handdator

Visa fullständig version : ÅSELE GENLANDAMEETINGET 2008 Nu Officiellt RCFF Meeting-Nord



genland
2008-03-01, 20:24
NI INBJUDES HÄRMED VARMT VÄLKOMNA TILL



ÅSELE-GENLANDA RCFF NORD MEETING


OBS ALLA oavsett vilket förbund man tillhör eller om man inte tillhör nåt alls är välkomna!



L
Lördag –Söndag 5/7-6/7 (Ni kan komma på Fredag också)
(Alltså vi pratar om JULI inte juni, jag hade skrivit fel men hade det varit månad 06 som jag min ***** hade skrivit tidigare så hade ju Meetinget varit över nu)
Det är det ju inte!

Så...Tid : 080705 Vi börjar 10:00 alltså Lördag den 5:e juli


Plats: Åsele Genlanda Flygfält

Som vanligt bjuder vi på kaffe eller dricka o rejäl macka
vid ankomsten.
Enkel lunch för alla flygare ingår självklart också!
Ingen ska behöva svälta få lågt blodsocker.

Man kan vinna saker också.......

Lördagkväll bjuder vi på lördagsgodis under kvällen……

Oavsett om Ni kommer utan flygetyg eller
har en gummimotormodell eller värsta skalamaskinen,
så är Ni verkligen våra Hedersgäster o vi skall försöka
ta hand om Er på bästa sätt!

Vore kul om Ni dessutom kunde ta med lite grejer
som Ni vill sälja, byta eller bara i allmänhet vill
lura på nån annan stackars sate. Vi tillhandahåller
bord att lägga upp era rariteter.


Naturligtvis försäljning av grillade o kokta
specialiteter till ohyggligt ohumana priser.

Hjärtligt välkomna till en avslappnad o förhoppningsvis
trevlig flygarhelg med mycket flygande o mycket svammel
o skryt o smålögner.

Vägbeskrivning: Kör mot golfbanan, du kan även hålla utkik efter denna skylt:http://i239.photobucket.com/albums/ff218/genland/GenlandafltetSkyltar002.jpg (http://i239.photobucket.com/albums/ff218/genland/GenlandafltetSkyltar002.jpg)

Mvh:
Kent Gunnarsson
För ytterligare Info: 0941-10982 070-2360818

Pekkala
2008-03-01, 21:48
:wave:

Tobbe O
2008-03-01, 21:57
:up:

LIP
2008-03-02, 00:00
Räkna med oss!
/Lasse

wesse
2008-03-02, 00:35
blir min absoluta höjdpunkt denna sommar ..yehhhh jag ska få se den där yakla jaken i verkligheten yehhh tänk o få flyga i midnattsolens skimmer det blir sällsamt....hoppas gällivarepojkarna oxå dyker upp.. kanske posten i Ånge kommer :wave:

Nyroth
2008-03-02, 01:11
Yes yes yes!!!
Nu har jag en anledning att skaffa en 2008 kalender...så att jag kan kryssa för dessa dagar :D :D :D
Är det Juli snart?

// Nyroth

Tobbe O
2008-03-02, 08:57
Jädrar vad kul det ska bli att träffas i Lappland....

genland
2008-03-02, 18:03
wesse....
Nyroth....
Pekkalagrabbarna....
Tobbe.....

Ojojoj, håret reser sig på skall´n!

Detta kommert att bli nåt extra det :D :D :D
Mvh Kent

erixxon
2008-03-06, 19:22
Jag ser med spänning fram emot denna helg ;) Kassören har i varje fall utlovat de ekonomiska resurserna som erfordras för att skapa ett förträffligt Meeting.

/Jonas Eriksson, inte bara kassör i MFK Genlanda utan också.......hmmm.....jag ska fila lite på fortsättningen :) Det blir lite av en "cliffhanger" eller typ ungefär va? :p

wesse
2008-03-06, 19:35
är det okey o komma en vecka innan meetingen med husvagnen? vill ju gärna äta pizza i lung o ro innan Tobbe dyker opp o härjar med mig :lol:
ström te vagn har ni det?

jag längtar till sommaren :cry:

genland
2008-03-06, 22:52
är det okey o komma en vecka innan meetingen med husvagnen? vill ju gärna äta pizza i lung o ro innan Tobbe dyker opp o härjar med mig :lol:
ström te vagn har ni det?

jag längtar till sommaren :cry:

Klart vi fixar ström till din vagn om det
kan va till nån ledning!

Eller kanske detta med pärström har utvecklats
vidare till sommarn?
Wesse med en husvagn som det blixtrar om, laddad med pärsäckar.......
Jaa___sällsamt skulle ju det vara!

//Kent

QatHome
2008-03-07, 19:30
Finns det någon liten stuga att hyra i närheten?

erixxon
2008-03-07, 21:14
Golfklubben har 4 stycken stugor som ligger ett stenkast ifrån flygfältet. Se länken:

http://www.aselegk.com/index.php?expand=1&menuID=812&pageID=850&submenuID=813&subpageID=661

genland
2008-03-10, 21:54
Vill verkligen tacka RCFF för förtroendet att
arrangera RCFF Meeting Nord 2008!

Vi kommer att göra allt vi kan för att få
alla som vill komma till Åsele att trivas!!

(Ahh...detta kommer att bli spännande)

För MFK Genlanda
Kent Gunnarsson
Ordf

Nexus
2008-03-10, 22:35
Javisst det är jättebra att ni är glad och ha med RCFF stöda jag hoppas det är ordna allt så trevlig för er

MVH Steve

:D :D :D

genland
2008-03-10, 23:16
Javisst det är jättebra att ni är glad och ha med RCFF stöda jag hoppas det är ordna allt så trevlig för er

MVH Steve

:D :D :D

Tack för det Nexus!

//Kent

Zekee
2008-03-11, 00:37
Ångefolk kommer nog dyka upp! :D

Tobbe O
2008-03-11, 06:43
Jobbar alla på Posten så har vi nog något att diskutera runt lägerelden :D

QatHome
2008-03-11, 10:58
Som det ser ut nu så kommer ett gäng från Piteå också att dyka upp, ska bli jättekul att träffa alla.

Zekee
2008-03-11, 11:13
HAR jobbat där ! :D Så det blir nog inga postiljonberättelser runt lägerelden! :P

Jono
2008-03-11, 14:00
Kollade jobbschemat och det verkar som jag kan addera en öviksbo till 8).

Kan inte skryta med att skriva mycket i forumet men jag läser desto mer,ska bli väldigt kul att träffa alla.

LIP
2008-03-11, 16:03
Kul att du kan komma med också Jörgen.
/Lasse

wesse
2008-03-11, 17:23
sitter o funderar på denna otroliga träff i Åsele får lustiga magvibbar att det kanske blir en extremträff som kanske bli årets höjpunkt..yehh är det någon som vet om Åselepizzan har utkörning o i så fall vem kör ut den?

yehh en lägereld där vi sjunger om Tobbes Yak..sången som ska eka mellan fjälltopparna in i nästa istid yehhh

här kan ni se skillnaden mellan norr o söder...
Viddler.com - start - Uploaded by wesse@@AMEPARAM@@http://www.viddler.com/player/2a4cb1ac/@@AMEPARAM@@2a4cb1ac/

Nyroth
2008-03-11, 17:46
sitter o funderar på denna otroliga träff i Åsele får lustiga magvibbar att det kanske blir en extremträff som kanske bli årets höjpunkt..yehh är det någon som vet om Åselepizzan har utkörning o i så fall vem kör ut den?

yehh en lägereld där vi sjunger om Tobbes Yak..sången som ska eka mellan fjälltopparna in i nästa istid yehhh

här kan ni se skillnaden mellan norr o söder...
http://www.viddler.com/explore/wesse/videos/75/

Ja utan tvivel så kommer detta bli en underba möjlighet att träffa alla goda forum vänner här på rcflyg.se, jag ser fram emot det och kan inte vänta på att det skall bli Juli.

Snart dags, och då Wesse skall vi lära oss hur man startar en maskin trots att den har en Master Airscrew snurra.......... :lol: :lol:
Inget för nybörjare, men det går .. 8)


// Nyroth

Tobbe O
2008-03-11, 17:48
Wesse, du skriver att du mött en elak Gotlänning. Jag vet varför han var elak :D hade du mc'n me den gången :lol: :lol: :lol:

Det var medans du körde med andra propellrar än Masterluftskruv så att säga :D

_Nik_
2008-03-11, 20:36
Det blir en tung start på semestern, först mfkjupiters flygvecka 26/6-5/7, sedan åsele 5-6/7. tur det finns några dagar efteråt att vila på.

/nik - som föredrar propellrar av märkena SAB & NHP, dom blåser mer luft än tobbes Majschlikk

wesse
2008-03-11, 22:26
Det blir en tung start på semestern, först mfkjupiters flygvecka 26/6-5/7, sedan åsele 5-6/7. tur det finns några dagar efteråt att vila på.

/nik - som föredrar propellrar av märkena SAB & NHP, dom blåser mer luft än tobbes Majschlikk

lungt? ska ju ner till Ripaträffen helgen efter o det är ju bara 150mil dit från Åsele..yehhh

wesse //som tycker Nik är skum :lol:

pilotkalle
2008-03-11, 22:31
Åsele?
Ligger det norr om åsen :lol: ?

wesse
2008-03-11, 22:35
Åsele?
Ligger det norr om åsen :lol: ?

sele=lugna vatten Å=ånjutbart sällsamt

pilotkalle
2008-03-11, 22:58
Åsele?
Ligger det norr om åsen :lol: ?

sele=lugna vatten Å=ånjutbart sällsamt

Finns där mygg eller knott vid tiden för meetinget :?: Hatar såna flygfän!

speedo_4
2008-03-11, 23:07
Vi får se om man orkar masa sig dit tillsammans med några andra härifrån. Beror på kostnader osv.

pilotkalle
2008-03-11, 23:15
Åsele?
Ligger det norr om åsen :lol: ?

Gammalt Skåneskämt, Åsen=Hallandsåsen, allt norr om den kallar vi skåningar norrland :lol: :lol:. Hehe, skitkul, va.....kunde inte låta bli. Sorry :oops: .

pilotkalle
2008-03-11, 23:23
är det okey o komma en vecka innan meetingen med husvagnen? vill ju gärna äta pizza i lung o ro innan Tobbe dyker opp o härjar med mig :lol:
ström te vagn har ni det?

jag längtar till sommaren :cry:

Klart vi fixar ström till din vagn om det
kan va till nån ledning!

Eller kanske detta med pärström har utvecklats
vidare till sommarn?
Wesse med en husvagn som det blixtrar om, laddad med pärsäckar.......
Jaa___sällsamt skulle ju det vara!

//Kent

Pärsäckar??

wesse
2008-03-11, 23:28
Åsele?
Ligger det norr om åsen :lol: ?

sele=lugna vatten Å=ånjutbart sällsamt

Finns där mygg eller knott vid tiden för meetinget :?: Hatar såna flygfän!

denna bild tog jag i norrland o jag måste säga att just denna mygga blev en rolig prick då han faktis har mitt blod i sig..tog bara tre timmars bitande innan bilden blev bra men det va det ju värt tyck ja :lol:
http://www.rcflyg.se/album_pic.php?pic_id=2177

pilotkalle
2008-03-11, 23:33
USCH PDT_Armataz_02_33 !!

wesse
2008-03-11, 23:40
USCH PDT_Armataz_02_33 !!

dom är fina dom små liven :D dom påminner oss om sällsamhet :D

pilotkalle
2008-03-12, 00:00
Sällsamhet!? Blodsugare! För att inte prata om att det kliar!! Tacka vet jag nyckelpigor.....

Tobbe O
2008-03-12, 12:23
Klarar man inte myggen så är man en vekling :D

Det är svårt att säga om det är mygg eller inte, har vi tur är det inga mygg och har vi otur så är det mygg.

Myggen kommer ju fram på kvällen och då är vi ju liks allihop inne i Wesses husvagn :lol:

Sigun
2008-03-12, 13:09
finns väl inga mygg eller knott i norland, de är väl störtbombare och B-52:or där uppe.

LIP
2008-03-12, 14:08
Här fryser vi ner dom och använder dom som mjölkpallar.

/Lasse

Robin
2008-03-12, 16:04
Är det inte i Norlland myggorna är så stora så det är GÖTT när de suger? :shock: ;)

pilotkalle
2008-03-12, 18:46
http://www.dekoreramera.se/coppermine/albums/userpics/10016/nyckelpiga.jpg

Betydligt trevligare.

wesse
2008-03-12, 19:03
Ni skulle se pizzorna di har i Åsele en blir då jäkligt knäsvag av dom yehhh

pilotkalle
2008-03-12, 19:21
Ni skulle se pizzorna di har i Åsele en blir då jäkligt knäsvag av dom yehhh

Har du en bild på en :lol: ?

Lasse
2008-03-12, 19:24
Det verkar som Åsele gått i ide över vintern, jag hade ju tänkt vara ute i enormt god tid och boka Piteborna en fin stuga men jag får inte tag i någon på campingen eller golfbanan, får prova senare under veckan :)

wesse
2008-03-12, 19:38
Det verkar som Åsele gått i ide över vintern, jag hade ju tänkt vara ute i enormt god tid och boka Piteborna en fin stuga men jag får inte tag i någon på campingen eller golfbanan, får prova senare under veckan :)

annars kan ni ju sova i min husvagn så sover jag hos Pizzerian :D
http://www.marlerblog.com/pizza.jpg

Lasse
2008-03-12, 20:10
Ja tycker du ska bjuda in "Pizzerian" till din husvagn och visa din "Jappaleno" :D

genland
2008-03-12, 20:47
Det verkar som Åsele gått i ide över vintern, jag hade ju tänkt vara ute i enormt god tid och boka Piteborna en fin stuga men jag får inte tag i någon på campingen eller golfbanan, får prova senare under veckan :)

Hej Lars!
Hör av dej till mej på
Jobbet 0941-56723
Mob 070-2360818
Hemma 0941-10982
eller PM:a mig så löser vi inkvarteringen.

För övrigt så kan alla som vill vara ute i god tid
och boka inkvartering göra så, så hjälper vi
rackarns gärna till o löser detta!

Mvh Kent

harmon
2008-03-13, 07:58
Den där träffen kan man ju inte missa.. hoppas inte ja jobbar den helgen...

kul kul.... PDT_Armataz_02_44

harmon
2008-03-13, 10:03
Världen rasade... ja läste JUNI... nu ser ja att det står Juli.. e i Norge då... suck :(

Du filmar väl Wesse då du e där..

wesse
2008-03-13, 11:32
Världen rasade... ja läste JUNI... nu ser ja att det står Juli.. e i Norge då... suck :(

Du filmar väl Wesse då du e där..

akta dig för tullen i Norge dom kan vara knepiga :lol:

harmon
2008-03-13, 12:07
Har då inte haft nå problem med dom ....

bara då det var så himmla på tapeten med.. galnakosjukan.. då fick man varkert äta upp matdoser å macker ja allt... fick inte ta en en enda skinkskiva på mackan en gång..

Dom gick genom bilen ordenligt då var det kö på tull stationerna..

å blev ju dyrt som f*n då .... kostar som den i norge.. just då körde ja mkt. lastbil i detta kuperade land..

Lasse
2008-03-13, 17:53
Tack Kent för bokningen av stugan, 250 meter från fältet :shock: kan ju inte bli bättre :D

Ps. Om ni har dåligt med mygg i Åsele den helgen så kan jag ta med ett par miljoner från vårt fält i Pite :)

_Nik_
2008-03-13, 18:40
lasse, vilka har tänkt sig ned från piteå och vad flyger ni numera?

/Nik - som mins pitääbor som var dåliga på äta en påsk, vi fick äta för dem också...

Lasse
2008-03-13, 18:54
lasse, vilka har tänkt sig ned från piteå och vad flyger ni numera?

/Nik - som mins pitääbor som var dåliga på äta en påsk, vi fick äta för dem också...

I nuläget är det Jag, min bror (Mats_J) Jimmy (Qathome) och Jocke som åker ner.

I Piteå flyger vi ju allt, för min del ska snart en ny T-Rex 600N upp i luften efter ett par års uppehåll från helikopterflygandet så de blir spännande :)

Kommer ni inte upp till Piteå och flyger Påsklördag/söndag, vi hade tänkt ta en liten träff då å flyga å snacka skit :)

/Lasse - Som minns att Nik å Jonas åt tacos så hela Mexico blev utan ett par år framöver :D

_Nik_
2008-03-13, 20:54
Kan tyvärr inte komma upp till piteå då, vi kör ju som tradition är en säsongsupptakt på påsken men numera är den flyttad till Nordmaling där vi har en sporthall till förfogande en dag följt av kväll med tacos ätning som knäcker vilken pitebo som helst och sedan utomhusflygning dagen efter.

Jag hoppas ni har med er mycket helikoptrar till Åsele för att kompensera wesse, nyroth & tobbes flygplan, vi måste få dem att förstå att propellern skall vara uppåt...

/Nik - som har störst mage efter tacosätning av alla flygare häromkring...

wesse
2008-03-13, 21:07
Kan tyvärr inte komma upp till piteå då, vi kör ju som tradition är en säsongsupptakt på påsken men numera är den flyttad till Nordmaling där vi har en sporthall till förfogande en dag följt av kväll med tacos ätning som knäcker vilken pitebo som helst och sedan utomhusflygning dagen efter.

Jag hoppas ni har med er mycket helikoptrar till Åsele för att kompensera wesse, nyroth & tobbes flygplan, vi måste få dem att förstå att propellern skall vara uppåt...

/Nik - som har störst mage efter tacosätning av alla flygare häromkring...

tror inte det finns någon som klarar av att flyga heli i Åsele :D

_Nik_
2008-03-13, 21:14
jag har då visat på tidigare åselemeeting hur man INTE flyger heli, med efterföljande reparation. Och inte vann jag kraschpriset ens :-(

/Nik - Tobbes idol

Nyroth
2008-03-13, 21:15
Jag hoppas ni har med er mycket helikoptrar till Åsele för att kompensera wesse, nyroth & tobbes flygplan, vi måste få dem att förstå att propellern skall vara uppåt...

/Nik - som har störst mage efter tacosätning av alla flygare häromkring...

Lugn Nik,
Proppen kommer vara uppåt, samma som magen efter våra dags besök till Wesses jänta i pizza butiken.... 8)

// Nyroth

Lasse
2008-03-13, 21:21
jag har då visat på tidigare åselemeeting hur man INTE flyger heli, med efterföljande reparation. Och inte vann jag kraschpriset ens :-(

/Nik - Tobbes idol

Konsten att flyga heli är väl att så tidigt som möjligt krascha, för att sen sitta tillbakalutad i en solstol och snacka sk*it i två dagar :D

Christer J
2008-03-13, 21:39
Hej Genland. Jag kommer om det inte händer något väldigt speciellt som hindrar :)

_Nik_
2008-03-13, 21:40
det där sista är ju allt jag brukar göra på meetingar också.... :-(

/Nik -

wesse
2008-03-13, 21:46
jag ska då inte flyg ja ska jojka konstant i en vecka när jag är där :D

QatHome
2008-03-13, 23:18
Låter som det kommer att bli en intressant helg :)

BeGe
2008-03-13, 23:42
En sällsamt trevlig helg kommer det att bli, det kan vi lova de som hittar hit. Vi hoppas på att alla sorters flygetyg kommer så vi verkligen får visa upp vilken bredd modellflyget har. Kanske kommer det en flygande hundkoja, eller nån som provat sätta motor på en trumpet (den skulle ju faktiskt kunna blåsa revelj på morronkvisten ;o) eller visst vore det sällsamt att få se ett riktigt flygande tefat i Åseleskogarna!!! Vi kanske skulle ta och utlysa ett pris till det märkligaste flygetyget som visas upp under helgen... ja, det tycker jag nog vi ska ta och göra. Visst skulle det vara ett trevligt inslag. Roligt kommer vi garanterat att ha tillsammans denna helg.
Eftersom vi har tillgång till Ångermanälven i slutet av vårt långa flygfält, skulle jag hoppas på att någon sjöflygare kommer och hälsar på också. Kanske någon har en Catalina flygfärdig i sommar... ;o)
/Bengt-Göran
Sekreterarn i MFK Genlanda

genland
2008-03-13, 23:47
Hej Genland. Jag kommer om det inte händer något väldigt speciellt som hindrar :)

Hjärtligt välkommen Christer!!!

Mvh Kent

Zekee
2008-03-14, 00:46
Såg ju att jag har ju bara 30 mnil till Åsele, så jag kommer nog rätt säkert upp! :D

genland
2008-03-14, 20:29
Såg ju att jag har ju bara 30 mnil till Åsele, så jag kommer nog rätt säkert upp! :D

Zekee!
Hjärtligt välkommen till Åsele!!

Mvh Kent

wesse
2008-03-14, 20:33
blir det en liten depronruta där vi morgonpigga kan leka lite medans dom andra sover?

Tobbe O
2008-03-14, 20:44
Sover? Vem är på ett Norrlandsmeeting(läs:midnattsol) för att sova.

Jag kan då till 99,9% säkerhet lova att om man är flygsugen så spelar det ingen roll om klockan är 6 på kvällen eller 6 på morgonen, så är det nog bara att flyga med vad som helst, el, bensin eller metanol.

Skulle tro att flygschemat är flygning 00.00-00.00

Jag är bara stödmedlem i MFK Genlanda, så ordförande får rätta mig om jag har fel :D

_Nik_
2008-03-14, 21:06
Ett litet förslag till Kent och medarrangörer....

De meeting jag ofta besökt där det varit flygning typ dygnet runt där har folk ofta varit hungriga på kvällen så grilla och sälj hamburgare runt 22 tiden på kvällen och sälj och inte bara dagtid :-)


/Nik - fet av hamburgare

Pekkala
2008-03-14, 21:07
Är det sovmeeting eller flygmeeting?
var den som tidigare om åren väckte alla andra med härligt irriterande motorljud om mornarna

genland
2008-03-14, 21:21
Sover? Vem är på ett Norrlandsmeeting(läs:midnattsol) för att sova.

Jag kan då till 99,9% säkerhet lova att om man är flygsugen så spelar det ingen roll om klockan är 6 på kvällen eller 6 på morgonen, så är det nog bara att flyga med vad som helst, el, bensin eller metanol.

Skulle tro att flygschemat är flygning 00.00-00.00

Jag är bara stödmedlem i MFK Genlanda, så ordförande får rätta mig om jag har fel :D

Bara så glad att vi har dej Tobbe! :goodman:

Detta Genlandameeting är som vanligt främst till för våra
efterlängtade gäster som kommer, inte nåt annat, så vill man
flyga 03:23 på natten eller vilken annan tid
som helst är det naturligtvis bara att flyga på!
Meningen med föreningen
är ju att det ska vara skoj!

Mvh Kent

K-Å
2008-03-15, 21:11
Hej, har ni några bilder på fältet så man vet vilka förhållanden som gäller?

K-Å

erixxon
2008-03-15, 22:54
Jag hittade inte några bra bilder på min dator, men någon annan kanske har. Kan även finnas någon här kanske: http://mfkgenlanda.karnan.ac.se/?Meeting:Tidigare_meetings

På övre delen av bilden syns fältet i alla fall. 1140 X 28 m är måtten på fältet.
http://www.aselegk.com/imgupload/1073988548.jpg

LIP
2008-03-16, 00:34
K-Å, förstår att du vill veta om det går att flyga Jet på fältet. Fältet är tillräckligt bra för det. Det som kan vara störande är att golfbanan ligger jämte fältet.

Personligen så tycker jag att om det är möjligt, är att flytta flygområdet längre ner på fältet.

Åsele är ett kanonställe för meeting.

/Lasse

genland
2008-03-16, 23:41
K-Å, förstår att du vill veta om det går att flyga Jet på fältet. Fältet är tillräckligt bra för det. Det som kan vara störande är att golfbanan ligger jämte fältet.

Personligen så tycker jag att om det är möjligt, är att flytta flygområdet längre ner på fältet.

Åsele är ett kanonställe för meeting.

/Lasse

Jo, Lasse det är inte omöjligt att vi kommer
att utnyttja mera av fältet, kanske hela tom...
Pecis som du säger är egentligen den östra banänden bättre ur
flyg o säkerhetssynpunkt.

Vi kommer att ha ett planeringsmöte i mitten av april
då skall vi lägga upp strategin.....

Mvh Kent

genland
2008-03-17, 19:45
Hej, har ni några bilder på fältet så man vet vilka förhållanden som gäller?

K-Å

Hej K-Å!
Bilder från västra banänden då.
Bana 12.....
Mvh Kent

http://i239.photobucket.com/albums/ff218/genland/Genlandabanan1.jpg


En till....


http://i239.photobucket.com/albums/ff218/genland/Genlandabanan.jpg

wesse
2008-03-17, 20:57
finns det torkat renkött o pallt att tillgå på denna meeting?

kommer det något rolig handlare typ vildhasse dit?

genland
2008-03-17, 21:40
finns det torkat renkött o pallt att tillgå på denna meeting?

kommer det något rolig handlare typ vildhasse dit?

Men dä va då själve den....
OK vi grejar paltar till dej då!

Men kom inte å gnäll sen om du få paltkoma
å missar Pizzatjejen.... :lol: :lol: :lol:

Renkött, nja det brukar springa omkring
färskt renkött på fältet emellanåt.

Wildhasse va ska vi med han till när
Wildwesse kommer?
(Kunde bli farlig kulturkrock) :shock:

Mvh Kent

wesse
2008-03-17, 21:49
om en tar med sig ett kastspö o fångar en lax i ån som rinner förbi där... måst en ha fiskekort då? kanske räcker o lösa det efter en ha fått fisk ...då slänger man ju inte pengarna i ån så att säga ungefär som o köp sig en dl en vill inte betala för något en inte har :lol: :lol: :lol:

Nyroth
2008-03-17, 21:57
..då slänger man ju inte pengarna i ån så att säga ungefär som o köp sig en dl en vill inte betala för något en inte har :lol: :lol: :lol:


Yeehhhh 8)

What he said :rock:

// Nyroth

wesse
2008-03-17, 22:01
känner igen mig i denna wilda man 8)
http://www.dackbengt.se/v29/vildhasse.JPG

genland
2008-03-17, 22:21
om en tar med sig ett kastspö o fångar en lax i ån som rinner förbi där... måst en ha fiskekort då? kanske räcker o lösa det efter en ha fått fisk ...då slänger man ju inte pengarna i ån så att säga ungefär som o köp sig en dl en vill inte betala för något en inte har :lol: :lol: :lol:

Dl:ar hit o laxar dit, paltar, torkad ren, Vildhasse....
Mutter...mutter...mutter....

Äh det är väl lika bra o fixa en laxpizza med palt
och torkad Vildha..ähh torkad ren också som det ser ut nu....
:lol: :lol: :lol:
Mvh Kent

Ville
2008-03-18, 22:13
Hej boys and girls

5-6 Juli för Åsele är bokat
komma redan på Fredagen.

Gills det med fast jag bara segelflyger?

MULTIPLEX RULES!

/Ville

K-Å
2008-03-18, 23:01
Hej skall försöka komma till Åsele

Tar med mig mina 2 jetmaskiner, Rafal och F15, om de har överlevt sommaren :)

K-Å

genland
2008-03-18, 23:09
K-Å och Ville vad kul att ni kommer!

Verkligen välkomna :up:

(Går alldeles utmärkt med seglare också.
Bogsering?)

Mvh Kent

wesse
2008-03-19, 09:05
finns det nya plan(RTF) att köpa på plats om man smäller några?:D :D

P.s har du bild på pizzatjejen Genland?? kan du inte lägga ut den bilden här i så fall så vi alla får något vackert o titta på :oops:

genland
2008-03-20, 00:36
finns det nya plan(RTF) att köpa på plats om man smäller några?:D :D

P.s har du bild på pizzatjejen Genland?? kan du inte lägga ut den bilden här i så fall så vi alla får något vackert o titta på :oops:

Wesse!
Beror på hur mycket peng du kan slanta upp
för en RTF (Riktigt ..Taskigt..Flygetyg) :lol: :lol: :lol:

Skall kolla det där med bilder på pizzatjejen, lovar........

Mvh Kent

genland
2008-03-20, 12:58
Wesse, jag tror jag hittat en bild nu!


http://i239.photobucket.com/albums/ff218/genland/superwoman.jpg

(Mmm vilka pizzor...)

Mvh Kent

wesse
2008-03-20, 20:14
Wesse, jag tror jag hittat en bild nu!


http://i239.photobucket.com/albums/ff218/genland/superwoman.jpg

(Mmm vilka pizzor...)

Mvh Kent

Hon va fin men bilden va lite suddig har du inget skarpare kort...I morgon är det bosönflygning yehh det blir en bra träning inför Åselepizzan :lol:

UncleCurtis
2008-03-21, 11:25
Dyker nog upp och äter upp niks chips

genland
2008-03-21, 18:28
Dyker nog upp och äter upp niks chips

Väldigt välkommen Farbror Curtis till Åsele för
att äta upp chipsen för Nik! :lol: :lol: :lol:

Mvh Kent

Lasse
2008-03-21, 21:05
Wesse, jag tror jag hittat en bild nu!


http://i239.photobucket.com/albums/ff218/genland/superwoman.jpg

(Mmm vilka pizzor...)

Mvh Kent

Hon va fin men bilden va lite suddig har du inget skarpare kort...I morgon är det bosönflygning yehh det blir en bra träning inför Åselepizzan :lol:

Är det de där man kallar PAN-pizza? :)

erixxon
2008-03-24, 14:12
Jag och farsan var ute och skottade av taket på klubbstuga 2 idag (0,6 m snö + att jag sparkade ut till fältet och gick till klubbstuga 2 = jobbigt). Det var strålande solsken och -8°C (-25°C på natten). Så det är inte alls långt kvar till 4:e Juli :D

wesse
2008-03-24, 14:28
Jag och farsan var ute och skottade av taket på klubbstuga 2 idag (0,6 m snö + att jag sparkade ut till fältet och gick till klubbstuga 2 = jobbigt). Det var strålande solsken och -8°C (-25°C på natten). Så det är inte alls långt kvar till 4:e Juli :D

vi vill se bilderna på snöhögar o pizzabrudar..please

erixxon
2008-03-24, 14:44
Hehe, man bli nästan nyfiken att se den där pizzabruden så mycket som wesse snackar om henne. Jag får boka in en lunch med genland på pizzerian på tisdag. Då kanske kameran kommer fram :p Bilder på snöhögar kommer inom kort .... :)

genland
2008-03-24, 16:34
Hehe, man bli nästan nyfiken att se den där pizzabruden så mycket som wesse snackar om henne. Jag får boka in en lunch med genland på pizzerian på tisdag. Då kanske kameran kommer fram :p Bilder på snöhögar kommer inom kort .... :)

Fan, Jonas det var ju en lysande ide! :idea:
Hm...Vi skulle väl kanske haft en idolbild på
wesse då att visa upp för henne...

//Kent

wesse
2008-03-24, 16:40
Hehe, man bli nästan nyfiken att se den där pizzabruden så mycket som wesse snackar om henne. Jag får boka in en lunch med genland på pizzerian på tisdag. Då kanske kameran kommer fram :p Bilder på snöhögar kommer inom kort .... :)

Fan, Jonas det var ju en lysande ide! :idea:
Hm...Vi skulle väl kanske haft en idolbild på
wesse då att visa upp för henne...

//Kent

hmm skräm inte bort henne dra ut en bild på Brad Pitt då kan hon ju inte bli besviken då hon får en helt annan figur i verkligheten :lol:

wesse
2008-03-27, 06:56
Hehe, man bli nästan nyfiken att se den där pizzabruden så mycket som wesse snackar om henne. Jag får boka in en lunch med genland på pizzerian på tisdag. Då kanske kameran kommer fram :p Bilder på snöhögar kommer inom kort .... :)

inga kort på snö eller pizza-tjej har du glömt bort oss :?:

erixxon
2008-03-27, 19:50
Det blev Emmas Kök istället för pizzerian, så det blev ingen bild. ;)
Dessutom går det inte att lägga in bilderna på snön, har ju ingenstans i det globala datornätverket att ladda upp bilderna. Jag är ju född på 80-talet så det är inte lätt då ;)

genland
2008-03-27, 19:51
Hehe, man bli nästan nyfiken att se den där pizzabruden så mycket som wesse snackar om henne. Jag får boka in en lunch med genland på pizzerian på tisdag. Då kanske kameran kommer fram :p Bilder på snöhögar kommer inom kort .... :)

Fan, Jonas det var ju en lysande ide! :idea:
Hm...Vi skulle väl kanske haft en idolbild på
wesse då att visa upp för henne...

//Kent

hmm skräm inte bort henne dra ut en bild på Brad Pitt då kan hon ju inte bli besviken då hon får en helt annan figur i verkligheten :lol:


Vi var iväg o skulle luncha Jonas o jag på
Pizzan igår, men när vi visade bilder på
dej wesse så blev vi utkörda....... :oops: :oops: :oops:
Det blev lunch på Folkan istället, (Lax för övrigt)

Ja så det kan gå :?

Mvh Kent

wesse
2008-03-28, 07:19
Hehe, man bli nästan nyfiken att se den där pizzabruden så mycket som wesse snackar om henne. Jag får boka in en lunch med genland på pizzerian på tisdag. Då kanske kameran kommer fram :p Bilder på snöhögar kommer inom kort .... :)

Fan, Jonas det var ju en lysande ide! :idea:
Hm...Vi skulle väl kanske haft en idolbild på
wesse då att visa upp för henne...

//Kent

hmm skräm inte bort henne dra ut en bild på Brad Pitt då kan hon ju inte bli besviken då hon får en helt annan figur i verkligheten :lol:


Vi var iväg o skulle luncha Jonas o jag på
Pizzan igår, men när vi visade bilder på
dej wesse så blev vi utkörda....... :oops: :oops: :oops:
Det blev lunch på Folkan istället, (Lax för övrigt)

Ja så det kan gå :?

Mvh Kent

snyft synd att anblicken av lilla söta mig skrämde henne.. har du visat henne mina dolda talanger :D då kanske hon mjuknar....

nu är det snart dags för åsele metingen... finna det någon som spelar gittar eller hornblåsare? vore kul o ha musik vid lägerelden vid denna vilmarksträff...kanske en jojkande same med ren skulle pigga opp stämningen .....hmm vore kul om en same jojkade varje gång någon hovrade yehhhh.... skulle även va himla trevligt om tobbe kunde berätta lite om när han fick ett stort paket från QQ vid lägerelden :D

genland
2008-03-31, 22:52
snyft synd att anblicken av lilla söta mig skrämde henne.. har du visat henne mina dolda talanger :D då kanske hon mjuknar....
nu är det snart dags för åsele metingen... finna det någon som spelar gittar eller hornblåsare? vore kul o ha musik vid lägerelden vid denna vilmarksträff...kanske en jojkande same med ren skulle pigga opp stämningen .....hmm vore kul om en same jojkade varje gång någon hovrade yehhhh.... skulle även va himla trevligt om tobbe kunde berätta lite om när han fick ett stort paket från QQ vid lägerelden :D[/quote]




Dolda talanger... det var ju när vi skulle försöka redovisa dessa
o dina sällsamt vackra träalster som allt gick överstyr!


Hm , din kravlista:
Renstekar, Vild Hasse, hornblåsare,
jojkande samer mm, börjar bli lika lång som ett svagår...
J-kla diva, får nog börja titulera dig "La wesse"! :lol: :lol: :lol:

Men visst nog ska vi väl försöka att tillfredställa
dina sällsamma drifter på nåt vis!

Mvh Kent

wesse
2008-03-31, 23:10
snyft synd att anblicken av lilla söta mig skrämde henne.. har du visat henne mina dolda talanger :D då kanske hon mjuknar....
nu är det snart dags för åsele metingen... finna det någon som spelar gittar eller hornblåsare? vore kul o ha musik vid lägerelden vid denna vilmarksträff...kanske en jojkande same med ren skulle pigga opp stämningen .....hmm vore kul om en same jojkade varje gång någon hovrade yehhhh.... skulle även va himla trevligt om tobbe kunde berätta lite om när han fick ett stort paket från QQ vid lägerelden :D




Dolda talanger... det var ju när vi skulle försöka redovisa dessa
o dina sällsamt vackra träalster som allt gick överstyr!


Hm , din kravlista:
Renstekar, Vild Hasse, hornblåsare,
jojkande samer mm, börjar bli lika lång som ett svagår...
J-kla diva, får nog börja titulera dig "La wesse"! :lol: :lol: :lol:

Men visst nog ska vi väl försöka att tillfredställa
dina sällsamma drifter på nåt vis!

Mvh Kent[/quote]

yehh La wesse lät bra ...har du fått tag i en same som kan jojka för oss alla vid lägerelden...tänker då inte sitta o lyssna på Tobbe o han s yak vid lägerelden...kanske värmer den gott ändå :badgrin:

genland
2008-03-31, 23:33
Hej igen La Wesse!

Håller nog tyvärr med dej om Tobbes Yak...
Skrävlas ju hit o dit om den! :evil:

En höjdpunkt vid lägerelden vore
kanske att bättra på brasan med den, eller... :idea:

Jaja vi har ju gott om tid att filura på
en slutgiltig lösning ...

Mvh Kent

Kenna
2008-04-02, 19:36
Jag kanske missat det men hittar inte men skulle gärna ha GPS-koordinaterna till fältet.

Går utmärkt att via karta på hitta.se leta reda på fältet och sedan klicka på "Fler Kartfunktioner" sedan "Visa Koordinater" då dyker där upp ett kors som man klickar på platsen så visas koordinaterna. Detta förutsätter så klart att man vet var fältet ligger på kartan :D

Tobben_
2008-04-02, 20:07
Lat N 64º 9' 34"
Lon E 17º 16' 28"

Mvh Tobbe

Kenna
2008-04-02, 20:17
Tackar!

_Nik_
2008-04-02, 20:59
Var inte orolig Kenna, ring bara mig så beskriver jag vägen, jag är ju känd för mina geografikunskaper...

Har du tänkt dig upp och prata skit med mig?

/Nik

Kenna
2008-04-02, 22:15
Ja det är alltid kul att prata skit med dig Nik så, förhoppningsvis kommer jag iväg ;)

Zekee
2008-04-02, 23:23
Klart du ska upp Kenna! :D

genland
2008-04-07, 20:44
Hoppas verkligen att du kan komma Kenna!
Väldans välkommen!

Mvh Kent

erixxon
2008-04-13, 19:08
Verkar som det kommer att bli en spännande meeting, att döma av de rapporter jag fick från planeringsmötet. En stor eloge till Daniel Kultner som har så många bra idéer, det är en nytändning i MFK Genlanda.

Mvh/ Kassören

Tobbe O
2008-04-13, 19:47
Var det möte igår? Jag trodde inte att det blev av :(

wesse
2008-04-13, 20:47
Var det möte igår? Jag trodde inte att det blev av :(

Du har ju Noll koll Tobbe o det gör mig glad då jag inte känner mig så ensam längre :lol:

genland
2008-04-13, 21:17
Var det möte igår? Jag trodde inte att det blev av :(

Klart vi hade möte!
Vi håller alltid våra möten på utsatt tid 8)

Mvh Kent

genland
2008-05-03, 21:52
Vill verkligen passa på att tacka RCFF
för det generösa och välkomna sponsorbidraget
(4000:-) till vårt meeting i sommar.

Vi kommer naturligtvis att använda dessa pengar
(+ en hel del andra pengar också)
för att ta hand om våra gäster på bästa sätt!

Mvh Kent Gunnarsson
Ordf.MFK Genlanda

Hans
2008-05-04, 00:45
Kanske jag måste försöka få med mej några Gällivarebor och komma ner.

genland
2008-05-05, 19:45
Kanske jag måste försöka få med mej några Gällivarebor och komma ner.

Hej Hans!
Det skulle vi se som ett mycket klokt beslut.
Hjärtligt välkomna alla Gällivareflygare!

Mvh Kent

wesse
2008-05-07, 07:39
Kanske jag måste försöka få med mej några Gällivarebor och komma ner.

skulle vara kul o se en sån där gällivarebo live....fungerar dom som mig eller är det flygkunniga typer di där gällarna :D

Hans
2008-05-07, 18:04
Det är väl som vanligt, en del kan flyga och en del tror att dom kan flyga :lol:
Jag tror att jag kan flyga.

erixxon
2008-05-18, 10:48
Av att döma från de tidigare inläggen så är följande personer intresserade att komma:

Pekkala, Ö-vik
Tobbe O, Lycksele
LIP, Domsjö
wesse, Mönsterås
Nyroth, HMS Gotland
QatHome, Piteå
Zekee, Ånge
Jono, Björna
_Nik_, Lycksele
speedo_4, Matfors
Lasse, Piteå
Mats_J, Piteå
Jocke, Piteå
Christer J, Storuman
Ville, Skellefteå
K-Å, Östersund
UncleCurtis, Umeå
Kenna, Östersund
Hans, Gällivare

Har jag glömt någon?

LIP
2008-05-18, 17:50
+ alla som inte har anmält sig, för det lär ju vara ett antal också om man skall tro modellflygare från Ö-vik.

erixxon
2008-05-18, 18:54
precis, dom glömde jag :)

Tobben_
2008-05-18, 19:48
Av att döma från de tidigare inläggen så är följande personer intresserade att komma:

Pekkala, Ö-vik
Tobbe O, Lycksele
LIP, Domsjö
wesse, Mönsterås
Nyroth, HMS Gotland
QatHome, Piteå
Zekee, Ånge
Jono, Björna
_Nik_, Lycksele
speedo_4, Matfors
Lasse, Piteå
Mats_J, Piteå
Jocke, Piteå
Christer J, Storuman
Ville, Skellefteå
K-Å, Östersund
UncleCurtis, Umeå
Kenna, Östersund
Hans, Gällivare
Tobias Ö, Rusksele

Har jag glömt någon?

Jag kommer garanterat! En sån här meeting får man ju bara inte missa för allt i världen :D

genland
2008-05-21, 20:09
De för meetinget specialdesignade hamburgarna är nu beställda......

Mvh Kent

genland
2008-05-23, 21:58
Kom ihåg planeringsmötet 08-06-08
med vidhängande tunnbrödsbakning!

Tobbe....be advised!

För övrigt, grattis Tobbe till den lyckade
premiären med Yaken :D :D :D

Mvh Kent

Mikael_jo
2008-05-29, 00:33
kan du inte ta reda på vilka frekvenser alla använder? :)

jag kommer nog också!

just för tillfället använder jag CH70 och CH85

erixxon
2008-06-04, 15:53
För er som nöjessurfar vill jag passa på att rekommendera www.genlanda.se ;)

Tobbe O
2008-06-04, 18:22
Tobbe O Lycksele 2,4ghz

wesse
2008-06-04, 18:49
nu är det inte långt kvar o jag har bara en kärra som är hel just nu men jag bygger på o så tänkte jag ju ändå låna den där bling bling yaken :lol:

såg va di kunde göra med en yak i amerikat så jag ska visa Tobbe var skåpet ska stå... :lol:

självklart kör en proffs som mig på 2.4 ghz

Tobben_
2008-06-04, 19:05
kan du inte ta reda på vilka frekvenser alla använder? :)

jag kommer nog också!

just för tillfället använder jag CH70 och CH85

Jag kör på 76. Mvh Tobbe

Nyroth
2008-06-04, 21:09
Yehaaaa, nu är det bara 30 dagar kvar, skrämmande vad det går fort mot slutet.

Skall bli så härligt att komma norrut och träffa trevligt folk :D

Kör på 0.72 gHz

Skall flyga längre, fortare och dubbelt så högt som Wesse :lol: :lol:

/ Nyroth

ssn
2008-06-04, 21:13
Ingen söderut som kör förbi Ulricehamn som man kan lifta med??? Bidrar givetvis med en peng å snarkar inte. (Inte vad jag har hört iaf! :D )

Sosen.. Som kan flyga lägre, saktare å hälften så högt som Wesse.... PDT_Armataz_02_29

wesse
2008-06-04, 21:36
Yehaaaa, nu är det bara 30 dagar kvar, skrämmande vad det går fort mot slutet.

Skall bli så härligt att komma norrut och träffa trevligt folk :D

Kör på 0.72 gHz

Skall flyga längre, fortare och dubbelt så högt som Wesse :lol: :lol:

/ Nyroth

jaha du 72 bandet det va rackarns gör di fortfarande dom frekvenserna :lol:

har en am radio liggandes som skulle passa dig den går oxå på 72 bandet :lol: bäst du flyger riktigt lågt annars tapper du räckvidden :lol:

genland
2008-06-04, 22:40
Apropå frekvenser....

http://i239.photobucket.com/albums/ff218/genland/Frekvenstavla.jpg

Christer B har snickrat o donat med vår
gamla frekvenstavla för att få den up to date!

Man blir ju tårögd av glädje när
man ser alla goa gubbar som vill komma till
vår lilla tillställning!
Till o med SOSEN på G...
Nu j-klar skall vi verkligen skärpa till oss så detta blir
riktigt bra.
Som sagt planeringsmöte ute på Genlanda 10:00
nu på Söndag.
Mvh Kent
(Som känner att pressen ökar)

wesse
2008-06-04, 22:45
Apropå frekvenser....

http://i239.photobucket.com/albums/ff218/genland/Frekvenstavla.jpg

Christer B har snickrat o donat med vår
gamla frekvenstavla för att få den up to date!

Man blir ju tårögd av glädje när
man ser alla goa gubbar som vill komma till
vår lilla tillställning!
Till o med SOSEN på G...
Nu j-klar skall vi verkligen skärpa till oss så detta blir
riktigt bra.
Som sagt planeringsmöte ute på Genlanda 10:00
nu på Söndag.
Mvh Kent
(Som känner att pressen ökar)

vi två komma fyra då? får vi inga klämmor..kanske ni kunde hålla med en typ av hatt eller en tratt o ha på huvudet...tänk tobbe o wesse med varsin fåntratt på huvudet det skulle bli sällsamt det...blir det någon tävling där man kan få sätta den där nyroth o tobbe på plats?

Nyroth
2008-06-05, 00:18
..blir det någon tävling där man kan få sätta den där nyroth o tobbe på plats?

En tävling som du aldrig kan vinna skulle vara om man tar en video kamera, knäpper på den, sedan skall man vara tyst, den som är tyst längst vinner.....
Du skulle klara 12 sekunder, jag tippar att Tobbe skulle klara 12 dagar

:lol: :lol: :lol:

/ Nyroth

_Nik_
2008-06-05, 01:17
jag vinner "flyger minst, pratar mest skit" på alla träffar jag far på... träningshelg i graninge i helgen....


vilken sida av fältet har ni tänkt förlägga själva träffen till?

/Nik - har ingen löjlig yak

genland
2008-06-05, 08:41
jag vinner "flyger minst, pratar mest skit" på alla träffar jag far på... träningshelg i graninge i helgen....


vilken sida av fältet har ni tänkt förlägga själva träffen till?

/Nik - har ingen löjlig yak

Ehh... undersidan _Nik_ :lol: :lol: :lol:



Nej alltså det blir nog västra sidan på lördag.
Evt att vi flyttar till älvsidan efter att publiken farit.

Kom gärna o debattera olika lösningar nu på söndag

Mvh Kent

_Nik_
2008-06-06, 01:19
På Söndag, nu har Kent tagit en helggrogg för mycket :-) det skulle ju krocka med sveriges bästa heliträff som pågår ca 15 mil söder om dig. jag har precis jobbar 9 timmar och skall bara duscha och packa sedan far jag så om du hör någon som tutar i åsele vid 04 tiden i natt så är det jag som passerar.

/Nik - som skall och öva inför åsele meetinget

Tobbe O
2008-06-06, 20:57
Verkar som att jag kommer på mötet på Söndag ändå, tror jag packar med Yaken när jag ändå kommer

QatHome
2008-06-07, 01:27
Ser verkligen fram mot den här helgen det ska bli jättekul. Kör med 2.4GHz.

Tobbe O
2008-06-08, 08:36
Är det bara Nyroth och Wesse som vågar sig upp från södern?

wesse
2008-06-14, 09:35
ja då måste man snart packa...är det något särskilt en måst ha me sig te Åseleträffen? Kan man bada i den där bäcken som rann bredvid fältet...

finns det någon film eller kort från tolvslaget skulle va kul o se hur ljust det är om natta...

snart börjar en av årets galnaste träffar yehhhhhh

_Nik_
2008-06-14, 12:11
Myggmedel.....

spreja lite sånt på dom surrande yakarna så de lugnar ned sig.

/Nik

Ludde
2008-06-14, 19:04
Tänkte komma..
drar med mig Zekee eller hur det blir.. tänkte boka stuga om det inte är för sent.. men länkarna funkar inte??

Någon som ska ha sitt paket ifrån Ånge nu när jag ändå far härifrån?

genland
2008-06-14, 21:39
ja då måste man snart packa...är det något särskilt en måst ha me sig te Åseleträffen? Kan man bada i den där bäcken som rann bredvid fältet...

finns det någon film eller kort från tolvslaget skulle va kul o se hur ljust det är om natta...

snart börjar en av årets galnaste träffar yehhhhhh

Yeeaah wesse!
Om du med "den där bäcken" menar Ångermanälven
så torde den kunna omgjorda och även
svalka din imponerande lekamen om du så önskar.:):):)

Skall fixa bild på hur det ser ut 24:00 ikväll...
Mvh Kent

genland
2008-06-14, 21:41
Hjärtligt välkommen Ludde!
Mvh Kent

wesse
2008-06-14, 22:15
Yeeaah wesse!
Om du med "den där bäcken" menar Ångermanälven
så torde den kunna omgjorda och även
svalka din imponerande lekamen om du så önskar.:):):)

Skall fixa bild på hur det ser ut 24:00 ikväll...
Mvh Kent
jaha va det en älv dom är nog lite större..ser fram mot bil i nattmörkret..ses snart

Ludde
2008-06-14, 23:33
mmm SYND om alla som ska ha nött innan detta evenemang.. behåller alla lallalalll allaaa paket som ska föbi Ånge... som vanligt..

Ludde
2008-06-14, 23:59
Tror jag tar en påstlast... å far.. får vi lilla hjulaftån... :-)

QatHome
2008-06-15, 02:42
Här är lite film och bilder från vårt fält i samband med lite midnattsflyg.

Viddler.com -PMFK Midnattsflyg - Uploaded by qathome@@AMEPARAM@@http://www.viddler.com/player/2d6f9d69/@@AMEPARAM@@2d6f9d69/
Viddler.com -PMFK Midnattsflygning - Uploaded by qathome@@AMEPARAM@@http://www.viddler.com/player/ed83398c/@@AMEPARAM@@ed83398c/

wesse
2008-06-15, 07:50
ja ta me tusan de va gudagott att se en midnattsflygning from this unique flygline yehh nu vill ja starta the tripp till norrland...think att sitta o grill korv en hel natt med flyg o ren som skener omkring yehhhh:thumbup:

p.s har bara engelsk tangentbord..datorn har last sig..ursokta for det...

finns det beaver i norrland:svengo:

Mats J
2008-06-15, 22:03
ja ta me tusan de va gudagott att se en midnattsflygning from this unique flygline yehh nu vill ja starta the tripp till norrland...think att sitta o grill korv en hel natt med flyg o ren som skener omkring yehhhh:thumbup:

p.s har bara engelsk tangentbord..datorn har last sig..ursokta for det...

finns det beaver i norrland:svengo:

Jag är ju sugen på att flyga i midnattssolen så jag hoppas få råd att svänga upp till Björn O o Hans i Gällivare och flyga på deras nya fält.

Wesse det är nog du som blivit amerikaniserad efter resan så naturligtvis är du ursäktad:)

Ja bävrar finns det både pälslösa och den lurviga sorten, Men jag vet inte om det är så skönt att pussa på dom:D:D

Mvh Mats J

genland
2008-06-15, 23:08
Sent omsider nattbild då 24:45 Lördag ....
tyvärr inte flyg men i alla fall.

Man behöver ju inte pannlampa precis







http://i239.photobucket.com/albums/ff218/genland/Genlandafltet021.jpg (http://i239.photobucket.com/albums/ff218/genland/Genlandafltet021.jpg)

Mvh Kent

wesse
2008-06-15, 23:17
de blir inte mycket sova för norrlänningarna då? när ska ni kunna få till det där med brudarna om det ska va ljust hela tiden..i småland är det mörkt om natta o då ser inte flickorna hur en ser ut..räcker med lite björn borg parfym:thumbup:

genland
2008-06-16, 08:40
de blir inte mycket sova för norrlänningarna då? när ska ni kunna få till det där med brudarna om det ska va ljust hela tiden..i småland är det mörkt om natta o då ser inte flickorna hur en ser ut..räcker med lite björn borg parfym:thumbup:

Du bör kanske ta med dej Björn Borg kalsongerna.......

Mvh Kent

Sigun
2008-06-16, 11:51
Bara de inte kommer en björn och kramar om wesse :)

wesse
2008-06-16, 13:57
Bara de inte kommer en björn och kramar om wesse :)

He en liten björn är då int ja rädder för! Har kramat värre saker än så.:)

ssn
2008-06-16, 14:26
Attans att orter som Stockholm å Norrland ligger så ocentralt! Ni verkar att ha så kul däråppe i permafrostens land::

Sosen som är sörlänning!

Tobbe O
2008-06-20, 07:46
Och jag ska bli miljonär.......... av att sälja myggmedel där:):):)

wesse
2008-06-20, 09:27
Och jag ska bli miljonär.......... av att sälja myggmedel där:):):)

Myggmedel phuuh det är för veklingar..mygg som vill ha mitt härjade blod dom är välkomna att ta för sig...... fast en norrlänning måst nog ha myggmedel annars blir han nog blek av blodförlusten:rofl:

genland
2008-06-20, 19:30
Myggmedel phuuh det är för veklingar..mygg som vill ha mitt härjade blod dom är välkomna att ta för sig...... fast en norrlänning måst nog ha myggmedel annars blir han nog blek av blodförlusten:rofl:


Riktigt så wesse ..."Hard Man eat Mosquitos"

Vad anbelangar Tobbes affärsidé torde den
tyvärr falla platt till marken eftersom
MFK Genlanda naturligtvis förser sina gäster
gratis med repellant om så blir nödvändigt:):):)

Mvh Kent

Kenna
2008-06-21, 18:36
Hur ser det ut på stugfronten, finns det lediga stugor kvar tro?

genland
2008-06-21, 19:13
Hej Kenna
På campingen finns nog stugor kvar dock tyvärr inga
vid flygfältet,
Är du ensam eller har du flera med dig?
Hör av dig få se om vi kan fixa till det.
Mvh Kent

Kenna
2008-06-21, 19:51
Vi är väl 3 st om funderar på att försöka ta oss iväg, känns långt att åka bara över dan, så åtminstone övernattning lörd-sönd känns väl rimligast.

genland
2008-06-21, 21:11
OK Kenna
Jag skall kolla, återkommer......
Mvh Kent

_Nik_
2008-06-21, 21:14
Klart Kenna skall komma, du missade ju grillning på ghm, då fick ju HLA ta hela Östersundsansvaret...

/Nik

Kenna
2008-06-21, 22:08
Jo jag gjorde ju det, men hoppas vi kan kramas lite i Åsele istället då Nik =)

wesse
2008-06-22, 11:19
Jo jag gjorde ju det, men hoppas vi kan kramas lite i Åsele istället då Nik =)

är det någon som ska krama Nik så är det jag o ingen annan:mad:

Kenna
2008-06-22, 14:07
Oups, sorry wesse, du får Nik helt för dig själv, jag lovar =)

_Nik_
2008-06-22, 21:53
Jag tror jag stannar hemma... de där fasonerna är för killar från södern, inte för oss tuffa norrlänningar....

/Nik - som hoppas på mycket helikopter i Åsele...

wesse
2008-06-22, 22:18
Jag tror jag stannar hemma... de där fasonerna är för killar från södern, inte för oss tuffa norrlänningar....

/Nik - som hoppas på mycket helikopter i Åsele...

Okey ska låta bli dig då Nik men då får du prata ihop mig med pizzatjejen då...:thumbup:

/Wesse - som hoppas på lite helikopter i Åsele

Tobbe O
2008-06-22, 22:59
Det är faktiskt jag som ska ligga med Nik i Åseles klubbstuga:scared:

genland
2008-06-22, 23:36
Alltså Nik om du börjar känna dej
lite obekväm på grund av all
uppvaktning så får vi väl fixa enkelrum
åt dej.....:willy_nilly::willy_nilly:

Mvh Kent

wesse
2008-06-23, 08:10
Alltså Nik om du börjar känna dej
lite obekväm på grund av all
uppvaktning så får vi väl fixa enkelrum
åt dej.....:willy_nilly::willy_nilly:

Mvh Kent


nä nä Nik ska int ligg själv han ska va me oss modellflygare...:icon_pai:

//wesse som hoppas alla helikoptrar störtar innan Åsele

_Nik_
2008-06-23, 09:21
//wesse som hoppas alla helikoptrar störtar innan Åsele

Hehe, så skoj kommer du inte få ha, nu på Torsdag börjar träninslägret i Luleå så vi skall hinna vara i form inför Åsele...

/Nik - Tobbes idol

genland
2008-06-25, 14:12
Vi är väl 3 st om funderar på att försöka ta oss iväg, känns långt att åka bara över dan, så åtminstone övernattning lörd-sönd känns väl rimligast.

Hej igen Kenna
På Åsele Camping http://www.aselecamping.se/ 0941-10904 finns stugor med dusch toa mm.
2 bädds 550:-/dygn
4-6 bädds 650:- /dygn

Hoppas ni kommer nu då, trots att Nik blev lite blyg:blush::blush:
Mvh Kent

wesse
2008-06-25, 20:29
Ja då har man lastat för en sällsam färd genom Swea rike ännu en gång..ska bara fyll på kylskåp o sen drar man iväg till fjälltopparnas rike framåt helgen.....:thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:


http://www.wesse.se/film/camp.jpg (http://www.wesse.se/film/camp.jpg)

genland
2008-06-25, 21:36
Näh... men....
äre Pizzatjejen eller...inte...?

Kent

genland
2008-06-25, 22:35
Ja då har man lastat för en sällsam färd genom Swea rike ännu en gång..ska bara fyll på kylskåp o sen drar man iväg till fjälltopparnas rike framåt helgen.....:thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:


http://www.wesse.se/film/camp.jpg (http://www.wesse.se/film/camp.jpg)


Ska bli så in i bänken kul o få träffa dig igen wesse!
Mvh Kent

Kenna
2008-06-26, 13:36
Då har jag bokat stuga på campingen, inte alldeles vid fältet men det blir bra. Jag och Hla (Henrik) och Knas (Andreas) blir det som dyker upp på lördag fm och stannar till söndagen då. Fixa fint väder nu då =)

genland
2008-06-26, 13:54
Då har jag bokat stuga på campingen, inte alldeles vid fältet men det blir bra. Jag och Hla (Henrik) och Knas (Andreas) blir det som dyker upp på lördag fm och stannar till söndagen då. Fixa fint väder nu då =)

Härligt Kenna!
Ja man får ju hoppas det blir bättre än vad
det är just nu....
Mvh Kent

genland
2008-06-27, 00:20
NI INBJUDES HÄRMED VARMT VÄLKOMNA TILL



ÅSELE-GENLANDA RCFF NORD MEETING


OBS ALLA oavsett vilket förbund man tillhör eller om man inte tillhör nåt alls är välkomna!



Lördag –Söndag 5/7-6/7 (Ni kan komma på Fredag också)
(Alltså vi pratar om JULI inte juni, jag hade skrivit fel men hade det varit månad 06 som jag min ***** hade skrivit tidigare så hade ju Meetinget varit över nu)
Det är det ju inte!

Så...Tid : 080705 Vi börjar 10:00 alltså Lördag den 5:e juli



Plats: Åsele Genlanda Flygfält

Som vanligt bjuder vi på kaffe eller dricka o rejäl macka
vid ankomsten.
Enkel lunch för alla flygare ingår självklart också!
Ingen ska behöva svälta få lågt blodsocker.

Man kan vinna saker också.......

Lördagkväll bjuder vi på lördagsgodis under kvällen……

Oavsett om Ni kommer utan flygetyg eller
har en gummimotormodell eller värsta skalamaskinen,
så är Ni verkligen våra Hedersgäster o vi skall försöka
ta hand om Er på bästa sätt!

Vore kul om Ni dessutom kunde ta med lite grejer
som Ni vill sälja, byta eller bara i allmänhet vill
lura på nån annan stackars sate. Vi tillhandahåller
bord att lägga upp era rariteter.


Naturligtvis försäljning av grillade o kokta
specialiteter till ohyggligt ohumana priser.

Hjärtligt välkomna till en avslappnad o förhoppningsvis
trevlig flygarhelg med mycket flygande o mycket svammel
o skryt o smålögner.

Vägbeskrivning: Kör mot golfbanan, du kan även hålla utkik efter denna skylt:http://i239.photobucket.com/albums/ff218/genland/GenlandafltetSkyltar002.jpg (http://i239.photobucket.com/albums/ff218/genland/GenlandafltetSkyltar002.jpg)


Mvh:
Kent Gunnarsson
För ytterligare Info: 0941-10982 070-2360818

alex.e
2008-06-27, 09:41
jag hoppas ni får bra väder och en trevlig träff som jag inte kan komma på för jag inte är tillräckligt gammal för att köra bil :(

genland
2008-06-27, 11:35
jag hoppas ni får bra väder och en trevlig träff som jag inte kan komma på för jag inte är tillräckligt gammal för att köra bil :(

Hej Alex
Var bor du då?
Kanske kan åka med någon?

Mvh Kent

wesse
2008-06-30, 02:14
ja då var man framme vid Åsele...yehh..fick mig en åktur med flotten på Ångemaälven av Genland vid ankomsten:thumbup: nu ska det sovas sen blir det flyg dygnet runt i en hel vecka för mig ska bara inte Åsele o kolla in pizzorna yehhhhhhhhhhh

Viddler.com -åIngen Yak - Uploaded by wesse@@AMEPARAM@@http://www.viddler.com/player/f440e69c/@@AMEPARAM@@f440e69c/

DanneG
2008-06-30, 07:51
Men wesse, du missade ju hela Östersund på vägen upp!

wesse
2008-06-30, 08:35
Men wesse, du missade ju hela Östersund på vägen upp!

jo jag hade tänkt stann av där men turen gick så lätt precis som på räls så ja fortsatte utav bara farten:) ska nog ta ett stopp på östersunds modellhobby på återresan...finns nog gott om plats för nya modeller på tillbakavägen......

nu ska ja flyg en morgontur i denna friska luft..hurra norrland äger fett..yehhh


Tobbe syns inte till i da heller:thumbup: nej te yaken nej te yaken yehhhh:)

Hans
2008-06-30, 18:09
Jag såg då den där yakla yaken i Luleå på Lördag, huuuga vilken yakla fin maskin.

wesse
2008-06-30, 23:50
Sitter i min husvagn o njuter av lugnet före stormen:) på fredag verkar dom första flygarna dyka opp o då ska jag väl ha tränat färdigt så en kan glänsa med fina flygtrix:scared: Måste få säga att sitta ute i naturen bredvid ett fint flygfällt helt ensam är mycket nyttigt för själen...har laggt ut en korv med lite rått kött på i hopp om att det sak komma en björn för jag vill en gång i livet se en vild björn...men det verkar tjurigt o få fram den:sneaky:

här är en liten snutt från Genlanda i Åsele yehhh snart kommer Yaken :thumbup:
Viddler.com -Norrland - Uploaded by wesse@@AMEPARAM@@http://www.viddler.com/player/c4a95692/@@AMEPARAM@@c4a95692/

Mats J
2008-07-01, 00:56
Jag flög Twin Puddle på gåssjön här i byn söndagnatt eller måndagmorgon var det nog egentligen. Lite trollsk stämning var det allt med dimman:conehead:.
Jag lyckades filma en snutt med mobilen också, men jag kan däremot inte ladda upp den för den heter 3gp och nåt sånt hittar jag inte i bifogade filer rutan så då blir det ju ogiltig fil:willy_nilly:.

Vi dyker nog ner till Åsele på Torsdag så vi träffs då Wesse:thumbup:.

Mvh Mats J

DanneG
2008-07-01, 07:53
Jag lyckades filma en snutt med mobilen också, men jag kan däremot inte ladda upp den för den heter 3gp och nåt sånt hittar jag inte i bifogade filer rutan så då blir det ju ogiltig fil:willy_nilly:.

Ladda upp den på viddler eller liknande så blir det ett format som alla kan se

K-Å
2008-07-01, 20:55
Hej, vädret Lö-Sö ser just nu inte så roligt ut blåsigt, vi hoppas att vindprognosen blir bättre

http://www.yr.no/sted/Sverige/Västerbotten/Åsele/helg.html

K-Å

genland
2008-07-01, 21:36
Vägbeskrivning för de som inte vart här tidigare: Kör mot golfbanan, du kan även hålla utkik efter denna skylt:http://i239.photobucket.com/albums/ff218/genland/GenlandafltetSkyltar002.jpg (http://i239.photobucket.com/albums/ff218/genland/GenlandafltetSkyltar002.jpg)

MVH Kent

wesse
2008-07-01, 23:00
SMHI verkar då tycka på ett bättre väder ...har ej blåst mycket hitills... ...sällsamt o vara här o snart kommer den stora berömda Yaken oj oj ska nu sova en sällsam sömn o hoppas en finer kvinna kommer o puss på mig i drömmarnas värld:)

Lasse
2008-07-01, 23:09
[QUOTE=wesse;180305]Måste få säga att sitta ute i naturen bredvid ett fint flygfällt helt ensam är mycket nyttigt för själen...har laggt ut en korv med lite rått kött på i hopp om att det sak komma en björn för jag vill en gång i livet se en vild björn...men det verkar tjurigt o få fram den:sneaky:
QUOTE]

Om du låter som en brunstig älgko så ska du se att björnen kommer och äter på din korv med kött på :)

wesse
2008-07-01, 23:28
[quote=wesse;180305]Måste få säga att sitta ute i naturen bredvid ett fint flygfällt helt ensam är mycket nyttigt för själen...har laggt ut en korv med lite rått kött på i hopp om att det sak komma en björn för jag vill en gång i livet se en vild björn...men det verkar tjurigt o få fram den:sneaky:
QUOTE]

Om du låter som en brunstig älgko så ska du se att björnen kommer och äter på din korv med kött på :)

kom faktis en räv i går natt men när jag skulle ta kort så fick den syn på mig o sprang i väg i en välldans fart..hmm tror de va en hona för det har hänt mig förr:blush:

Mats J
2008-07-02, 01:39
:rofl::rofl::rofl:
[quote=Lasse;180380]

kom faktis en räv i går natt men när jag skulle ta kort så fick den syn på mig o sprang i väg i en välldans fart..hmm tror de va en hona för det har hänt mig förr:blush: :icon_pai:

Du Wesse får fråga Lasse hur han gjorde för att få björnen nästan upp på bron, för han har haft en björn på gården:).

Nu längtar jag till Åsele och kanske få blöta twin puddlen i ångermanälven:1wav:

Mvh Mats J

Ville
2008-07-02, 10:14
Hej allihopa
Får jag bryta in i björnjakten lite med en fråga? Finns det el för husvagn?
Skall försöka komma på fredakkväll. Lycka till Wesse med jakten.:willy_nilly:

/Ville

genland
2008-07-02, 12:46
Hej allihopa
Får jag bryta in i björnjakten lite med en fråga? Finns det el för husvagn?
Skall försöka komma på fredakkväll. Lycka till Wesse med jakten.:willy_nilly:

/Ville

Hej Ville!

Husvagnsplatser finns för 100:-/dygn
vid Golfklubben/restaurangen som ligger ca: 200 meter från bankanten på flygfältet.
Där har du även tillgång till dusch o toa.
Ca: 6 km in till mackar o affärer.

Hjärligt Välkommen!
Mvh Kent

Ville
2008-07-02, 17:03
Tack ska du ha Kent. Kommer som sagt på fredag.

/Ville

genland
2008-07-03, 01:47
ÅSELE-GENLANDA RCFF NORD MEETING



OBS ALLA oavsett vilket förbund man tillhör eller om man inte tillhör nåt alls är välkomna!



Lördag –Söndag 5/7-6/7 (Ni kan komma på Fredag också)
(Alltså vi pratar om JULI inte juni, jag hade skrivit fel men hade det varit månad 06 som jag min ***** hade skrivit tidigare så hade ju Meetinget varit över nu)
Det är det ju inte!

Så...Tid : 080705 Vi börjar 10:00 alltså Lördag den 5:e juli



Plats: Åsele Genlanda Flygfält

Vi börjar 10:00 med att bjuda på kaffe, te eller dricka o rejäl macka medans vi har ett litet briefing ang. säkerhetsregler.

Enkel lunch för alla flygare ingår självklart också!
Ingen ska behöva svälta få lågt blodsocker.

Man kan vinna saker också.......

Lördagkväll bjuder vi på lördagsgodis under kvällen……

Oavsett om Ni kommer utan flygetyg eller
har en gummimotormodell eller värsta skalamaskinen,
så är Ni verkligen våra Hedersgäster o vi skall försöka
ta hand om Er på bästa sätt!

Vore kul om Ni dessutom kunde ta med lite grejer
som Ni vill sälja, byta eller bara i allmänhet vill
lura på nån annan stackars sate. Vi tillhandahåller
bord att lägga upp era rariteter.


Naturligtvis försäljning av grillade o kokta
specialiteter till ohyggligt ohumana priser.

Hjärtligt välkomna till en avslappnad o förhoppningsvis
trevlig flygarhelg med mycket flygande o mycket svammel
o skryt o smålögner.

Vägbeskrivning: Kör mot golfbanan, du kan även hålla utkik efter denna skylt:http://i239.photobucket.com/albums/ff218/genland/GenlandafltetSkyltar002.jpg (http://i239.photobucket.com/albums/ff218/genland/GenlandafltetSkyltar002.jpg)


Mvh:
Kent Gunnarsson
För ytterligare Info: 0941-10982 070-2360818

wesse
2008-07-03, 07:11
Tog mig en flygtur i nattsolen o känner mig som en flygarkung yehhh men klart man är flygarkung när man flyger helt själv....i dag kommer di första flygnissarna så nu ska det tokas från morgon till kväll yehhhh......vädret är helt underbart vindstilla o klar himmel varenda kväll :thumbup::thumbup:
Viddler.com -jappflygg - Uploaded by wesse@@AMEPARAM@@http://www.viddler.com/player/32ec14f2/@@AMEPARAM@@32ec14f2/

wesse
2008-07-03, 13:14
ja nu börjar det förberedas o snart ska partytälten opp samt lägerelden tändas sen ska det ljugas o flygas som aldrig förr yehhh:thumbup:
Viddler.com -Working before the big meeting - Uploaded by wesse@@AMEPARAM@@http://www.viddler.com/player/ab9d1aad/@@AMEPARAM@@ab9d1aad/

wesse
2008-07-03, 20:25
Yehhh dom första flygarna från Piteå har anlänt vid gott humör o efter lite prat så insåg jag att dessa herrar är fullkomligt vilda...ska flyg i midnattsolen i kväll o film på detta kommer om jag törs stå i närheten:scared:

Viddler.com -Pitepallt - Uploaded by wesse@@AMEPARAM@@http://www.viddler.com/player/4f846acb/@@AMEPARAM@@4f846acb/

genland
2008-07-04, 00:01
Såg och njöt av Pitegrabbarnas flygning ikväll,
(satt ute på älven på vår flotte)
Enligt information från initierade källor
skall det visst bli flyga av med turbin ifrån Ö-vik i helgen också
Christer P.....nånting heter piloten tror jag
Oho det har jag aldrig sett tidigare yess...
Mvh Kent

Ludde
2008-07-04, 00:24
Japp i morrn kommer fler.. .:-) dyker upp.. runt kvällningen i morron fredag.. håll ut :-)

genland
2008-07-04, 00:38
Japp i morrn kommer fler.. .:-) dyker upp.. runt kvällningen i morron fredag.. håll ut :-)


Det blir bara bättre o bättre tydligen...
Välkomen Ludde!
Mvh Kent

QatHome
2008-07-04, 00:54
Här är filmen från Mats Js taxande i dimma
Viddler.com -Twin Puddle in the fog - Uploaded by qathome@@AMEPARAM@@http://www.viddler.com/player/3678d97a/@@AMEPARAM@@3678d97a/

Vi har haft en underbar eftermiddag och kväll på fältet med flygning och gräset är härligt kortklippt och funkar alldeles ypperligt även med mindre hjul.
Efter att flygningen avslutats blev det lite grillning och härligt mys med tillhörande diskussioner.
En riktigt härlig sak med fältet är de otroligt långa inflygningarna man kan göra plus att det är otroligt "svårt" att göra Snap-A-Saurus ;)

Ludde
2008-07-04, 16:47
Far nu :-)

genland
2008-07-06, 22:36
STORT TACK TILL ALLA FLYGARE
som bjöd på denna
flygfest på Åselemeetinget!

Hoppas ni haft lika roligt som vi arrangörer i Åseleklubben haft.

Ett speciellt tack till RCFF:s Ordförande Ove Nielsen
som rest ända hit och tog sig an att vara speaker,
vilket verkligen lyfte upplevelsen för publiken.
En mycket proffesionell insats Ove!

Hoppas vi kan göra om detta...

Mvh Kent Gunnarsson
Ordf. MFK Genlanda

LIP
2008-07-06, 22:40
Tack själv Kent och dina medarangörer!

Det var ett mycket bra arrangemang, jag stortrivdes.

Mvh
Lasse

Kenna
2008-07-07, 09:04
Ja man får tacka för en angenäm tillställning. Trevligt att träffa en hel del nya ansikten man bara känner igen via användarnamn på detta forum (förrutom wesses nynna då som syns frekvent i allsköns filmalster =) )

Alla flygetyg med hem i samma skick som de hade vid ankomst är inte helt självklart heller men en klar bonus.

Ser fram emot fler träffar i Åsele.
\Kenth

knas
2008-07-07, 12:48
Tack för ett suveränt meeting, hade hur kul som helst. Speciellt på kvällen med "the flying car" :)

Nästa gång får jag ta med mig något att flyga.

/Andreas

Zekee
2008-07-07, 15:05
Flygande bilen va ju hysteriskt skoj! :D

Tobbe O
2008-07-07, 22:39
Jag tycker att det var hysteriskt skoj att träffa er alla:thumbup:

genland
2008-07-07, 23:48
Hysteriskt skoj att bli
uppbjuden till dans av Tobbe,
men på grund av rådande omständigheter
(utmattning+++++några pilsner)
var det svårt att få klart för sig
vem som som förde.....
Såg nog bara fördj-vligt ut.
Livet går vidare!

Mvh Kent

wesse
2008-07-08, 00:44
Sitter i dalarna o pratar med oestling medans han bygger mig en ny fomie...slänger en tanke på det trevliga metinget som jag lämnat o vilka goa typer jag träffat:thumbup: mycket bensin gick det åt men vilka fina minnen o vilka nya härliga kontakter man knytit det är guld värt för mig..tusen tack till alla i genlandaklubben för god mat o trevliga flygturer...nu bär det väg till småland igen o Ripa here I come:thumbup:...

en kram till Rusksele o en te Malå o tre te Pitepalltarna ja en kram te er allihopa som va där....

hoppas vi ser mer på våran livsresa:thumbup:

Christer J
2008-07-09, 10:50
Tack Genland och alla i Åseleklubben för ett mycket trevligt meeting. Roligt att få träffa Ove och Wesse i verkligheten, samt alla andra naturligtvis yeeeahhh. Jag och sonen blev kvar till måndagkväll och fortsatte flyga, men fick ge upp då radioproblemen från lördagen tog ny fart

Lasse
2008-07-09, 22:28
Var ett riktigt trevligt meeting trots punktering på vägen ner, väldigt trevliga människor och Wesse var tom. bättre i verkligheten än på film, du är en riktigt härlig människa, hade du varit kvinna skulle jag stött på dig :D hoppas vi ses igen, kanske måste komma ner till Hultsfred å bjud på palt :D

//Lasse - Stolt ägare till ett Snap-A-Saurus märke :)

_Nik_
2008-07-09, 22:34
Klart man hade kul men undrar om inte tobbe fes mig sjuk i sömnen på nätterna för jag åkte på en ordentlig förkylning eller annan lungsjuka... men jag har då fått trösta mig med mms från en bilåkande hårdrockande wesse :-)

/Nik - som trots semester hittills jobbat 30tim denna vecka, vars e felet

BeGe
2008-07-09, 23:20
Tack allihopa för ett trevligt meeting. Vet inte vad som hände, men jag glömde nästan bort att fota på meetinget. Antagligen var där så mycket trevligt folk att prata med... därför efterlyser jag foton från er som var där och kom ihåg kameran. Maila till webmaster@genlanda.se så ska jag se till att plocka ihop ett bildgalleri så att ni sen kan minnas och längta tillbaka till oss i Åsele! Vi lovar att bjuda in till ett nytt meeting nästa år så då är ni välkomna tillbaka med nya flygetyg av alla de sorter. Jag kommer sent att glömma rc-bilen med vinge som flög (!) förbi stortårna på mig när jag kom ut ur tältet på lördagkväll... Jag höll totalt på att garva ihjäl mig - vilken festlig idé ;o) Mer såna tokigheter vill vi gärna se mer av. En annan upplevelse var förstås Jetflyget som gav en ny dimension åt modellflyget (för min del som inte sett o hört nåt liknande i verkligheten förr). Att man sedan kunde utföra en så snygg kontrollerad landning med motorbortfall... det måste ju ha varit mycket pilot bakom! Hoppas att alla kom hem iordning och att ni har många fina bilder att dela med er av. Glöm inte att maila dem till mig medan ni kommer ihåg... Tusen tack på förhand!

wesse
2008-07-10, 00:04
För er som ej vet...Filmerna från träffen ligger i Åseletråden under privat media:) Saknar alla goa Norrlänningar hoppas verkligen vi ses mer....:)

BeGe
2008-07-10, 00:18
Det finns även en tråd för "Eftersnack Åselemeetinget" som ni hittar här: http://www.rcflyg.se/forum/showthread.php?t=20778

genland
2008-07-24, 23:43
Humm...
Ja nu var det dags att börja
planera för höstmeetinget i Åsele.
30:e augusti kan det va nåt?

Mvh Kent

Tobbe O
2008-07-25, 09:49
Humm...
Ja nu var det dags att börja
planera för höstmeetinget i Åsele.
30:e augusti kan det va nåt?

Mvh Kent


Den helgen ska jag till Finland och Nik ska på maskinmässa så då slipper ni iaf "Lycksela":)

genland
2008-07-25, 22:24
Nu var det absolut inte meningen att vi
skulle slippa "Lycksela", tvärtom skulle jag vilja påstå!
Har du nåt förslag som kan tänkas
passa bättre....

Mvh Kent

Tobbe O
2008-07-26, 09:05
Det är nog svårt att hitta ett datum som passar alla men kanske den 23/8:)

wesse
2008-07-26, 10:05
Det är nog svårt att hitta ett datum som passar alla men kanske den 23/8:)

då kan inte jag:)

genland
2008-07-26, 22:34
då kan inte jag:)

Ja hur F-n ska vi bära oss åt nu då??:):):)

Nämen är det ok för "Lycksela" då så....
antar att wesse överhuvudtaget inte kan/vill komma.

Mvh Kent

wesse
2008-07-26, 22:39
Ja hur F-n ska vi bära oss åt nu då??:):):)

Nämen är det ok för "Lycksela" då så....
antar att wesse överhuvudtaget inte kan/vill komma.

Mvh Kent

klart jag vill men bensinpris o yakar skrämmer mig har helt enkelt fått nog av dessa för länge sedan:):):)

Tobbe O
2008-08-10, 00:48
Ja hur F-n ska vi bära oss åt nu då??:):):)

Nämen är det ok för "Lycksela" då så....
antar att wesse överhuvudtaget inte kan/vill komma.

Mvh Kent

Ok härifrån, men ni kanske redan har spikat ett datum?

Tobbe O
2008-08-11, 12:37
Hörde att Vindeln, Nordmaling Och Umeå skulle komma om det är den 23::)

Även Nik skulle komma:thumbup: