handdator

Visa fullständig version : Nya flygare, gammalt material



adjonym
2008-01-20, 21:59
Hej igen.

En sak som jag har tänkt på när jag har följt rcff's bildande och växande är;
Väldigt många piloter här på forumet har VÄLDIGT mycket flygplan, radios, o annan "bråte" liggande i hyllorna. Mycket av detta blir just, liggande.
Varför inte ta ett upprop i leden, samla ihop(om inte materialet så uppgifter om vart det finns)dv trainers, motorer, osv för att skänka till klubbarna som skolflygutrustning.

Jag tänker mig att rcff som förbund betalar frakten för grejorna(inte skoj för den som skänker att betala för att bli av med grejorna), beslutar om vilken klubb som vad skall skänkas till.

Det vore ett bra sätt för rcff att "ge tillbaka till medlemmarna" och gamla grejor skulle komma till användning igen.

Det kankse inte enbart behöver vara trainers. Det finns ju de ungdomar som har "vuxit ur" trainer, men vars föräldrar helt enkelt inte har råd att uppgradera barnens leksaker(för mig är flygplan leksaker;-)).

Här på forumet kunde finnas en flik med en "prylpott", där de olika sakerna finns uppradade.

Jag skulle tro att det finns åtskilligt med prylar ute i stugorna som skulle skänkas, bara någon tog tag i det administrativa(dvs jobbet;-))

Bara en liten tanke

DrHanke
2008-01-20, 22:23
Räcker om man kompleterar med "bortskänkes" under köp å sälj.

Bra initiativ annars!

kenneth67
2008-01-20, 22:40
gammla grejjer ... i vår klubb går det mesta om det går å flyga :shock: runt ett varv .. i klubben så det finns sällan mycket kvar av dom gammla sakerna ... det man tröttnar på är ju som regel idag inte särskillt gammalt heller ... så skänka bort är nog lite mycket för en del --- men visst går det till en klubb så är det för ett bra syfte ! där har vi ju våran "bytesmarknad" som faktiskt är en bytes marknad inte bara hobby handlare det byts grejjer friskt mellan folk!