handdator

Visa fullständig version : Dagens ris och ros



Glawe
2008-01-22, 15:22
Dagens ris går till Hobbex i Burlöv som tagit bort hobbyträ i deras sortiment. När jag frågade vart balsaträt och plywooden tagit vägen så svarade han att det va borta, och eventuelt kom tillbaka till våren eller sommaren igen.
- Vem fasen bygger på våren och sommaren? Vintern är ju byggsäsong! :)


Dagens ros går till Skånekite.
Efterssom Hobbex inte hade plywood hemma när vi skulle handla mat så fick vi köra inom Skånekite. Jag hade ännu inte varit där sedan gamla skånehobby stängde igen. Dom har en jättefin samling från hobbyträ med balsa, plywood och kolfiber. Dom hade även en hel del sig kit's och ett helt gäng med arf'er hemma. Rent, snyggt och städat. En golfapplåd till skånekite som fått butiken riktigt trevligt och välfylld! ;=)

Mr J
2008-01-22, 16:16
Den ende killen som visste nåt om modellflyg på Hobbex i Burlöv har slutat, så gissningsvis kommer bilarna att ta över mer och mer... :cry:

Vad fasen är en "golfapplåd"? Lite diskret och artig i rutiga byxor? :lol:

wesse
2008-01-22, 17:09
här är en golfapplåd Viddler.com - golfapplod - Uploaded by wesse@@AMEPARAM@@http://www.viddler.com/player/202be7fc/@@AMEPARAM@@202be7fc/

bokis
2008-01-22, 17:16
Den ende killen som visste nåt om modellflyg på Hobbex i Burlöv har slutat, så gissningsvis kommer bilarna att ta över mer och mer... :cry:

Vad fasen är en "golfapplåd"? Lite diskret och artig i rutiga byxor? :lol:

Wesse har klargjort dett för mig nu med..Du är en goseplutt Wessebubben!

Glawe
2008-01-22, 17:25
Tack wesse, nu vet alla! :)

Mr J
2008-01-22, 18:14
Äh, han hade ju inga rutiga byxor :lol:

1984:an
2008-01-22, 23:29
Dagens ris går till Hobbex i Burlöv som tagit bort hobbyträ i deras sortiment. När jag frågade vart balsaträt och plywooden tagit vägen så svarade han att det va borta, och eventuelt kom tillbaka till våren eller sommaren igen.
- Vem fasen bygger på våren och sommaren? Vintern är ju byggsäsong!

Jag tycker att Hobbex tappar mer för varje år... Min bror beställde lite moped-delar för några dar sen.
Kollade runt på rc prylar för o se om det var lönt att sambeställa för o dela på frakten.
Där fanns verkligen ingenting! En ren "leksaksaffär" (ej Hobbyaffär ;) )
Mest x-twin & sånt.. :cry:

DaEk
2008-01-23, 15:32
Håller med dig. försvinner mer varje år.

För 2 år sen var hyllorna fyllda med ARF-er från GWS, thunder tiger i borås. Innan det så var de kyoshoåterförsäljare. Nu så är det bara leksaker kvar.

Wulfman
2008-01-25, 16:14
Dagens RIS

Ger jag till posten som skickade avin idag på min efterlängtade "Warhawk" fast paketet anlände till utlämningsstället för 3 dar sen :evil:

************************************************** ******************

Dagens ROS
Får väl bli alla hjälpsamma själar här inne på forumet PDT_Armataz_02_02