handdator

Visa fullständig version : Kyosho Spit TP



Wulfman
2008-01-28, 14:18
Hej :D

Kollat TP på min Kyosho Spit (tom tank) med Saito 62:an, som behöver 50 gram bly i nosen. Tycker det låter mycket för en 40 kärra :?:

Visst kollar man TP med tom tank, har hört lite olika versioner på det där :roll:

Krille
2008-01-28, 14:19
Jag har alltid mätt TP med tom tank.

Tror även det brukar stå i kyosho manualerna att det ska vara med tom tank.

Wulfman
2008-01-28, 14:23
Jo så har jag oxå lärt mig ;)

....men fick nyligen en annan åsikt att man skulle kolla med halv tank :roll:

lassebetong
2008-01-28, 14:38
Tror att på de flesta kärror som jag har så ligger tanken framför TP och då varierar den ju TP en hel del mellan tom och hel tank.
Så jag har alltid kollat med tom tank.
Man vill ju liksom inte få en baktung kärra lagom till landning.

/lasse

Wulfman
2008-01-28, 14:42
Njaaa....jag tar nog den där "halvtanks åsikten" med en nypa salt. Håller med dig Lasse vem vill landa med en baktung kärra PDT_Armataz_02_19

Tar och skruvar dit dem där 50 grammen på motorbocken.... ;)

T5
2008-01-28, 14:53
Man kollar alltid TP med tom tank, orsaken är precis som ni skrivit, man bränner upp soppan och får en baktung kärra som inget annat vill än att ta livet av sig.

Försök montera radioutrustningen framåt innan du lägger på extravikt. Dra tex kabel genom brandväggen ch montera mottagaracken i´nne i motorkåpn eller på brandväggen.





Jag hjälpte en kompis att bygga Kyosho ME-109. Vi satte en OS.70fsII i den och den balanserade OK med lite extra vikt framåt.


Saito .62 = 464g

OS. 70fsII = 626g
---------------------------
Skiljer 162gr

Wulfman
2008-01-28, 15:46
Ok

Då verkar det inte vara så mycket med 50 gram :D ....flyttat fram ack och mottagare etc. så mycket det går.....

Hmmm....70:a fs 2:a måste varit bra krut i den kärran PDT_Armataz_02_38

jaka
2008-01-28, 16:45
Hej!
Praxis är att alltid balancera planet med tom tank...Orsaken har ni tidigare läst ovan.

50g är väldigt mycket så försök att alltid flytta servon mottagare och acc innan du lägger i bly. Man kan också byta sporrhjul till ett lättare och Dremla bort spant som inte behövs samt byta ut tunga standardservon som sitter lånt bak mot miniservon osv.

Personligen är jag j...t envis och ger mig inte förrän kärran balancerar utan bly.