handdator

Visa fullständig version : Aviator på tv i kväll 22.00



Jakob
2008-01-11, 19:20
Glöm inte att se denna film Aviator 22.00

Han var den snabbaste människan i luften och den rikaste på jorden och en av 1900-talets mest mytomspunna figurer. Howard Hughes levde det liv som andra drömde om. Han skapade enastående storfilmer, erövrade vackra Hollywood-stjärnor och byggde avancerade höghastighetsflygplan som han själv satte världsrekord med. Men bakom en självsäker och ouppnåelig fasad, utkämpade han en ständig strid mot fobier, tvångstankar och paranoia. Och trots våldsamma flygkrascher, bestialiska anklagelser och hotande konkurser förblev Howard Hughes sin egen värsta fiende... The Aviator är den sanna och absolut unika berättelsen om en lika unik personlighet. Från gudabenådat geni till isolerad eremit är Howard Hughes liv som ingen annans. Och i sitt livs roll uppvisar Leonardo DiCarpio en bredd som greppar om hela fenomenet. Martin Scorseses historiska storfilm och femdubbla Oscar-vinnare hyllar legenden och avslöjar vanvettet. Och blir en biografisk milstolpe vars like aldrig skådats tidigare!

hakank
2008-01-11, 19:54
De ända att tillägga till denna fullödiga presentation av filmen är att den går på SVT kanal 1 :-)

/Håkan

Mr J
2008-01-11, 20:02
Då lägger jag till att alla plan som flygs i den här filmen flygs av allas vår idol Bill Hempel... Resten är CGI.

POD
2008-01-11, 20:07
Respect :prayer:

wesse
2008-01-11, 20:15
jag skulle nog hetat Wesse Hempel egentligen :lol:

då ska vi se på film i kväll då tack för tipset

lassebetong
2008-01-12, 09:39
Glöm inte att se denna film Aviator 22.00

Han var den snabbaste människan i luften och den rikaste på jorden och en av 1900-talets mest mytomspunna figurer. Howard Hughes levde det liv som andra drömde om. Han skapade enastående storfilmer, erövrade vackra Hollywood-stjärnor och byggde avancerade höghastighetsflygplan som han själv satte världsrekord med. Men bakom en självsäker och ouppnåelig fasad, utkämpade han en ständig strid mot fobier, tvångstankar och paranoia. Och trots våldsamma flygkrascher, bestialiska anklagelser och hotande konkurser förblev Howard Hughes sin egen värsta fiende... The Aviator är den sanna och absolut unika berättelsen om en lika unik personlighet. Från gudabenådat geni till isolerad eremit är Howard Hughes liv som ingen annans. Och i sitt livs roll uppvisar Leonardo DiCarpio en bredd som greppar om hela fenomenet. Martin Scorseses historiska storfilm och femdubbla Oscar-vinnare hyllar legenden och avslöjar vanvettet. Och blir en biografisk milstolpe vars like aldrig skådats tidigare!

Har du saxat detta ur någon recension någonstans, annars kanske du har en framtid som filmkritiker. :lol:

/Lasse

DaEk
2008-01-12, 09:50
Tack för tipset, var en riktigt bra film faktiskt :)

Snickarjävel´n
2008-01-12, 10:13
Den totala sammanlagda tid jag spenderar framför tv´n är nog mindre än 8timmar effketiv tid per år men hade filmer hållt samma kvalité som Aviator gjorde så hade den tiden nog varit betydligt mer PDT_Armataz_02_11

hakank
2008-01-12, 11:46
F*n jag somnade.. Han se ifram till att han hade tagit en tur med Kathrine Hepburn och bjöd in henne i villan.

/Håkan

Ludde
2008-01-12, 13:16
Förrutom flygningen så är det för mig det sämsta skit som någonsin gjorts... 5 oscar??? tjaa snacka om att belöna sig själva i filmbranschen..

just my two cents..

Zekee
2008-01-12, 15:17
http://www.aviatorvfx.com/index.php?cmd=frontendScreeningRoom
Allat bakom kulisserna med Bill...

DaEk
2008-01-12, 16:34
Kul att man fick reda på en del också med filmen :)

Att han överlevde 2 krascher, att det var han som byggde herculesplanet.

Eller var det mycket "hittepå" i filmen?

Jakob
2008-01-12, 16:36
Kul att man fick reda på en del också med filmen :)

Att han överlevde 2 krascher, att det var han som byggde herculesplanet.

Eller var det mycket "hittepå" i filmen?

Nej det var baserat på verkligheten. Men kan nog inte kallas för dokumentär.

Per P
2008-01-12, 17:49
Till er som tänkt se filmen kan jag rekommendera att ni söker lite information om Howard Hughes på nätet innan, för annars kan filmen verka riktigt märklig. Bra film dock :!:

hakank
2008-01-12, 19:02
Jag som somnade då. hur gick det i slutet?

Såg nån dokumentär för 20 år sedan om HH. han mådde inget vidare på slutet. Gick filmen så långt?

/Håkan