.

Du frågade i vilket amerikanskt land som San José är huvudstad. Jag trodde du menade i vilken stat San Jose är belägen i USA.

Se info från Wikipedia:

San Jose, storstad i den amerikanska delstaten Kalifornien och huvudort i Santa Clara County.

San Jose ligger i den södra änden av San Francisco-bukten i San Francisco Bay Area. San Jose är också den största staden i Silicon Valley. I staden bor 925.000 människor (2003) vilket gör den till den mest befolkade i norra Kalifornien och den tredje i delstaten, efter Los Angeles och San Diego. San Jose är den tionde största staden i USA och täcker en yta av 461,5 km².

San Jose anses vara huvudstad i Silicon Valley och som sådan är man mycket beroende av utvecklingen inom databranschen. Bland de företag som har sina huvudkontor där kan nämnas; Adobe Systems, Cisco Systems och ebay. Även en stor tillverkningsindustri finns där, bl.a har Flextronics, Hewlett-Packard, IBM och Lockheed Martin fabriker i området.

San Jose har en internationell flygplats: Norman Y. Mineta San José International Airport.

San Jose grundades 1777.
aha nu tog du allt i jacob-;)

kenneth67
2008-01-09, 19:55
hmmm nyroth! tror väl inte att det är ngn här som tror på fullaste allvar att allt som finns på tuben är dagens sanningar eller nyheter ..! inte här iaf ! om man seda ser klippet för vad det är och ser hela så framgår det ju ganska tydligt att det inte är på fullaste allvar ... du svarar på ett sätt som nästan får en å tro att du har nått ihop med denna blondin ;) :badgrin: :badgrin: ..fresten är det väll ingen här som är särskillt smart heller vi e ju bara stora barn med stora dyra leksaker :shock: :shock:

1984:an
2008-01-09, 20:48
..fresten är det väll ingen här som är särskillt smart heller vi e ju bara stora barn med stora dyra leksaker :shock: :shock:

HAHAHA det klokaste inlägget i denna tråden! :lol: :lol: :lol:

1984:an
2008-01-09, 21:22
YouTube - Americans are NOT stupid - WITH SUBTITLES

Nyroth
2008-01-09, 21:58
hmmm nyroth! tror väl inte att det är ngn här som tror på fullaste allvar att allt som finns på tuben är dagens sanningar eller nyheter ..! inte här iaf ! om man seda ser klippet för vad det är och ser hela så framgår det ju ganska tydligt att det inte är på fullaste allvar ... du svarar på ett sätt som nästan får en å tro att du har nått ihop med denna blondin ;) :badgrin: :badgrin: ..fresten är det väll ingen här som är särskillt smart heller vi e ju bara stora barn med stora dyra leksaker :shock: :shock:

Nej då Kenneth det tror jag generellt inte, men visst ser jag nästan dagligen tendenser ditåt. Då menar jag inte bara Kellie inslaget utan rent allmänt hur folk tror mycket dom ser och hör. Och än värre, sprider det sedan vidare som allmän kunskap på diverse forum.

Tro nu inte att jag är en sket tråkig person som inte kan skratta åt den allmänna löjan, tvärtom jag ler nästan jämt. Jag tycker bara att man måste vara medveten om att man kan stå med byxorna nere själv, i många fall.

Nej då Kellie är för smart för mig så inget ihop där...tyvär :(

Visst är vi smarta, smarta nog att aldrig släppa taget om barnasinnet.

Vi ses i sommar flygandes!

// Nyroth

kenneth67
2008-01-10, 16:09
http://www.youtube.com/watch?v=ZaN6Rx8X6_I&feature=related
är det detta som kallas själv kritik ??