handdator

Visa fullständig version : trist Sverige....



DrHanke
2008-02-16, 22:18
http://www.nyteknik.se/nyheter/fordon_motor/flygplan/article65186.ece

*suck* denna överförmyndar organisation skrider till verket igen... när ska vi få nått skoj?

Sigun
2008-02-16, 22:22
– Om man modifierar, kompletterar eller kommer in med en ny ansökan ska vi titta på den, säger Lena Byström Möller som är ställföreträdande generaldirektör för Luftfartsstyrelsen.

Får väl ändå hopppas att detta inte är helt klart än..

mulder
2008-02-16, 22:50
Det är lättare att bli förlåten än tillåten.
Suck, dubbel suck, varför skall Sverige alltid krångla till allt och förbjuda/stoppa allt nytt nytänkande.
Visst något bra finns det alltid.

wesse
2008-02-16, 23:07
om denna tävling inte blir av så kan ju herr Bokis anordna en liknade hemma hos sig..yehhh

Brauer
2008-02-16, 23:08
Svensk byråkrati kan jämföras med en numera ganska välkänd livsform, Vogons....
http://static.howstuffworks.com/gif/hitchhikers-history-11.jpg

Vogons are one of the most unpleasant races in the galaxy. Not evil, but bad tempered, bureaucratic, officious and callous. They wouldn't even lift a finger to save their own grandmothers from the Ravenous Bugblatter Beast of Traal without orders signed in triplicate, sent in, sent back, queried, lost, found, subjected to public enquiry, lost again, and finally buried in soft peat for three months and recycled as firelighters. On no account should you allow a Vogon to read poetry to you.

Man blir ju förbannad när ett så här stort evenemang kan stoppas av surkartar och klimakteriekossor. Speciellt när argumenten låter som ett välformulerat "nä, vi känner inte för det så det blir inget...".
RB Air race är BRA reklam för Sverige!

DrHanke
2008-02-16, 23:20
ja å gud förbjude att LFV skulle klassa modellflyg... jösses amelia för de som förespråkar det... en får sälja skiten å gå i celibat ....

Harry S
2008-02-16, 23:43
...Blev man förvånad..???...näää, sulle inte tro dä' för detta går jue inte ihop med svenska regelverk åå miljösynpunkter....tyvärr.. :( ...inte så konstigt att många länders befolkning tittar på svenskarna som kalla åå tråkiga typer...kan ju inte bli så möe annat mä' den styrning som sverige har med regelverk åå motsvarande..

Det anses ju lika illa med bilkörning i tävlingsform, möe fult i grönsaks partiets ögon.

Brauer
2008-02-17, 02:00
Nu får jag väl på nöten, men jag tycker nog att Sverige är det mest slätstrukna landet som jag känner till. Lite ironiskt sätt kan man sammanfatta det med "lagom", ordet som för övrigt bara verkar existera här.
Det är tur att vi har guldkorn kvar, folk som vågar trotsa och inte gå i fållorna. Men jag är ju inte förvånad över att ambitiösa personer väljer att söka lyckan på annat håll, än mindre att företag flyttar ut.
Det är lite tråkigt, för Sverige är fantastiskt. 9 miljoner invånare och storföretag som Ikea, Saab, Volvo och Ericsson. Dessutom fantastisk natur (och alla är blonda och vackra som gudar :lol:). Frågan är om inte andra länder är stoltare över Sverige än Svenskarna själva. ;)
Jantelagen... Hm.

Ålänning
2008-02-17, 08:28
Båt-F1 kanske hamnar till Åland i år (har körts F2000 här förr), kanske vi skulle sno hit detta också ;-) Måste höra mig för...

hakank
2008-02-17, 08:51
Inget är väl kört ännu?

"– Tävlingsledningen har bedömt att stödet från staden finns för att ordna det som behövs, säger Jesper Antell."

/Håkan

POD
2008-02-17, 10:29
Vi håller tummarna för att dom tar sitt förnuft tillfånga.
Sverige är duktiga att säga nej, till det för dom är något helt okänt.
Jag vill gärna åka till vår huvudstad och kolla lite air race, har länge
hoppas på en tävling i sverige. Så här håller vi tummarna.

Wulfman
2008-02-17, 10:33
ja å gud förbjude att LFV skulle klassa modellflyg... jösses amelia för de som förespråkar det... en får sälja skiten å gå i celibat ....


Ähhh....då får vi väl flytta till Åland allihop. Kan vi öppna ett flygkollektiv PDT_Armataz_02_48......Nordens modellflygcentrum med ett gäng utlokaliserade RCFF:are PDT_Armataz_02_07

Ompa
2008-02-17, 11:58
Åland, here we come PDT_Armataz_02_07

wesse
2008-02-17, 12:16
Jag vill då flytta till åland där bor ju många hard mäns yehhh

DrHanke
2008-02-17, 18:28
jo man får väl hoppas att de fogar sig i frågan och helt kört verkar det ju inte heller :)

mm Åland, då får man handla skattefritt från svedala... kanske vore nått det?

kenneth67
2008-02-17, 18:31
grabbar grabbar välkomna till sverige landet där allt roligt är förbjudet!
ni kan ju ge er på att om det varit nån fån ***** som hedde velat spela golf eller fotboll eller nån anna tråååååkig boll sport .. så skulle det blivit ett rungandes JAAAAA men ser ni nu är det motor drivet det går fort samt det går på bensin ! å se nänä det går iiiiinte det är väl rent fantastiskt att dom inte förbjuditr svenska rallyt än suck kan man bli annat än trött på stelbenta verklighets främmande byråkrater ???