handdator

Visa fullständig version : Intresse för Fjäll Meeting



Eklind
2008-03-22, 19:55
Hej på er,

Vi funderar på att köra ett "Fjäll Meeting".
"Vi" är Svegs RC Klubb.

Förutsättningarna är en asfaltsbana på ca 1650 meter, asfalterat depå område,gräs utanför, hangar för förvaring av modeller på natten, mat servering med öl och vin rättigheter, toa, dusch, några stugor till uthyrning på området, grillplats, uppställningsplats för husvagnar 70 meter från bana med el, ja vi kan säga att allt finns för en riktigt lyckad träff!
Hedlanda flygförening vill gärna att det annordnas något och ställer upp till 100%!

Plats: Hedlanda Flygfält Vemdalen, ligger mitt i Härjedalen som ligger nästan mitt i Sverige. Det är 48 mil till Stockholm, 68 mil till Göteborg.
Här kan du läsa mer om just Hedlanda: http://www.vemdaleninfo.se/hedlanda/index.htm

Vad tror ni? Intressant?
När ska man lägga en sån träff i kalendern i såna fall?

//Peter ordförande Svegs RC Klubb

kenneth67
2008-03-22, 20:05
det där låter som en klockren grej tycker jag ... särskillt det där med inlåsning av modeller .. när det finns alkohol ;) låter som grymma fält för både jet å stora kärror .. när hadde ni tänkt ha detta ?

Eklind
2008-03-23, 08:07
Klockren ja, men utan deltagare blir det lätt flopp istället för flipp...
Därför jag vill ha lite ledtrådar ifrån er här om det är ett meeting många kan tänkas åka på, det är nära till norge så det vore trevligt med deltagare därifrån också. Har själv inga kontakter ifrån det hållet för tillfället.
Svårt att sätta ett datum just nu, men nu på våren känns som en bra tidpunkt, ser att det är mycket stora meetings på gång framöver.
Och ja det är ett kanonställe för stora maskiner!

//Peter

Zekee
2008-03-24, 18:40
Vemdalen är ju bara runt knuten. Sen att man har stuga där så är förutsättningar att jag och några till Ångeflygare kommer! :D

Zekee
2008-03-24, 18:42
Jag skulle oxå kunna tänka mig ett meeting ganska tidigt på försommaren typ! Så slipper man vänta så länge! :D Finns väl ett par ställen att flyga hang på i närheten va?

Eklind
2008-03-25, 06:56
Låter lysande det Zekee!
Hang, ja det ska vara backarna i vemdalskalet, Björnrike då ;)

Zekee
2008-03-25, 15:18
Precis, Björnrike är det ju bara nån kilometer till... Vi är ett par st härifrån som tänker åka! Sätt upp ett datum nu! :D

Eklind
2008-03-25, 20:13
Ska skaka fram ett datum så vi får något att se fram emot i snöyran som råder i Sveg just nu :-)

wesse
2008-03-25, 20:20
Vemdalen har ja ju varit förr i tjejärende så nu kanske det blir flygärende då :D

Eklind
2008-03-26, 06:59
Låter bra det Wesse!
//Peter

Mikael_jo
2008-03-26, 14:55
jag och nån fler i sundsvall vill komma, men kan tyvärr inte lova något, ett datum vore kanon! :)

Eklind
2008-03-26, 20:03
FJÄLL MEETING

Börja säsongen med ett Meeting i Fjällen!

Plats: Hedlanda flygfält, Vemdalen

Tid: 17-18 Maj med stora möjligheter att komma redan på fredagen den 16 maj!

Info: 1600 meter asfaltsbana, utmärkt för stora modeller, jet, stor depå, hangar för förvaring av modeller nattetid, plats för husvagnar/husbilar, tillgång till el för husvagnar/husbilar och laddning, mat servering med öl rättigheter, toalett, dusch, grillplats, läs mer om Hedlanda på denna länk http://www.vemdaleninfo.se/hedlanda/

Boende: För oss utan husvagn/husbil finns det en camping med stugor 4 km ifrån fältet http://vemdalenscamping.se/

Kontakt: Peter Eklind Svegs RC Klubb 070-354 41 03, peter@eklinds.se

Välkommna!

Zekee
2008-03-26, 21:47
HÄRLIGT! Preliminärbokat! :D

wesse
2008-03-27, 06:48
ja då är slammis o jag i amerikat :cry:

Eklind
2008-03-27, 17:47
Ledsen för det Wesse :?
Förhopningsvis så blir det ett återkommande event och då är du väldigt välkommen att flyga i fjällen då!
Hälsa Amerikat!
//Peter