handdator

Visa fullständig version : klädsel U-Can-Doo



wesse
2008-01-21, 18:35
någon som vet hur man sträcker klädseln på en u-can-do verkar inte gå med värmepistol eller stykjärn den är ju mer vågig än östersjön på vissa ställen..suck varför ska detta drabba mig..

förslag motages alla råd välkomna även oseriösa bara jag får mig ett skratt på köpet...

kenneth67
2008-01-21, 18:39
det är skit enkelt wesse ... bara å göra som plastik gubbarna nyp tag i rynkan å dra tills det ser slätt å fint ut sedan e det bara å ta häft apparaten å nita ihop med ... detta får dock göras om med 1-2 års mellanrum för bestående effekt ;)

Mikey
2008-01-21, 18:46
botox?? :roll:

monch
2008-01-21, 18:50
silicone innlägg! :oops: går även bra med järnspis med lagom temperatur. värm inte för hårt då kan den lätt spricka.

kenneth67
2008-01-21, 18:58
hmm med "rätt" antal intagna semlor så syns inte vecken heller !!

knepig klädsel som inte sträcker på sig med värme !

wesse
2008-01-21, 18:59
tack för snabba svar kanske någon har ett litet mer seriöst svar på detta problem..tänk på att jag är den som är mest seriös i detta forum o ge mig bara sådana svar som jag förtjänar....

Björn.O
2008-01-21, 19:31
Nog gick det att sträcka klädseln med värmepistol på på min UCD. Man får värma mycket, på gränsen till att man bränner hål så sträcker den sej...

Wulfman
2008-01-21, 19:32
:lol:

Vet inte vilken sorts klädsel du har men oracover får man inte vara feg när man blåser på med värmepistolen. Kan vara lite klurigt det där att värma precis lagom :oops:

loop
2008-01-21, 20:19
Hade inga problem med min funkade bra med strykjärn, men man skall inte snåla med värmen.

Mikey
2008-01-21, 20:26
Som dom övriga säger så brukar man behöva massor med värme och kärlek från varmluftspistolen och järnet. :roll:
Man kan tycka att tillverkarna skulle kunna lägga nån hundring till på flygmaskinen för att klä dom med lite vettigare klädsel.
Ett väldigt seriöst men väldigt tråkigt tips är att klä om...... med allt vad det innebär :shock:

wesse
2008-01-21, 20:34
ja då har jag värmt på full effekt med min största värme-pistol o inte fasen krymper denna klädsel blir något bättre när det kallnar men är långt i från nöjd...vet inte hur mycket mer jag vågar värma men balsan börjar o lukta lite bränt så jag antar att jag har blåst på ganska bra... :cry:

wesse
2008-01-21, 20:37
Som dom övriga säger så brukar man behöva massor med värme och kärlek från varmluftspistolen och järnet. :roll:
Man kan tycka att tillverkarna skulle kunna lägga nån hundring till på flygmaskinen för att klä dom med lite vettigare klädsel.
Ett väldigt seriöst men väldigt tråkigt tips är att klä om...... med allt vad det innebär :shock:

ja klä om med hederlig klädsel va en mycket bra idé ... kör med den så länge den håller ändå ...o mina kärror överlever inte så länge så va gör en skrynklig klädsel vid en crasch :lol:

skitklädsel skitklädsel skitklädsel skitklädsel skitklädsel skitklädsel skitklädsel

Nyroth
2008-01-21, 20:38
ja då har jag värmt på full effekt med min största värme-pistol o inte fasen krymper denna klädsel blir något bättre när det kallnar men är långt i från nöjd...vet inte hur mycket mer jag vågar värma men balsan börjar o lukta lite bränt så jag antar att jag har blåst på ganska bra... :cry:

Man skall inte bara blås bra, man skall hålla ganska nära med.
Jag rekommenderar följande avstånd.
Vit Monokote ca 2-3/4 tum ifrån klädsel
Röd Monokote ca 2-1/4 tum ifrån klädsel
Baby blå Monokote ca 1-5/8 tum ifrån klädsel.

// Nyroth

Ps.Jä**a servon.....

jaka
2008-01-21, 20:56
Hej!
Tyvärr verkar inte min You can-Do .60 vara klädd med Oracover...liknar mest Monokote...tyvärr.
Har för mig att reklamen pratar om Oracover...men jag kan ha fel.

Men visst går det att sträcka klädseln...både med varmluftpistol och strykjärn. Föredrar strykjärn själv (inge strumpa).Men klädseln är inte speciellt bra.

Sigun
2008-01-21, 20:59
Man skall inte bara blås bra, man skall hålla ganska nära med.
Jag rekommenderar följande avstånd.
Vit Monokote ca 2-3/4 tum ifrån klädsel
Röd Monokote ca 2-1/4 tum ifrån klädsel
Baby blå Monokote ca 1-5/8 tum ifrån klädsel.

// Nyroth

Ps.Jä**a servon.....

Nyroth.. för oss stackare utan "tum" stock vad betyder dessa mått i mm ?

Nyroth
2008-01-21, 21:06
Man skall inte bara blås bra, man skall hålla ganska nära med.
Jag rekommenderar följande avstånd.
Vit Monokote ca 2-3/4 tum ifrån klädsel
Röd Monokote ca 2-1/4 tum ifrån klädsel
Baby blå Monokote ca 1-5/8 tum ifrån klädsel.

// Nyroth

Ps.Jä**a servon.....

Nyroth.. för oss stackare utan "tum" stock vad betyder dessa mått i mm ?
En himmla massa millimeter.... :lol:

Brukar vara ca 50-70mm och en bränd tum som lyckas bäst.

Kunde inte hålla mig var tvungen att retas lite mer med Wesse ;)

// Nyroth

DrHanke
2008-01-21, 21:15
Jag har alla tre varianter av ugglyn å klädseln är värdelös på alla tre... Helt omöjligt å sträcka den utan att den krymper direkt, en flyning senare är den lika skrynklig igen så nu skiter jag blankt i det istället.. Å visst flagnar den som en blek svensk efter 1v på gran canaria, verkar som man får leva med det eller klä om den helt med nått som sitter...

wesse
2008-01-21, 21:20
Jag har alla tre varianter av ugglyn å klädseln är värdelös på alla tre... Helt omöjligt å sträcka den utan att den krymper direkt, en flyning senare är den lika skrynklig igen så nu skiter jag blankt i det istället.. Å visst flagnar den som en blek svensk efter 1v på gran canaria, verkar som man får leva med det eller klä om den helt med nått som sitter...

tack hanke du räddade min dag nu känner jag mig inte värdelös längre..puss hanke jag älskar dig av hela mitt hjärta..

puss i stora lass till hanke dagens idol....

Wulfman
2008-01-21, 21:45
Stackars Wesse :cry:

Kanske slår in öppna dörrar men här kommer "instructions" :o :o :o

Hoppas det kan vara till nån hjälp http://buegelfolie.de/site.jsp?node_id=2007152162849488139&root_node_id=2005293103808094160

************************************************** ******

http://www.monokote.com/monoinst1.html

Man kan ju iaf se vilken värme dem tål....... ;)

hakank
2008-01-22, 07:11
Och bara för att du verkligen inte skall känna dig värdelös Wesse så kan jag meddela att samma problem är det med min Kyosho Sensation 1400. Har gett upp klädseln på den. När man har bränt på för vad allt som tygeln (och balsat) håller så blir det hyffsat för stunden men så fort det svalnar så är det vågor som attans. Klädseln liknar i övrigt inte de olika material jag har använt tidigare.

/Håkan

wesse
2008-01-22, 09:13
Och bara för att du verkligen inte skall känna dig värdelös Wesse så kan jag meddela att samma problem är det med min Kyosho Sensation 1400. Har gett upp klädseln på den. När man har bränt på för vad allt som tygeln (och balsat) håller så blir det hyffsat för stunden men så fort det svalnar så är det vågor som attans. Klädseln liknar i övrigt inte de olika material jag har använt tidigare.

/Håkan

tack för all tröst må semlan vara med eder allihopa...

Mr X
2008-02-17, 22:52
Wesse kan du hjälpa oss på djäkenfältet med klädseln till U-Can-Do
Tycker den är lite skrynklig efter dagens flygning.
http://www.motorportalen.net/phpbb/userpix/70_feb10_1.jpg
Djäkenfältets klubbstuga med förvaring av flygen.
http://www.motorportalen.net/phpbb/userpix/70_feb12_1.jpg

wesse
2008-02-17, 22:53
yehhh det är rätta takter för the hard mäns klubb yehh längtar bara till Åland hela tiden för där verkar alla så sällsamma :D

Ålänning
2008-02-18, 22:46
yehhh det är rätta takter för the hard mäns klubb yehh längtar bara till Åland hela tiden för där verkar alla så sällsamma :D
:badgrin: Muahahaa...

Shade
2008-02-18, 22:50
sådär ser det ut när jag har flugit UCD :)
välkommen att komma med värmepistolen och laga den åt mig :)
*snyft*

flygaren_93
2008-02-18, 22:59
Annars kan man bara ta och spackla alla skrynklor på planet... då blir det snyggt, så är alla problem lösta.

Och om man krashar u can don går det fort att laga den...

http://www.biltema.se/Archive%5CProduct_images%5C36%5CLarge%5C36-1258_l.jpg

Biltema har ett lättspackel så man behöver inte vara rädd för vikten =)


Alexander