handdator

Visa fullständig version : P-40 E Warhawk



Wulfman
2008-01-26, 12:18
Då har den äntligen kommit PDT_Armataz_02_39

Är otroligt nöjd med både finish, ritning och passform. Enda plumpet i protkollet var en skada på kroppen :? . Men förhoppningsvis får man väl en ny kropp ganska snart.

Om det är någon som är intresserad så lägger jag gärna upp en "byggtråd" här.....hmmm monteringtråd iaf... :oops:

http://www.rcflyg.se/album_pic.php?pic_id=1845



http://www.rcflyg.se/album_pic.php?pic_id=1844



http://www.rcflyg.se/album_pic.php?pic_id=1843

colsson
2008-01-26, 15:48
Är det en CMP modell? Tycker att jag känner igen de självhäftande nitraderna.

Wulfman
2008-01-26, 15:50
Yepp....CMP är det 8)

bokis
2008-01-26, 21:44
Ser bra ut..Har du hittat några bra ställ?

Wulfman
2008-01-26, 22:36
Tänkte börja kolla runt nu när man har exakta måtten.... 8)

Annan fråga bokis.....

Fundera på det här med avgassystem, vill ha utblåsen på sidan precis som på riktigt alá keleo.

Tror jag har en kille som kan hjälpa mig här i Sverige eftersom herr Keleo ej gör "custommade" system längre. Men då är frågan om en OS 200 t.e.x. behöver visst avgasmotstånd eller om man kan köra med raka rör..... :p

bokis
2008-01-26, 23:03
En fyrtaktare påverkas inte av vad du gör med avgaserna så länge du inte pluggar igen det..
Så det går faktiskt bra o göra lite som man vill!

Ompa
2008-01-27, 15:30
Klart du ska köra en tråd på den här läckra kärran :D

LAB
2008-01-27, 18:11
:D Ursäkta Wulfman att jag kilar imellan så här.
Tack Bokis jag har funderat hur jag ska göra med min ems stuka och ljuddämparen till os200an,Nu vet jag att jag kan köra med avgasslang i stället.Var på slangen ska tryckmatningen sitta,nära motorn eller?Lasse

T5
2008-01-27, 19:02
Holy Crap'ochino! Hur stor kärra är det egentligen... Svårt att se skalan på bilderna men du pratar om OS 2.0fs? (Me spetsar öronen och dräglars around munnen :evil: )

Wulfman
2008-01-27, 19:24
Tjena T5 :D

Är en 1/6 skala...dvs. 1850 mm mellan vingspetsarna. Är egentligen rekommenderad för 150 motor, men faktum är att OS 200 (830 gram) väger mindre än en Saito 150 (900 gram).....monteringsmåtten är nästan identiska...så "wht the hell" tänkte jag 0,4 hk till kan väl inte göra någon skada..... :lol:

bokis
2008-01-27, 19:25
:D Ursäkta Wulfman att jag kilar imellan så här.
Tack Bokis jag har funderat hur jag ska göra med min ems stuka och ljuddämparen till os200an,Nu vet jag att jag kan köra med avgasslang i stället.Var på slangen ska tryckmatningen sitta,nära motorn eller?Lasse
Jag har inte märkt någon skillnad var den hamnar men inte 5mm från utblåset,lagom från ett par cm in o hela vägen till motorn om man så säger.. :D

T5
2008-01-27, 19:35
Råger datt Wulfman, lycka till, kommer säkert bli skitbra det där.

Wulfman
2008-01-28, 17:09
Ok Ompa kör väl en liten byggtråd då, har ju mycket att lära av din... 8)

Byggtråden kommer igång så fort jag vet hur det blir med en skadade kroppen ;) (kanske lika bra att skicka tillbaka hela kitet)

Ompa
2008-01-28, 20:41
Vi väntar...

Wulfman
2008-01-28, 21:34
...tycker AirCpro förtjänat en eloge.....var liksom inget "snack" ny kropp på väg, vi betalar frakten tillbaka för den gamla.

...D e det som kallas för "goodwill" :up:


Nej nu skall jag beställa lustrakotes matta klarlack, för det blir nämligen steg nummer ett.

Att lägga ett lager med matt klarlack över hela kärran. CMP har ju bekant som vana att klistra ditt vissa nitar, beteckningar etc (man ser det om man tittat väldigt noga). Tänkte försöka trolla bort detta fenomen och göra kärran lite tåligare genom att lägga på ett tunt lager.... ;)

Nej, nu ska jag ta mig en ordentligt funderare över setupen ;)

Wulfman
2009-02-06, 16:09
Jahapp då var man igång igen då, precis fått "min stora kärlek" just nu OS 200 m pump var som den skulle vara gjord för Warhawken, bifogar några bilder från den nya lille verkstan.

Skönt att änrtligen vara iordning efter flytten :)


Struntar i matt klarlackvågar inte / ville inte förstöra den finish som är. I helgen tänkte jag kolla upp resten av setupen.


Fortsättning följer.........

DrHanke
2009-02-06, 21:34
kul att du kommit igång med den igen!

Wulfman
2009-02-07, 12:02
Tycker jag oxå..... väldigt "byggsugen", fördelen med den här hobbyn Är att man faktiskt kan ta ett "sabbatsår" utan att det gör nåt om man är "söndagsflygare".

Tack "Wessemannen" och alla Ni andra som bidragit till "Shootouten"..... man har fått ett mål !

bokis
2009-02-07, 12:25
Får man se den i Vallentuna?:lollypop:

matbos
2009-02-07, 13:44
Ahhh min avatars flyg super nice!!!! vill ha..:thumbup:

Wulfman
2009-02-07, 16:10
Kommmer att ha kärran klar till "Shootouten" i Vallentuna Bokis :)

speedo_4
2009-02-16, 22:26
Ser ju grymt fint ut det där.
Hur är finishen på byggsatsen i övrigt?
Priset på en sån här kärra gör ju att man helt klart blir sugen?
men den kanske inte är så skalatrogen eller?

Wulfman
2009-02-17, 09:19
Kul att du har intresse av "Warhawken" faktiskt varit en av mina favoriter sen jag var liten :)

Finishen är otroligt bra på den, förutom några klistrade nitrader men det går snabbt att fixa om man vill det. Passformen får också högsta betyg.

Som ARF tycker jag att denna kärra är väldigt skalatrogen, (nu har jag inte mätt exakt). Saknar flaps vilket jag kommer fixa på den, sen kan man ju alltid göra den mer skalatrogen som att bygga in sporrhjulet i kroppen etc.

Svagheter då:

Vad jag hört och kan konstatera hittills är det motorfästet samt landningsställ, där blir det förstärkning.


Väntar på sista grejerna till min setup sen ska jag sätta fart i min monteringstråd.

Här kommer lite insiprerande bilder på en flygande CMP Warhawk

http://www.siljansbygdensrfk.se/galleries/2008_flygdag_tommy/


Mvh/ Lasse


ps. enligt Mr. Sam i siljansbygdens RFK ska den flyga väldigt snällt och bra förutom i landningarna som kan vara lite knixiga då den står på nosen (som dem flesta "warbirds") ,därför jag satsar på flaps från början.

loop
2009-06-10, 22:04
Hur går det med denna?
Kommmer den att vara klar till "Shootouten" i Vallentuna?