handdator

Visa fullständig version : liten segel kärra ...



kenneth67
2008-01-12, 09:13
hejsan på er ... tänkte bara visa lite av det som byggs i klubben ...
detta är kalles "lilla" kärra skratch bygge skall tilläggas grym kille på att bygga .. man får lite perspektiv på storleken då det är kalle själv i bakgrunden ! http://www.rcflyg.se/album_pic.php?pic_id=1709

wesse
2008-01-12, 10:13
Det var en otäck sällsam kärra det... en ys i nosen o han kan nå oanade höjder :D

Gösta
2008-01-12, 11:35
Hej!

Hur stor elmotor behöver du för att lyfta? Jag har en testanordning för att undersöka släpkrafter, lyftkrafter osv som funktion av dragkraften som funktion av varvtalet, som fu.....osv!

Gösta

kenneth67
2008-01-12, 11:42
hej på dig gösta ! det där har jag inte blekaste aning om ..... det är ju som sagt inte min kärra ! det får kalle svara på själv tror jag ... tror väl att våran fina wilga skulle klara bogsera den .. men det får vi se till sommaren ..... skulle tro att det kommer filmas vid premiären ...

Gösta
2008-01-12, 14:06
Hej!

Det skall bli fint att se! Annars går det att räkna på detta! Jag kan ge tips (på ideell basis!) och hjälpa till om du är intresserad!

Gösta

kenneth67
2008-01-12, 14:31
det mottages tacksamt har länkat i mail till klubben så får dom ge lite input i tråden ! tackar Gössta!

GliderKing
2008-01-12, 20:29
Hej Gösta,

Kalles Sperber skall inte elektriefieras...... Det är en skala modell från mitten 1930 talet....vi kommer att bogsera upp den med klubbens Wilga. Sperbern har m.a.o. en kopplingsbar krok i näsan.

Själv så bygger jag på en Ungersk modell från samma tidsepok som heter Nemerer. Modellen är nu skellett färdig o. klar för beplankning av kropp samt klädesel till vingarna. Bilder kommer......

kenneth67
2008-01-13, 07:04
Hej Gösta,

Kalles Sperber skall inte elektriefieras...... Det är en skala modell från mitten 1930 talet....vi kommer att bogsera upp den med klubbens Wilga. Sperbern har m.a.o. en kopplingsbar krok i näsan.

Själv så bygger jag på en Ungersk modell från samma tidsepok som heter Nemerer. Modellen är nu skellett färdig o. klar för beplankning av kropp samt klädesel till vingarna. Bilder kommer......
tror inte att gösta menade elmotor i modellen ! utan snarare vad det går åt för kraft att vinsha upp?? alternativt dragkraft i bogser kärran ??