handdator

Visa fullständig version : Simulator



Dawson
2008-01-08, 16:11
Tjoho !!

Nu ska jag beställa simulator har jag tänkt, men de är som så att jag vet inte riktigt vilken kabel/adapter jag ska ha till min Futaba 2,4 Ghz 6 kanaliga sändare.. är det den fyrkantiga adaptern jag ska ha?
Problemet är det att jag är på sjön och jobbar så jag kan ju inte riktigt kolla på sändaren min :oops:

En annan sak, vilken simulator tycker ni att man ska beställa?
Phoenix lutar det åt...

Glawe
2008-01-08, 16:16
Phoenix är bra, jag tycker dock det är synd att det bara finns ett begränsat antal modeller i den och att man itne kan flyga hang i den.

Dawson
2008-01-08, 16:37
Phoenix är bra, jag tycker dock det är synd att det bara finns ett begränsat antal modeller i den och att man itne kan flyga hang i den.

Okej, vad kan man flyga för modeller då?

är mest ute efter UCD 46 eller något i den stilen och så någon hög/lågvingad trainer och lite heli också gärna =)

Glawe
2008-01-08, 16:50
Kolla deras hemsida. Det som finns listat där är vad som finns.

Ta en titt på nya real flight g4 med, den är nyligen släppt, men jag vet inte riktigt vad som är nytt, men real flight är riktigt potent den med!

wesse
2008-01-08, 16:51
jag har hangar 9 simulator provat några andra som hasigast men upplever denna mest verklighetstrogen.. krävs dock 2,8gz dator och 1gig i minne.. nackdel är väl att det bara är hangar 9 modeller i den men alla plan flyger ju ganska lika enligt Nyroth :lol: hade varit värre om det bara hade funnits en QQ Yak i den :lol:
kör i denna max en minut i veckan för jag tyck det är så förbaskat tråkigt ingen o prata med när man flyger va ska de då va bra för....

Brauer
2008-01-08, 16:53
Lista över modeller (http://phoenix-sim.com/models.htm)
Vadå begränsat? Säg en simulator där det är obegränsat i riktig mening. Skillnaden här är att de modeller som släpps håller bättre kvalitet än t.ex. de som folk pillar ihop själva åt reflex. Jag skulle nog säga att kvalitet går före kvantitet. En Airbus ska inte bete sig som en picostick :lol:

Det finns inget bra scenario i phoenix för hang, däremot går det alldeles utmärkt att ställa in termik och även att visa var det finns med pilar så att man lätt hittar dit med planet. :)

Phoenix ger mycket simulator för pengarna tycker jag. Vill man känna lukten av bränsle och vinden i håret så ska man bege sig till flygfältet. :)

DaEk
2008-01-08, 16:54
Detta undrar jag också, jag har ingen simulator och funderar på reflex med kabel.

Dawson
2008-01-08, 19:32
Detta undrar jag också, jag har ingen simulator och funderar på reflex med kabel.

Välkommen in i diskusionen :up:

Pellevin
2008-01-08, 19:53
Jag flyger Realflight G2.. kan inte jämnföra den med nån annan sim då jag inte testat mer än min egen.
Dock så kan jag säga att min son (13 år) samt en kollega har lärt sig flyga med den som hjälpmedel.
Dom har nött några timmar i simulatorn blandat med dubbelkomando i ca 3 månader (inte intensivt) och dom flyger nu själva!

Janne J