handdator

Visa fullständig version : Liten hälsning ifrån Gotland...



Nyroth
2008-01-30, 13:30
Hejsan forum vänner,

Var ute tidigare i veckan och flög lite Metanol med min gamla U-can-46.
Det blev en liten video snutt av det.


http://www.viddler.com/explore/nyroth/videos/2

// Nyroth

Robin
2008-01-30, 13:41
Najs.

Ser gallt ut men härligt att få flyga lite kladdkärra va?

T5
2008-01-30, 13:44
Nice! Bra editerad video och f*n vilken kul dialekt ni Gotlänningar har :)
Fältet verkar guld med bord och klubbstuga.

Wåfflan
2008-01-30, 13:57
Jättebra film. Bra klippt, bra musikläggning, underhållande och rolig.

Tack för den!

Wulfman
2008-01-30, 13:59
Arghhh...... :headwal:

Blir såååå flygsugen....... ;)

Har snöat som f-n här i avesta dags att sätta på skidorna (igen)....dem har väl typ åkt av och på 3:e ggr den här vintern.... :lol:

.....bra film och bra reklam för egna modellflygfältet :!:

sundqvistjohan
2008-01-30, 14:23
Fin film! Men pianot i en lada utan uppvärmning och utan kontrollerad luftfuktighet!!! Jag ryser.

Den stora resonansbotten på baksidan av pianot kräver jämn luftfuktighet för att inte spricka (påverkar klangen negativt). In med pianot i huset, och luftfuktare i rummet när det är kallt och torrt :)

wesse
2008-01-30, 14:32
Äntligen fick jag se va du va för en kuf..nu törs jag nog träffa dig i verkligehet :D Kanon presentation av Gotlands flygklubb hoppas fler tar efter jag tänker då göra det...du får fem stjärnor minus en för radion och en stjärnan på bilen det blir lika men tre stjärnor... hurra va sugen ja blev på o flyg är så trött på o bara toka nu ska jag bli en ordentlig man :?

lev väl

Sigun
2008-01-30, 14:42
Hej Nyroth..

Härligt med lite film från gotland med :) kul att höra alla svenska dialekter som fömodligen låter lika roliga vart man än vänder sig i sverige. Men kul är det iallafall.

Ha de gött..
/Martin

Wulfman
2008-01-30, 15:13
PDT_Armataz_02_28 ......neeeej Wesse inte sluta ToKa helt och hållet.....varje morgon när jag vaknar brukar jag tänke undrar vad "Tok-Wesse" hittat på för galenskaper ida då ?? PDT_Armataz_02_10

Sen är jag glad hela dan efter att ha fått min dagliga "Wesse-dos" PDT_Armataz_02_22


.....du vill väl inte att jag skall gå å vara sur & grinig heela dan PDT_Armataz_02_13

Poteta
2008-01-30, 15:53
Riktigt kul att se personerna bakom nicknamnen!
Sån´t här är skoj att titta på, mer sådant!

DrHanke
2008-01-30, 16:47
härligt nyroth!! Säger som di andre, kul att få ett ansikte på nicket samt se att du faktiskt kan flyga :) *ler*

Mer mer !!

Jakob
2008-01-30, 17:37
Tack för videosnutten! Håller med tidigare inlägg på tråden att det är kul att se dessa filmer. Snart är det vår! :D

Ålänning
2008-01-30, 18:48
Säger bara :D!!! Kul att se.

Har märkt att det ändrat på senare år från filmer på ENDAST flyg. "här är mitt FLYG, jag flyger mitt FLYG, så här ser FLYGET ut och jag spelar musik och säger ingenting" ... till numera då man får se ansikten och höra snack, mer personligt ... "Här är JAG och så här har JAG det och så här ser JAG ut när JAG flyger!" ... "Alla känner alla" på forum runt om börjar bli ett faktum. ;-)

Mer filmer! Vill se den där STORA illbattingen i luften som du hade på golvet i RC-lyan =)

Nyroth
2008-01-30, 19:46
Fin film! Men pianot i en lada utan uppvärmning och utan kontrollerad luftfuktighet!!! Jag ryser.


Tack för alla fina kommentarer.
Det var kallt, jag är dessa dagar en riktig vekling för jag fryser banne mig redan vid +12 grader ute. Men väl värt det då lukten av bränsle gör mig glad.

Johan, Pianot tog min hustru emot så tidigare ägare ej kunde ha det längre. Vi bor dess värre redan nu trängre ön Katitzi gjorde på 60 talet så det får tyvär stanna i ladan... :?

Wesse, du räknade fel, med de extra stjärnor för rätt Radio och Emblemet på huven vart det 7 ... :lol:

Ålänning, Självklart kommer det film på Extran när temperaturen kommer uppåt lite.

Tack igen allihop för vänliga ord och intresse.

// Nyroth

Slamsugaren
2008-01-30, 21:41
Härligt,Härligt Jättebra!!!!
Så ja,tryck te Wesse bara ,pån igen han vet inget om stjärnor!

MVH Stefan SLAMMIS Nilsson

bokis
2008-01-30, 22:02
Tack Nicklas,kul o se dig! PDT_Armataz_02_03

Strömquist
2008-01-30, 22:44
Jag lovar en film sen när jag tar ut min lagade cessna ut på tur, får väl hoppas på bra flygväder bara.

lassebetong
2008-01-31, 07:28
Män med hjärna åker bil med stjärna.
Så valet av radio är ju självkalart. :lol:
En härlig film, bra jobbat Nyroth.

/Lasse

Nyroth
2008-01-31, 20:58
Män med hjärna åker bil med stjärna.
/Lasse

Tack Lasse,
Gillar alla MB (Mercedes-Bröder) ;)

// Nyroth

Tobbe O
2008-01-31, 21:09
Jag är imponerad över din redigeing av filmen!!! Hur kul som helst att se, mera film från Gotland tack :)

kenneth67
2008-01-31, 21:21
en bra film ..! å om jag inte såg helt fel så var det en gammal kompakt merca ?? meeeera film från gotland å såm andra på din lilla kärra med :)

Ekis
2008-02-01, 07:44
Gotland är en av de finaste platser som finns(gjorde lumpen på KA3 1977-78)! Bra video. Tack för den!

Strömquist
2008-02-01, 10:01
Jag gissar på att Nyroth åker MB E180. :)

T5
2008-02-01, 10:05
När jag var 18 så hade jag en Mecedes 240D -79'a. Min hittills bästa bil, gick som tåget när man väl fått upp farten (0-100 på 36 sekunder).
Grabbar med hjärna kör bilar med stjärna :)


On topic: Vad använder du (ni) att redigera era filmer med? Jag är i startgroparna att köpa ny digitalkamera (med videofunktion) och funderar hur man enklast klipper ihop lite film...

Sigun
2008-02-01, 10:16
Enklast och billigast Windows moviemaker. Finns förmodligen redan på din dator..

Sedan finns de en uppsjö av program här är några av de större.

Adobe Premier Pro CS3 (http://www.adobe.com/se/products/premiere/?promoid=BPCIA)
Pinnacle Studio 11 (http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/us/Products/Consumer+Products/Home+Video/Studio+Family/)
Cyberlink PowerDirector 6 (http://www.cyberlink.com/multi/products/main_4_ENU.html)

/Martin

T5
2008-02-01, 10:21
Jo, windows moviemaker (tror jag) finns redan i Windows XP och det har jag testat.

Sigun
2008-02-01, 10:24
Moviemaker är rätt okey och klarar de flesta behov en normal privatperson behöver. Men vill man ha häftiga effekter och en massa mer finesser så är de något av köpe programmen man skall skaffa sig.

/Martin

Nyroth
2008-02-01, 22:17
Hejsan,

Denna film snutt var den första gång jag försökte mig på att klippa och klistra. Jag använde Windows Movie maker och tyckte det var ett ganska trevligt verktyg.

Bilen är det enda som rymmer en 3 meters Extra utan att demontera vare sig inredning eller sidroder. En E-klass 270 CDI, 0.65 liter per mil i god kryssnings fart :D

Ekis, Du vet att Gotlands Modellflyg klubb arrangerar båder heli meeting i Maj samt en IMAC tävling Juli. kom hit o upplev gamla lumpar minnen :lol:
Helirauk info
http://gmfk.se/viewtopic.php?t=614

IMAC Gotland info
http://www.mini-iac.se/2008/inbjudan-gotland.htm

Mvh,
Nyroth

sundqvistjohan
2008-02-01, 22:32
Moviemaker är rätt okey och klarar de flesta behov en normal privatperson behöver. Men vill man ha häftiga effekter och en massa mer finesser så är de något av köpe programmen man skall skaffa sig.

/Martin

Men man måste kanske ha en hyfsad dator om man ska använda mer finesser?
Det jag skulle behöva är ett program som kan klara "bild i bild" när jag har filmat en flygning från marken och från luften.
Denhär filmen är klippt i moviemaker, men skulle göra sig bättre med "bild i bild".
YouTube - Sukhoi SU 31 with camera

Vilket program klarar av detta, och vad kräver det för prestanda av datorn?

Sigun
2008-02-01, 22:59
De program jag lade in innan klarar bild i bild funktionen.

Prestand, hyffsat modern dator med minst 1GB minne. Ju snabbare ju lättare går det att redigera och ju fortare renderar den filmen när den är klar.

/Martin

nissenys
2010-09-17, 18:27
Vart på det här fältet en del nu i höst men ser aldrig någe folk där... :(
När flygs det?

- Nisse

Nyroth
2010-09-17, 18:31
Tjena Nisse,

Du kan kolla på klubbens hemsida www.gmfk.se

Mvh,
Niklas


Vart på det här fältet en del nu i höst men ser aldrig någe folk där... :(
När flygs det?

- Nisse

Corsair
2010-09-17, 18:33
Tjena Niklas, kan inte öppna filmen men jag vet vad du kan, 10 poäng på en looping har inte många fixat.....:lollypop:

Nyroth
2010-09-17, 18:40
Tjena Niklas, kan inte öppna filmen men jag vet vad du kan, 10 poäng på en looping har inte många fixat.....:lollypop:

En tackar som ödmjukast för ditt goda minne, den dagen i Smålands djupa skogar var kul, good old times :)
http://www.viddler.com/explore/nyroth/videos/2/

Denna link borde funka, hade själv problem att starta den

Ha de gott,
Nyroth