handdator

Visa fullständig version : Påskhelgen i Piteå



Lasse
2008-03-23, 18:37
I helgen hade vi ett litet meeting på flygklubben i Piteå, tyvärr visade sig vädret inte från sin bästa sida med snö och isande nordanvind. Men vi var några flygare som trotsade vädret och kylan

Mats J:s Pinto hade premiär liksom Tomas T-Rex 600N Pro


http://www.youtube.com/watch?v=tu_GOe0vwmw

Mats J
2008-03-23, 19:53
Det var en härlig Lördag trots isvindar och snöfall, Trevligt sällskap också besök av det vackra brudparet förgyllde dagen för mig :) .

Pinton flög otroligt bra, nu blir det att snickra pontoner till den så har jag en fin sjökärra att ta med till åsele där vi ska flyga skägget av Wesse :lol:

Idag har jag bara varit hemma och börjat laga avgasröret på peugoten (tråkigt men ingen annan i familjen ville göra det). Jag har givetvis fantasiflugit medans jag kapat och svetsat i avgasröret, det går så mycket lättare att arbeta då :D
Mvh Mats J

Slamsugaren
2008-03-24, 10:59
Det kallar jag hårda män,Vilket flygväder!

MVH SLAMMIS

LAB
2008-03-24, 13:01
Ja dom grabbarna måste verkligen ha hår på röven.Jag är imponerad.
Lasse

Sigun
2008-03-24, 13:53
Ja dom grabbarna måste verkligen ha hår på röven.Jag är imponerad.
Lasse

hahaha.. vilken kommentar Lasse men helt rätt i samanhanget :)

Vilka grabbar som flyger i snöstorm och blåsten. De är i norrland de tuffa grabbarna bor :)

Lasse
2008-03-24, 14:18
Haha, tyvärr glömde vi ta fram kameran när jag stod ute i T-shirt och flög lite, men vet inte om det var så hårt, "är huvudet dumt, får kroppen lida" :D

Min brorsa försökte hitta några japalenos på den lokala affären som kunde passa till snöstormen, men jag tror det är för exotiska frukter för vår del av landet, eller så får man åka till en mer välsorterad butik :)

wesse
2008-03-24, 14:27
ohh ni har snö vilken gåva.... här är det bara kallt o grönt...

tack för flygfilm det värmde dock lite :D