handdator

Visa fullständig version : Ska testa traxxas!



1984:an
2008-02-03, 22:59
Har skruvat mest på diverse tamiya-chassin, och lite på TT, men nu är det alltså dax att prova en traxxas för o se om de är så hållbara som de flesta säger...
En sån här ska komma till min brevlåda :D :D

YouTube - Traxxas Stampede VXL Brushless Speed Testing

en 11,1 4100mah packe ligger redan & väntar i hobbyrummet...

DrHanke
2008-02-03, 23:01
den verkar gå rätt bra, såg att de körde med en på bosön inomhusflyg i fredags, gick mest på bakhjulen :) Traxxas verkar ha kommit ut med en riktigt killer för de som vill ha en elakt rolig bil :)

1984:an
2008-02-03, 23:05
hehe, jag söker mest efter en bil där jag slipper byta piniong o kugghjul efter 2 ackar.
tamiya är ju fina, men kan vara lite känsliga för trimm.. iaf "mellanklass" chassin..

DrHanke
2008-02-04, 13:56
vad jag förstod av de som hade bilen så går den riktigt bra redan ur kartongen att trim nog inte behövs...

1984:an
2008-02-04, 17:42
vad jag förstod av de som hade bilen så går den riktigt bra redan ur kartongen att trim nog inte behövs...

nej, jag hade inte tänkt trimma den :lol: Har ju tröttnat lite på att allt man trimmar ger upp till slut :oops: , så det ska bli kul att testa en som är vass från fabrik :o , då borde grejerna vara rätt dimensionerade från början.
Har kollat lite mer på youtube, och stampede:en verkar vara otroligt tålig :shock:

1984:an
2008-02-18, 20:22
Jag struntade i att acken inte passade... lite gummiband & omstuvning av mottagaren löste det hyfsat.
Jag får faktiskt erkänna att jag fick lite hjärtklappning efter lite tester på gatan :shock: Fy f*n vad den går!! :shock: Full gas är inte att tänka på; då slänger den sig på "rygg".
Med min hextronic 11,1 4100mah uppskattar jag hastigheten till ca 70km/h.
Med 8000mah 11,1v och andra drev ska den göra runt 105 km/h! Stampede:n är dessutom den långsammaste av traxxas VXL-modeller :shock:

Den välter ganska lätt, men det är väl priset man får betala för hög markfrigång.
Det har redan blivit några ordentliga vurpor, men ännu inget sönder.


Bil+Frakt blev 2262:- (hittade den för 4.607:- i sverige)
Helt klart ett bra köp!! Skitkul att köra! Rekommenderas ;)

knas
2008-02-18, 20:40
ooh.. härligt ljud..

Vart köpte du den?

1984:an
2008-02-19, 21:49
Allt som har med bilar att göra köper jag på ebay. Annars hade jag inte haft råd att hålla på med flyg oxå :lol:

Köpte av denna handlaren: http://stores.ebay.com/HopMeUp
(har köpt av dem innan; snabb frakt o bra priser)
Där verkar även finnas alla reservdelar till traxxas.