handdator

Visa fullständig version : Inomhus flyg hos MFK Snobben i Bromölla



Sigun
2008-03-09, 08:12
Igår kväll åkte jag och Fabian ner till Brömölla för att hälsa på grabbarna i MFK Snobben. Vi fick se friflyg och tävlling med flugan och därefter flögs det med radiostyrt.

Tack för en trevlig kväll

Viddler.com - 20080308 - Inomhus bromöolla - Uploaded by Sigun@@AMEPARAM@@http://www.viddler.com/player/de413fed/@@AMEPARAM@@de413fed/

/Martin

wesse
2008-03-09, 09:15
yehh Martin har blivit en vild flygare o så hade han blivit liten tyckte jag.. har han slutat äta? kul o se när dom mindre flög friflyg..

Sigun
2008-03-09, 11:38
hmm ja lite mindre har jag faktiskt blivit.. minskat omfånget med 11kg sedan årsskiftet.

Ja de var kul att få se hur det går till med friflyg och gummimotor. gummimotor är riktigt tyst, man hör inte ens propellern och de var MYCKET teknik för att få sin fluga att flyga så länge som möjligt. När vi var där så låg topp rekordet på en flygning på 34 sekunder ! Alla flyger med samma typ av gummiband och så får de inte modifiera flugan på något vis.

/Martin

pgrts
2008-03-09, 16:34
...
Alla flyger med samma typ av gummiband och så får de inte modifiera flugan på något vis.

Inte helt sant, men nästan ;-)
1 - För att det ska vara så lika som möjligt för alla så är längden på ospänd gummisnodd samma som originalet - klubben har ett gäng uppklippta snoddar så att man ska kunna byta till en hel motor när man har sprängt den befintliga.
2 - Alla drar upp sin motor utan hjälpmedel - motorn ska sitta på plats på planet när den dras upp.
3 - Man får trimma med nålar, tuggumi eller vad man har tillgängligt.
4 - lim i olika versioner får användas
5 - Man får vrida och böja som man vill men propellern ska vara original.
/Patrik

POD
2008-03-09, 17:12
Det är kul att se, att elflyg inomhus har blivit så poppis.
Att så många i olika åldrar deltar. Härligt!!