handdator

Visa fullständig version : En japaleno i rök är min dröm i dag..



wesse
2008-01-31, 12:59
såg en sån underbar film men någon som heter ido i flying giants han gjorde ett hjärta i rök o nu gjorde jag en film till denna man där jag förklarar hur han gör en japaleno i rök...
YouTube - Japaleno in smoke.. Ido style..

vissa dagar känns inte som den där andra dagen o det är väl en jäkla tur det...wesseordspråk

DaEk
2008-01-31, 14:49
Måste bara fråga, är det pepperoni du äter eller vad är japaleno? Har du tagit ut fröna, eller är du så hard :shock:

Åt en pepperoni en gång och fick nästan panik :oops:

Ekis
2008-01-31, 15:29
Det heter egentligen Jalapeno, men säg inget till Wesse!
http://en.wikipedia.org/wiki/Jalape%C3%B1o

wesse
2008-01-31, 15:35
det är faktisk riktiga jalapenos dom små som jag äter och om jag ska vara ärlig så fick jag losec av min doktor i dag men vägrar sluta äta dessa då jag tycker dom ger mig en sån enorm tillfredställelse o jag måste ju tänka på min nya status :lol: :lol:

Poteta
2008-01-31, 16:56
Hoppas jag inte sabbar något nu wesse men de där stora japalenosarna som du käkar liknar väldigt mycket en viss sorts paprika som vi har på ICA... :oops: Men jag kan ju ha fel. ;)

wesse
2008-01-31, 17:15
Hoppas jag inte sabbar något nu wesse men de där stora japalenosarna som du käkar liknar väldigt mycket en viss sorts paprika som vi har på ICA... :oops: Men jag kan ju ha fel. ;)

helt rätt min vän dom stora är goda men min mage kan inte säga att dom små är goda...med andra ord kan man säga att jag sköljer ner dom små med dom stora...ska även avslöja att jag fattat ordenligt tycke för dom små riktiga japalenon upplever att det blir en liten kick av tre fyra st så i morgon ska jag faktis köpa hem alla starka sorter jag kan finna i affären o sen ska alla mjukisar få se på en riktigt hard man film ska bli årets hit yehhh

kenneth67
2008-01-31, 17:26
wesse !!!! om du får problem med magen skall du äta tomater ... sagt till innan om det !! dom tar död på det starka i magen ... sant tro mig (gammal kock)
å som sagt habanero e starkt starkt som f*n japalenos e barnlek i jämförelse ;)

POD
2008-01-31, 17:29
Undrar om man törs man åka ner till Mönsterås på söndag.
Jag tror att snart har dom en jalapenoman som sprutar eld.
Då ska man nog hålla alla depronplan en bra bit från jalapenomannen,
annars är det snart en svart klump depron. :badgrin:

wesse
2008-01-31, 17:53
Undrar om man törs man åka ner till Mönsterås på söndag.
Jag tror att snart har dom en jalapenoman som sprutar eld.
Då ska man nog hålla alla depronplan en bra bit från jalapenomannen,
annars är det snart en svart klump depron. :badgrin:

jag ska inte vara med på inneflyget på söndag så du kan vara lugn min vän :D

wesse
2008-01-31, 17:55
wesse !!!! om du får problem med magen skall du äta tomater ... sagt till innan om det !! dom tar död på det starka i magen ... sant tro mig (gammal kock)
å som sagt habanero e starkt starkt som f*n japalenos e barnlek i jämförelse ;)

jag vill ha tag i habanero var finner jag dessa?

kenneth67
2008-01-31, 18:01
habanero finner du i butiken om den har en välsorterad grönsaks disk ... större ica maxi coop dylikt ,, eller snacka med din "hemma" butik tar dom hem åt dig ... men var försiktig ... det är iiiiiiinte bra för magen å peta i sig som du gör med jalapenos

wesse
2008-01-31, 19:12
habanero finner du i butiken om den har en välsorterad grönsaks disk ... större ica maxi coop dylikt ,, eller snacka med din "hemma" butik tar dom hem åt dig ... men var försiktig ... det är iiiiiiinte bra för magen å peta i sig som du gör med jalapenos
I äm a hard män

wesse
2008-01-31, 19:13
habanero finner du i butiken om den har en välsorterad grönsaks disk ... större ica maxi coop dylikt ,, eller snacka med din "hemma" butik tar dom hem åt dig ... men var försiktig ... det är iiiiiiinte bra för magen å peta i sig som du gör med jalapenos
I äm a hard män

snurre
2008-01-31, 22:21
Du som är en så hard man borde pröva spanskpeppar.
Gjorde misstaget att mixa ner två "mediumhot" i köttfärsen.
Prova så får du se vad "hot" är. PDT_Armataz_02_33

/Anders