handdator

Visa fullständig version : En Nyrothstart



wesse
2008-03-06, 23:06
har alltid använt starter i min lilla modellflygresa men nu håller jag på att träna på engelskan o att starta en motor för hand alá Nyroth o det går inge vidare.... träning på livets resa ger oss en färdighet vi kan ta med oss :D

http://video.google.com/videoplay?docid=-8890001506771677731&hl=en

Brauer
2008-03-07, 00:12
Vad avundsjuk man blir på dig Wesse, som har en så grann verkstad med plats för hobbyn. Nu när man studerar så bor man ju i lägenhet och har knappt ens tid att flyga. :? (Men jag kan se när de lyfter från Malmen ;) och har ca 3 km till museét) Sitter här och klurar på lite matematiska satser och definitioner. Tenta imorrn :)

Vad är det för spis du har i nosen? Och vad är det för modell?

wesse
2008-03-07, 00:28
Vad avundsjuk man blir på dig Wesse, som har en så grann verkstad med plats för hobbyn. Nu när man studerar så bor man ju i lägenhet och har knappt ens tid att flyga. :? (Men jag kan se när de lyfter från Malmen ;) och har ca 3 km till museét) Sitter här och klurar på lite matematiska satser och definitioner. Tenta imorrn :)

Vad är det för spis du har i nosen? Och vad är det för modell?

ja verkstaden behöver du inte va avundsjuk på så länge till då jag har huset på försäljning ...ska ju hitta mig ett mindre hus med eget flygplats där bara tokiga idér är välkomna.... modellen är en magic extra från modelltech verkar himla trevlig så här långt..dekalerna på den kommer från heli-foto o spisen är en rekomndation av nyroth en os 50 fx helimotor dom skulle va toppen enligt rothen... njut av att tenta den tiden kommer aldrig åter...
// wesse

Brauer
2008-03-07, 00:51
Tyckte det såg ut som en helimotor.
Tråkigt att höra att du ska göra av med huset, men å andra sidan öppnar det ju för nya möjligheter. Alla förändringar medför ju möjligheter, man kan ju själv välja att se dom, eller problemen :)

Ska bli spännande att se Magic Extran i luften sen!

Jocke H
2008-03-07, 14:10
Jag hade en gång i tiden OS 46 SF Ring som jag kunde starta på detta vis.
En helt fantastisk motor.

/Jocke

wesse
2008-03-07, 18:32
sitter i en husvagn helt ensam på hultsfreds flygplats o har flugut den röde med mycket lyckat resultat.....nu mår jag sällsamt ensam ute i skogen då finner man verkligen sig själv yehhh i morgon blir det mer flyg då Torgny eventuellt kommer o ska flyg oxå...ingen film i dag då jag hade svårt att filma samtidigt som jag premiär flög...motorn är ju bara för go o lättstartad yehhh.....

livet blir vad vi gör det till..yehhh

kenneth67
2008-03-07, 18:48
hehe hårda män startar för hand ;) om vädret tillåter tänkte jag försöka ta upp min FULA!! vstick 60 för första gången imorn .... med en gammal utsliten irvine 61 i nosen det blir sällsamt :)
ps lycka till med försäljningen wesse ... jag går i samma tankar som dig dvs ett lite mindre hus med en åker plätt till så man får eget flygfält utanför trappen det skulle vara uber sällsamt ;)