handdator

Visa fullständig version : Slammis o Wesse letar efter CG



wesse
2008-03-17, 21:22
vi har nu förstått att köra med bensin är inget för amatörer så Slammis o jag är extra noga redan från början för nu är det ingen lek längre :D i dag har vi undersökt tyngdpunkten o det gick ganska bra... men vi fann den ej denna gång :D

http://www.viddler.com/explore/wesse/videos/82/

Vi har roligt hela tiden för det vet väl alla hur man har??

Sigun
2008-03-17, 21:31
Om du köpt en DL som är lite tyngre så hade det här problemet aldrig uppstått :D :D

wesse
2008-03-17, 21:38
Om du köpt en DL som är lite tyngre så hade det här problemet aldrig uppstått :D :D

Jag köpte en DA för o få känna mig glad o det måste jag ju erkänna att denna motor gör mig förbaskat glad....

kan inte flyga men gillar fina prylar..wesseordspråk...

Nyroth
2008-03-17, 22:25
Jag såg Tyngdpunkten.....
Den låg på Sticken, planet bakom Diablotin....... :D :D :D

Nej då, det där blir nog bra det.
Tycker fortfarande att Sid servot borde flyttas fram men om det är en för stor utmaning för dig :p ....så får det väl sitta bak i stjärten på halvfjärs.

Go go go....det är snart flyge dags....

// Nyroth

Jonathanlg
2008-09-24, 13:42
Hej Wesse!

Hur går det med din Diablotin? Personligen ligger diablotinen väldigt varmt om hjärtat. Saknar min kompis otroligt!

Hoppas du får lika kul med din djävul!

wesse
2008-09-24, 19:19
Hej Wesse!

Hur går det med din Diablotin? Personligen ligger diablotinen väldigt varmt om hjärtat. Saknar min kompis otroligt!

Hoppas du får lika kul med din djävul!

jo den står på byggbordet o da 50 sitter i nosen längre än så har jag inte kommit...har ju all tid i världen men det är så mycket tankar som far i huvudet nu förtiden...ska nog börja sätta dit lite servon i morgon om inte fomieavdelningen tar över...... tack för att du påminde mig om denna kärra nu kanske jag börjar titta liet på den.....

kenneth67
2008-09-24, 19:26
ahhh är det så man ska göra .. hehe hoppas på fin film på premiär turen !!

Per P
2008-09-24, 19:37
Köp en 3W... Den väger något mer än Da, o så får du lite mer pulver (manligare med 3W) Dyrt-Asdyrt.... DA....

3W ska de va YYYYEEEAAAAAHHHHHH:aetsch:

Per P
2008-09-24, 19:42
Förresten, inför provflygningen av Diablotinen behöver du inte vara orolig, vi har en här i klubben som vet allt om alla flygplan, o han säger "DOM FLYGER BRA DOM".....:thumbup:

Mats J
2008-09-24, 20:04
Men Wesse fick du med dig tyngdpunkten i flytten då?
Annars har säkert Nyroth nån gammal tyngdpunkt liggandes som han inte använder:crazy_pilot:

Mvh Mats J

Nyroth
2008-09-24, 20:48
Men Wesse fick du med dig tyngdpunkten i flytten då?
Annars har säkert Nyroth nån gammal tyngdpunkt liggandes som han inte använder:crazy_pilot:

Mvh Mats J

Nyroth har gott om allehanda bättre begagnad tyngdpunkt, synpunkt, vändpunkt och höjdpunkter :big_boss:

// Nyroth