handdator

Visa fullständig version : Inkörningsbänk



T5
2008-02-04, 18:53
Min inkörningsbänk.
Motorfästet heter "J'tec-nånting" och inhandlades från TowerHobbies i USA för många år sedan.
Funkar förträffligt och har använts flitigt... Next up; Saito 82 som ska snajdas in på Onsdag med en liter eller två.


http://img155.imageshack.us/img155/1573/dsc06193cy8.jpg
http://img175.imageshack.us/img175/2774/dsc06197ni7.jpg
http://img210.imageshack.us/img210/9973/dsc06199hf3.jpg
http://img210.imageshack.us/img210/7815/dsc06200zt4.jpg

kenneth67
2008-02-04, 19:49
värst va en del är seriösa ... jag brukar bromsa in mina på plats i maskinen ........ då kan man ju passa på å taxa runt lite med .. !:) finurlig bänk iaf !

Tobbe O
2008-02-04, 21:56
Varför köra i bänk, är inte det stenålder?

wesse
2008-02-04, 22:26
Varför köra i bänk, är inte det stenålder?

jr är stenålder :lol: superbra bänk du hade där..skönt o slippa strul som kan uppkomma när motorn är monterad då kan det ju va skönt o stå inne i garaget o mysa när man skruvar o röken som blir är bara en sällsam gåva :lol:

Sigun
2008-02-04, 22:30
Strular OS och YS mycket Wesse ? .. trodde YS var en bra motor :oops: :oops: :oops:

Kom till Tingsryd så ska jag visa dig min fina Fuji .25:a den går som en klocka

wesse
2008-02-04, 22:32
Strular OS och YS mycket Wesse ? .. trodde YS var en bra motor :oops: :oops: :oops:

allt jag tar i blir varmt o strular så är det bara :lol:

Tobbe O
2008-02-05, 05:09
Varför köra i bänk, är inte det stenålder?

jr är stenålder :lol: superbra bänk du hade där..skönt o slippa strul som kan uppkomma när motorn är monterad då kan det ju va skönt o stå inne i garaget o mysa när man skruvar o röken som blir är bara en sällsam gåva :lol:

Nä nu yrar du Wesse, man monterar motorn i modellen och kör en tank och sen flyger man :roll:

Monterar i bänk gör man när man har problem med en motor.

T5
2008-02-05, 08:51
Jag kör alltid in i bänk. Tycker man får bra kontroll och enkelt att hantera motorn.
Skruvar fast inkörningsbänken i ett bord så motorn kommer upp en bit från marken så den inte suger i sig så mkt skit.

Med tvåtaktare spelar det mindre roll då de får gå ganska hårt på en gång, men med fyrtaktare är det min preferens att köra in ordentligt i bänk. Sen när den monteras på planet är den inställd och klar.


Sen har jag ett intresse för motorerna också. Gillar att se ddem kommma till liv efter ett antal soppatankar och 'öppna' upp. Kul att bänka dem med tachometer och få dem att gå perfekt etc...

Nyroth
2008-02-05, 08:52
Varför köra i bänk, är inte det stenålder?

jr är stenålder :lol: superbra bänk du hade där..skönt o slippa strul som kan uppkomma när motorn är monterad då kan det ju va skönt o stå inne i garaget o mysa när man skruvar o röken som blir är bara en sällsam gåva :lol:

Nä nu yrar du Wesse, man monterar motorn i modellen och kör en tank och sen flyger man :roll:

Monterar i bänk gör man när man har problem med en motor.

Jisses, vad du är pretentiös, jag har dock aldrig lyckats hålla mig en hel tank innan jag tar upp maskinen.... :lol:

// Nyroth

Wulfman
2008-02-05, 09:47
Brukar "köra" in alla maskiner utom OS 8) som knappt kräver någon inkörning.....

...fast jag kör in dem sittandes direkt i planet ett par-tre tankar ;)

Tobbe O
2008-02-05, 11:31
Varför köra i bänk, är inte det stenålder?

jr är stenålder :lol: superbra bänk du hade där..skönt o slippa strul som kan uppkomma när motorn är monterad då kan det ju va skönt o stå inne i garaget o mysa när man skruvar o röken som blir är bara en sällsam gåva :lol:

Nä nu yrar du Wesse, man monterar motorn i modellen och kör en tank och sen flyger man :roll:

Monterar i bänk gör man när man har problem med en motor.

Jisses, vad du är pretentiös, jag har dock aldrig lyckats hålla mig en hel tank innan jag tar upp maskinen.... :lol:

// Nyroth

Jag håller med, jag kunde bara hålla mig två minuter med min nyaste YS 63'a innan det bar iväg upp i det blå.

(Min nyaste motor sitter nu i en "rund" portabel inkörningsbänk, och bara skriker om att få bli startad :lol: :lol: :lol: )

T5
2008-02-06, 12:51
Hoho, vad sågad man blev här då. Det är tydligen bara jag och Wesse som vill ge våra guldklimpar en perfekt start i livet :)

Ikväll bär det iväg till inkörning i alla fall, ska bli gött med lite fyrtaktsputter och sprutt :badgrin: